ZF IT Generation

ZF IT Generation. Raluca Cătinaş, cofondator Vivico.ro: Avem nevoie de o finanţare de 35.000 euro ca să ajungem la venituri de 100.000 euro anul acesta

6 mar 2020 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul a investit până acum 10.000 euro pentru dezvoltarea unei platforme online de design interior.

Start-up-ul local Vivico.ro, care a dezvoltat o platformă online dedicată amenajărilor interioare, are nevoie de o finanţare iniţială de minimum 35.000 euro pentru a putea accelera dezvoltarea aplicaţiei software şi pentru investiţii în marketing astfel încât să poată ajunge la venituri de 100.000 euro în primul an de funcţionare. Investiţia iniţială în proiectul Vivico.ro s-a ridicat la 10.000 euro care au provenit din fondurile proprii ale cofon­datorilor.

„Ideea s-a născut la începutul lui 2019 după ce am făcut o amenajare de spaţii pentru un antreprenor local. Practic, noi am introdus un serviciu nou pe piaţa de profil pe bază de şablon (template) – un fel de amenajare stas pe care o poţi reproduce pe mai multe tipuri de spaţii cu dimensiuni diferite“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Raluca Cătinaş, arhitect şi cofondator al Vivico.ro. În prezent, platforma este la stadiul de MVP (minimum viable product), urmând ca versiunea finală să fie gata la finalul lunii martie.

„Acum pe Vivico.ro poţi găsi 5 şabloane pentru amenajări de birou. Când vom termina site-ul vom avea însă mult mai multe şabloane şi pentru segmentul rezidenţial şi pentru office“, a menţionat ea. 

Ideea de a realiza o serie de şabloane pentru amenajări interioare le permite cofondatorilor Vivico.ro să îşi simplifice munca şi să eficientizeze comunicarea dintre arhitect şi client, reducând totodată şi costurile pentru beneficiari. 

„Această idee ne-a permis să refolosim proiectele pe care le-am făcut înainte. Am făcut o colecţie de imagini din care tu poţi alege ce îţi place şi pe care noi o putem şi implementa“, a explicat Raluca Cătinaş, adăugând faptul că sunt proiecte pe care echipa le-a mai realizat înainte. Vivico.ro poate pune la dispoziţie şi preţurile pentru mobilier şi finisaje dinainte astfel încât beneficiarul final să îşi dea seama dacă poate sau nu să îşi facă o astfel de amenajare.

Totodată, fiindcă echipa de arhitecţi nu mai trebuie să o ia de la capăt cu un proiect nou, costurile pentru clienţi pentru serviciile de amenajări interioare se reduc considerabil.

„Noi putem micşora astfel costul proiectorii de 3 sau 5 ori în funcţie de ce pachet îşi alege clientul. O amenajare personalizată pentru un dormitor se ridică la circa 1.500-2.000 lei în funcţie de ce anume vrea clientul – dacă vrea şi partea de randări şi prezenţa arhitectului pe şantier“, a punctat ea, Însă, în cazul în care alege să achiziţioneze un şablon de pe Vivico.ro, un client are două opţiuni – poate să cumpere doar şablonul (imaginea) care vine însoţită de lista de cumpărături şi de un ghid de implementare şi specificaţii.

„Tariful pentru un pachet de bază porneşte de la circa 200-250 lei, iar dacă alegi să lucrezi cu un specialist se adaugă costuri pentru extraopţiuni.“

În prezent, Vivico.ro are deja în lucru o cameră de copii, un alt dormitor, plus încă două apartamente mai mici.


“Oamenii sunt receptivi şi au fost foarte încântaţi pentru că preţul este mult mai mic faţă de ceea ce înseamnă design personalizat, şi în plus, este şi totul mult mai rapid. Proiectul este gata în două zile, iar apoi ei se descurcă cu implementarea.”


Ce a mai declarat Raluca Cătinaş la ZF IT GENERATION:


# Vrem ca în perioada următoare să testăm intens modelul de business pentru că sunt foarte puţine de genul acesta în lume. Mai sunt câteva similare în SUA după care ne-am inspirat, însă am adaptat pentru piaţa din România.

# Anul acesta vom rămâne în România, iar apoi ne vom extinde în SUA.

# În prezent, ne axăm pe găsirea de clienţi. Suntem în discuţii cu un dezvoltator imobiliar pentru a putea găsi o soluţie să implementăm acest concept în proiectul lui. Am testat intes pe o berărie artizanală care îşi propune să deschidă 30 de locaţii anul acesta.

# Piaţa de office este de 3,5 milioane mp, iar cea de rezidenţial este de 426 milioane mp. Este o diferenţă destul de mare, aşadar noi ne axăm mai mult pe partea de rezidenţial.
 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR