ZF IT Generation

ZF IT Generation. Radu Fusea, fondator Travlocals.com, platformă de booking pentru turism premium: În 2021 vom accesa sigur o finanţare, fonduri europene sau o investiţie privată

28 ian 2021 Autor: Ioana Nita

„Momentan ne axăm doar pe piaţa din România, dar odată ce ne vom consolida poziţia de lider pe piaţa locală vom dori să internaţionalizăm şi proiectul. Dorim să ne extindem pe pieţele din Europa de Est, Sud şi Sud-Est.“

Start-up-ul local Travlocals, care a dezvoltat o platformă de rezervări cu acelaşi nume pentru cazări premium şi experienţe locale şi rurale din România, se află în prezent în discuţie cu potenţiali investitori în vederea accesării unei finanţări pentru a se putea dezvolta mai rapid şi pentru a scala businessul la nivel regional. Platforma a împlinit un an de la lansare în decembrie anul trecut, investiţiile totale de până acum situându-se la circa 150.000 euro.

„Încă de anul trecut am fost contactat şi de fonduri de investiţii şi de angel investors. Am avut norocul să nu fie necesar să alerg eu după ei, ci propunerile au venit către mine. Nici măcar nu ştiam că mă pot dezvolta în modul acesta când am început businessul. Sunt în permanentă căutare şi de alte fonduri europene, aş vrea să aplic şi la fondurile pentru digitalizare. Acum sunt în discuţii cu nişte parteneri care vor să investească, dar rămâne de văzut dacă se vor concretiza discuţiile“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Radu Fusea, fondatorul Travlocals.com. Ideea dezvoltării platformei a luat naştere în urmă cu circa trei ani, desprinzându-se dintr-un alt proiect de promovare a turismului local premium.

„Proiectul Travlocals printr-un proiect satelit - este vorba de Wildventure Romania, un proiect pe care l-am conceput încă din start ca fiind un site folosit pentru marketing afiliat către platforma pe care aveam să o lansăm la diferenţă de un an, un an şi jumătate. Am primit o finanţare pe Start-Up Plus şi am fost cumva condiţionaţi de etapele respective, dar de când am început proiectul s-au scurs cam trei ani şi jumătate incluzând şi site-ul WildVenture.ro“, a povestit el, adăugând că în timp ce lucra la proiectul Wildventure.ro şi-a dat seama că este nevoie de ceva mai complex.

„Bloguri erau destule, dar procesul de rezervare era oarecum greoi şi nu mai ţine apasul cu necesităţile actuale - deja sunt platforme foarte avansate de rezervări. Nu puteam contoriza rezultatele pe care le aduceam partenerilor noştri şi astfel nu puteam monetiza activitatea. Proiectul nu ar fi fost sustenabil dacă nu am fi reuşit să le demonstrăm partenerilor că de fapt activitatea noastră este utilă pentru businessurile lor. Şi cumva natural a apărut platforma Travlocals.com.“

Platforma Travlocals.com se axează momentan doar pe cazări şi experienţe premium din România, în total reunind acum 143 de locuri de cazare şi aproape 50 de experienţe.

Tarifele experienţelor listate pe Travlocals.com pornesc de la 11-12 euro şi ajung până la 250 euro.persoană, iar tarifele pentru cazări pornesc de la 30 euro, media fiind de 70 euro/noapte pentru două persoane.

„Noi ţintim doar audienţa premium - tarifele cazărilor şi experienţelor de pe Travlocals sunt peste medie, astfel că doar genul acesta de audienţă ne-ar fi putut garanta rezultatele, astfel am fi risipit banii. Suntem poate cea mai selectivă platformă din acest punct de vedere. Am refuzat destul de multe partneriate care ni s-au propus. Deşi am pierdut bani am zis că aceasta este nişa noastră şi aici trebuie să rămânem. Momentan ne axăm doar pe piaţa din România, dar odată ce ne vom consolida poziţia de lider pe piaţa locală vom dori să internaţionalizăm şi proiectul“, a punctat Radu Fusea. El a menţionat că pentru extindere vizează ţările din regiune - Europa de Est, Sud şi Sud-Est.

„Suntem interesaţi de ţările care seamănă ca tipar cu România din punct de vedere al tradiţiilor, al modului de a face turism.“

Anul trecut, pe platforma Travlocals. com s-au înregistrat peste 10.000 de solicitări de rezervare şi rezervări directe. „Prin platfroma Travlocals momentan nu se pot efectua şi plăţi, adică noi nu suntem intermediari în procesul de plată, nu comisionăm rezervările astfel că nu putem şti câte dintre aceste rezervări s-au concretizat, dar din discuţiile cu partenerii a fost un număr foarte mare de solicitări de rezervare.“

Cum folosesc mai exact unităţile de cazare platforma Travlocals.com? „Toţi partenerii noştri au conturi personale la fel cum au pe platformele internaţionale. Fiecare partener are un cont prorpiu de gazdă în care îşi administrează servicii, indiferent că este vorba de cazare sau experienţe, îşi gestionează proprii calendare, iar toate rezervările trimise de clienţi apar direct pe mail-urile partenerilor noştri“, a explicat fomdatorul Travlocals.com.

Start-up-ul are în plan să introducă anul acesta şi un modul de plată pentru cazările sau experienţele listate.

„Pasul următor numărul unu este integrarea modulului de plăţi pentru că am pierdut oportunităţi anul trecut fiindcă nu aveam modulul integrat. Noi în prezent avem fondurile să dezvoltăm modulul de plăţi şi pe cont propriu, dar dacă dezvoltăm modulul de plăţi automat ne vor creşte costurile lunare şi automat vom avea nevoie de parteneri externi care să investească în companie“, a subliniat antrepenorul.

Momentan, modelul de business al Travlocals.com se bazează pe subscripţii anuale ale partenerilor, tariful fiind de 360 euro/an. Odată ce va introduce şi sistemul de plată directă în platformă, este posibil ca start-up-ul să îşi schimbe modelul de business şi să perceapă un comision din fiecare tranzacţie intermediată.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania Microsoft
Innovation Partner: