ZF IT Generation

ZF IT Generation. Raluca Epureanu, fondatoare şi CEO, FlairMakers: Am lansat aplicaţia în iunie la Londra şi avem deja 20 de clienţi, mare parte hoteluri din centrul oraşului, şi 150 de freelanceri înscrişi. Acum avem deschisă o rundă de finanţare în valoare totală de 500.000 de lire sterline

8 aug 2024 Autor: Ioana Nita

FlairMakers are în derulare acum o campanie de strângere de fonduri pe platforma Seedblink, unde ţinta este de 150.000 de euro.

Start-up-ul FlairMakers, care a dezvoltat o platformă digitală tip marketplace prin care jucătorii din industria ospitalităţii pot găsi perso­nal pentru joburi temporare, a ajuns după doar o lună de funcţionare la 20 de clienţi mari, majoritatea hote­luri din centrul Londrei, şi la 150 de freelan­ceri înscrişi, aplicaţia fiind lansată oficial la finalul lunii iunie, anul curent. Start-up-ul a fost fondat în Marea Britanie de către antrepre­noarea de origine română Raluca Epureanu, care are o experienţă de aproape două decenii în industria ospitalităţii la nivel internaţional.

„După o carieră de aproape două decenii, proiecte active în peste 16 ţări, pe patru continente, am avut oca­zia să cunosc industria hospitalităţii atât din punct de vedere al angajatului, cât şi din punct de vedere al angajato­rului. Aşadar am avut ocazia să văd mai întâi partea frumoasă şi după ace­ea şi provocările din această industrie. Cu această experienţă în spate, am decis să creez acest start-up numit FlairMakers, care concret vrea să rezolve două probleme - pe de-o parte deficitul de forţă de muncă, iar pe de altă parte calitatea servicilor. Şi acestea sunt probleme globale, nu doar relevante mediului de afacerii sau industriei din Marea Britanie“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Ge­neration, Raluca Epureanu, fonda­toare şi CEO, FlairMakers.

Deşi ideea de a crea o astfel de soluţie s-a conturat încă de când lucra în cadrul marelui lanţ hotelier Marriott, ea a pornit efectiv proiectul FlairMakers de la începutului anului trecut, luând şi prima finanţare, în valoare de 275.000 de lire sterline, de la prieteni şi familie în iunie 2023. Pri­ma finanţare obţinută a fost practic investiţia iniţială în dezvoltarea produsului - aplicaţia FlairMakers.

„Concret, platforma FlairMakers este un marketplace care conectează pe de-o parte businessurile din industria ospitalităţii - restaurante, baruri, hoteluri, spaţii de evenimente, iar pe de altă partea ceea ce numim noi talent, adică oamenii care sunt disponibili să lucreze în anumite roluri, dar pe o perioadă temporară, adică nu vorbim de full time. De exemplu, dacă un restaurant are nevoie de un manager de restaurant, nu va veni la noi pe platformă, sunt alte platforme care se ocupă de aşa ceva, însă dacă un manager de restaurant are nevoie de forţă de muncă temporară pe proiecte specifice, atunci poate veni pe platforma noastră“, a explicat Raluca Epureanu.

Cum funcţionează însă mai exact aplicaţia FlairMakers? “Pentru business, pentru partea B2B, noi avem în platformă termenul de partner. Partnerul, să spunem un hotel, pentru că acesta ar fi clientul ideal pentru că ei au o nevoie constantă de forţă de muncă temporară, îşi creează un cont şi după aceea are ocazia de a posta <<temporary work assignments>>, cum le numim noi. Să spunem că este nevoie de un barman pentru un eveniment sau un barman pentru un bar foarte aglomerat într-o sămbătă seara şi atunci businessul postează acest job temporar. Iar după aceea, noi găsim oamenii care sunt disponibili să presteze munca respectivă”, a detaliat ea.

În ceea ce priveşte partea B2C, frelancerii au posibilitatea de a descărca aplicaţia FlairMakers din App Store sau Google Store, iar apoi îşi creează un cont, îşi încarcă o poză şi dau despre experienţa avută. “Apoi încep să aplice la aceste <<work assignments>>. Iar tot ce ţine comunicare, plată şi contract, deci partea logistică, totul se întâmplă în aplicaţie. Partea frumoasă este că plată se face în aceeaşi zi cu munca prestată. Adică dacă un barman a fost astăzi la un eveniment, a prestat acel serviciu, la final, după ce îşi termină job-ul  îşi primeşte banii direct în cont pentru că noi ne asumăm lucrul ăsta. Este un beneficiu pe care platforma îl oferă.”

În ceea ce priveşte îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de persoanele înscrise în aplicaţie, FlairMakers face în primul rând o selecţie a candidaţiilor, stabilind un interviu cu fiecare în parte. Astfel, la finalul interviului, specialiştii FlairMakers le recomandă utilizatorilor traininguri online pe diferite specializări, cursurile fiind oferite în mod gratuit de un partener al start-up-ului axat pe zona de educaţie. În plus, FlairMakers a integrat în aplicaţie şi un sistem de rating. Practic, după fiecare job temporar finalizat, angajatorii şi freelancerii îşi acordă reciproc câte un rating care apare pe profilul fiecăruia.

Modelul de business al FlairMakers constă în perceperea unui comision de 10% de la angajatori, procent de două-trei ori mai mic faţă de costurile actuale pe care le au aceştia cu forţa de muncă temporară, potrivit reprezentanţilor start-up-ului.

În prezent, FlairMakers are deschisă o rundă de finanţare în valoare totală de 500.000 de lire sterline (circa 600.000 de euro) pe care o va folosi în principal pentru partea de perfecţionare a produsului, acţiuni de marketing şi extinderea echipei. O parte din această sumă – 150.000 de euro – şi-a propus să o strângă printr-o campania care se derulează acum pe platforma Seedblink.

Anul acesta, start-up-ul se va axa pe piaţa din Marea Britanie, unde industria ospitalităţii generează 5%  din PIB-ul ţării, nevoia unei astfel de soluţii fiind şi mai mare după Brexit, când s-a adâncit şi mai mult deficitul de forţă de muncă din acest domeniu. În viitor însă, echipa FlairMakers are în plan să intre şi pe alte pieţe europene, inclusiv România, dar şi pe pieţe de pe alte continente.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR