ZF IT Generation

ZF IT Generation. Raluca Jianu, cofondator EpicVisits.com, platformă online pentru pachete turistice inedite: În următorii doi ani vrem să avem 1.000 de listări în platformă şi să intrăm pe două pieţe din străinătate

1 sep 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul are nevoie de investiţii de circa 200.000 euro în următorii doi ani.

Epic Visits, start-up-ul local care a dezvoltat o platformă online ce oferă pachete de vizite epice care includ cazări şi experienţe pe diferite tematici, şi-a propus să ajungă în următorii doi ani la 1.000 de listări de pachete turistice şi să fie prezent pe alte două pieţe în afară de România.

Platforma EpicVisits.com a fost lansată în urmă cu două săptămâni, iar pentru ca start-up-ul să o poată dezvolta în continuare şi a-şi atinge obiectivele de business, acesta are nevoie de investiţii de circa 200.000 euro în doi ani.

„Într-o primă fază ne axăm pe validarea modelului de business şi mergem doar pe piaţa din România, dar din 2021 încercăm să vedem dacă modelul pe care noi l-am gândit se pretează şi pe alte pieţe. Platforma este un «work in progress» continuu. Suntem în faza în care validăm şi testăm o serie de funcţionalităţi, încercăm să le prioritizam în funcţie de impactul pe care îl au şi de gra­dul de complexitate. Aşa­dar, avem nevoie în con­ti­nuare de o serie de resurse alocate pen­tru dezvoltarea plat­for­mei“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Gene­­ration Raluca Jianu, co­fon­dator al Epic Visits, împreună cu Bogdan Jianu şi cu Mihai Bârsan.

Ideea realizării proiectului Epic Visits a luat naştere în vara anului trecut.

„Noi lansasem în 2019 prima noastră ten­tativă antre­pre­norială – Ferestroika, o ex­perienţă imersivă, un muzeu al vieţii de familie în comunism. Atunci am intrat în contact cu platformele de rezervări, am întâmpinat o serie de provocări, am luat multe «insight-uri» utile de la vizitatorii noştri şi pas cu pas am început să construim Epic Visits. Lucru care ne-a ajutat cel mai mult a fost participarea la programul de pre-accelerare StepFWD prin care am reuşit să trecem la o nouă etapă, aceea a unui prototip. Apoi lucrurile au început să evolueze, iar la un moment dat s-au blocat total din cauza pandemiei, aşa cum s-a întâmplat în toată lumea. Din martie am început însă din nou să creionăm proiectul. Ne-am găsit un al treilea fondator astfel că acum 2 săptămâni am făcut live prima versiune a platformei“, a relatat ea, adăugând că în prezent se pot face deja re­zervări pe site, fiind listate deja primele pachete.

„În zilele următoare urmează să listăm şi alte pachete.“

Ce este şi ce pot găsim ai exact utilizatorii pe EpicVisits.com? „Epic Visits este o platformă «curated» de rezervări pentru pachete tematice, care include cazări şi experienţe. Temele pornesc de la nevoile şi profilurile pe care noi le-am identificat la turişti – de la energie şi adrenalină, la esca­pa­de romantice şi distracţie şi învăţare pentru copii, ş.a.m.d. Este o platformă în care oamenii îşi găsesc inspiraţia şi salvează timp – nu stau să caute separat cazări, iar apoi după ce au găsit cazare să vadă dacă găsesc şi activităţi. Sunt pachete complete.“

Modelul de business al Epic Visits are două componente – pe de-o parte, proprietarii de locaţii au nevoie de un abonament pentru a-şi lista proprietăţile în platformă, iar de pe altă parte start-up-ul percepe un comision la fiecare tranzacţie efectuată prin intermediul site-ului. Tariful unui abonament porneşte de la 10 euro pe lună şi creşte în funcţie de numărul de listări, iar comisionul perceput la fiecare tranzacţie este de 10%.

„Noi lucrăm îndeaproape cu proprietarii pentru a identifica şi a crea împreună pachetele potrivite şi relevante pentru locaţiile respective, dar şi pentru ceea ce caută turiştii şi în plus venim şi cu o serie de servicii personalizate în funcţie de nevoile fiecărei proprietăţi – de la servicii de PR, vânzări, pricing şamd. Proprietăţile trebuie să îndeplinească o serie de criterii – căutăm locaţii care au o poveste, un design original, un factor epic. Trec printr-un proces de selecţie, organízare şi prezentare, realizat împreună cu cei de la Hospitality Institute. După acest proces intrăm în faza de listare şi de identificare a unor pachete tematice“, a explicat Ralica Jianu.

Până acum, start-up a investit circa 50.000 euro pentru realizarea proiectului Epic Visits, dacă se iau în calcul şi cele două proiecte anterioare – Ferestrioka şi Interbel, care au reprezentat practic şi studiile de caz pentru Epic Visits.

„Dacă ne referim strict la costurile de acum pentru realizarea set-up-ului tehnic, fără a lua în calcul cea mai importantă resursă, resursa umană, adică timpul pe care noi l-am alocat proiectului, atunci vorbim de câteva mii de euro“, a precizat cofondatorul Epic Visits.

Pentru a dezvolta în continuare platforma, start-up-ul are nevoie de investiţii de 200.000 euro pentru următorii doi ani, ţinta fiind ca din 2023 EpicVisits.com să devină profitabilă.

„Vrem să creştem rapid şi este evident că avem nevoie de investiţii, însă ne-am setat ca de la începutul anului viitor să începem să avem un obiectiv foarte clar pe această zonă. Ca sumă pentru următorii doi ani vorbim de necesitatea unei investiţii de 200.000 euro, dar depinde foarte mult de cum vor evolua lucrurile.“

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: