ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ovidiu Tuduruţă, partener Beesers, aplicaţie mobilă pentru îngrijiri medicale la domiciliu: Avem un buget de investiţii de 300.000 euro pentru anul acesta şi ne aşteptăm în total la peste 10.000 de comenzi

25 ian 2021 Autor: Ioana Nita

În prezent, în cadrul platformei Beesers utilizatorii pot găsi o serie de servicii medicale la domiciliu - de la injecţii până la diferite alte terapii şi diagnoză, plus recoltări pentru testul COVID-19.

Start-up-ul local Beesers, care a dezvoltat o platformă software ce ajută utilizatorii să găsească personal medical specializat pentru îngrijiri la domiciliu prin intermediul aplicaţiei mobile sau web dedicate, are alocat pentru anul acesta - primul an de funcţionare, un buget de investiţii de circa 300.000 euro cu ajutorul căruia speră să atragă peste 10.000 de comenzi pe platformă. Până acum, investiţiile totale în dezvoltarea platformei Beesers s-au ridicat la aproximativ 120.000 euro, aceasta fiind lansată către publicul larg săptămâna tre­cută.

„Credem că utilizând acest buget de 300.000 euro vom reuşi să ajungem la circa 10.000 de comenzi / servicii prestate prin intermediul platformei la finalul acestui an, iar ca să putem ajunge la 10.000 de comenzi am avea nevoie de minim 100.000 de descărcări ale aplicaţiei. Plecând de la premisa că există o regularitate pentru comanda unui astfel de tip de serviciu din calculele noastre a rezultat un bon mediu de 300 lei, estimativ. Astfel în total am putea ajunge la venituri de circa 3 mil. lei anul acesta, din care marea majoritate va merge către prestatorii de servicii medicale“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ovidiu Tuduruţă, partener Beesers. Lui i-a venit ideea dezvoltării unei astfel de platforme acum mai mulţi ani, însă a început să facă primele demersuri pentru realizarea proiectului în 2018, când a atras şi o primă finanţare.

„Povestea pleacă de pe la mijlocul anilor 2000, când familia mea a decis ca mama să ia calea străinătăţii şi la vremea respectivă să îngrijească vârstnici. După câţiva ani mi-am dat seama că acest tip de serviciu creează două direcţii care pot genera un proiect antreprenorial - pe de-o parte avem distanţa dintre românul din diaspora şi cei dragi lui de acasă şi la un moment dat un soft poate să şteargă distanţa dintre aceştia, şi pe de altă parte tot în diaspora a trecut testul timpului şi s-a profesionalizat o echipă vastă de români - specialişti în îngrijiri medico-sociale la domiciliu“, a explicat el, adăugând că familiile care contractau serviciile unui astfel de specialist aveau de suportat un cost destul de mare şi acceptau un specialist în îngrijiri la domiciliu doar după multe recomandări. „Atunci am zis că ar fi bun un produs care să prezinte într-o manieră transparentă şi să ofere acest plus de siguranţă pentru cel care vrea să cumpere un astfel de serviciu. Aşa a luat naştere ideea Beesers.“

Pentru a putea demara Beesers, antreprenorul a aplicat la programul diaspora start-up prin intermediul mamei lui şi aşa a reuşit să atragă şi prima sursă de finanţare a acestui proiect.

„Am accesat atunci o finanţare de aproape 40.000 euro, după care noi am venit cu un aport substanţial pentru a ajunge unde suntem astăzi“, a punctat el.

În total, până acum la momentul lansării pe piaţă a aplicaţiei, investiţia totală a ajuns la 120.000 euro. Din această sumă o parte a mers către dezvoltarea platformei care a fost externalizată către o firmă de software din Galaţi care a realizat tot proiectul în circa un an şi jumătate.

„Vorbim de patru soft-uri care funcţionează sub emblema Beesers. Este vorba de un soft cu care interacţionează clientul, avem softul funizorlui - clinicile medicale acreditate să furnizeze servicii medicale la domiciliu, un modul de admin unde are acces doar angajatorul (clinica) care îşi gestionează resursa profesională, şi al patru soft - un modul de administrare al nostru în care urmărim întreaga activitate a aplicaţiei. De unde putem scote rapoarte, urmărim în timp real şi să suplinim operaţional aceste mecanism de întrunire a cererii cu oferta dacă este necesar“, a explicat Ovidiu Tuduruţă. De asemenea, el a menţionat că deşi produsul informatic este unul costisitor, softul are cea mai mică pondere din totalul cheltuielilor.

„Ponderea mare a bugetului se va duce pe partea de promovare şi operaţională. Făcând aceste calcule ne-a dat seama că avem nevoie de sprijin şi a venit alături de noi un prim partner - Bogdan Mihalcea proprietarul şi fondatorul cramei de vinuri bio Domeniul Bogdan. El a venit alăuri de noi anul trecut şi cei ne-a ajutat cu cheltuielile de 80.000 euro şi el ne sprijină subtsanţial pentru bugetul de anul acesta de 25.000 euro/lună, respectiv 300.000 euro pentru întreg anul.“

În prezent, în cadrul platformei Beesers utilizatorii pot găsi o serie de servicii medicale la domiciliu - de la injecţii până la diferite alte terapii şi diagnoză, plus recoltări pentru testul COVID-19. Odată ce îşi instalează aplicaţie mobilă Beesers şi îşi fac un cont, utilizatorii pot căuta o persoană specializată în îngrijiri medicale la domiciliu în funcţie de adresa unde este solicitată vizita. Apoi, aceştia pot programa viziat în ziua şi intervalul dorit, plata fiind făcută direct în aplciaţie prin card bancar. După ce utilizatorul comandă serviciul, acesta poate discuta prind intermediul unui chat cu îngrijitorul pentru a-i da anumite indicaţii legate spre exemplu de medicaţia pe care o ia persoana care va beneficia de procedurile medicale.

Pentru moment, start-up-ul colaborează cu doi furnizori de servicii medicale la domiciliu, urmând însă să adauge noi operatori pe platformă pe măsură ce cererea creşte şi proiectul se dezvoltă.

„Avem pre-acorduri cu un număr mare de furnizori de servicii medicale. Aici am avut o surpriză: dintre operatorii economici din România acreditaţi să furnizeze servicii medicale la domiciliu am găsit dorinţă de colaborare în rândul multora, doar că în prima etapă ne-am propus să începem cu doi operatori pe care i-am simţit foarte motivaţi”, a afirmat antreprenorul.

Modelul de business al Beesers presupune perceperea unui comision care nu depăşeşte 20-25% din tariful serviciilor medicale comandate prin platformă.

Acum, în prima etapă, strat-up-ul vrea să valideze proiectul în Bucureşti, iar apoi să îşi extindă aria de acoperire şi în afara Capitalei, începând cu luna martie în marile oraşe din ţară, iar apoi să atace şi o primă piaţă europeană.

„Din martie ne propunem să ne extindem şi către alte aglomerări urbane unde credem noi că platfroma noastră îşi va face bine treaba, respectiv Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Constanţa şi Suceava. Visul meu şi al întregii echipe este ca în amxim un an şi jumătate să ieşim şi pe o piaţă din străinătate din UE - ne gândim la Italia pentru început.”

Totodată, pentru a putea scala cu uşurinţă şi mai rapid, antreprenorul se gândeşte şi la accesarea unei finanţări anul acesta sau anul viitor.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: