ZF IT Generation

ZF IT Generation. Raul Sideriaş, cofondator Bookingham, platforma software pentru rezervări şi programări: Până la finalul anului vrem să atragem o finanţare şi să ajungem la o evaluare de 1 mil. euro

miercuri, 08:00 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul ţinteşte să ajungă la un portofoliu de 400 de clienţi anul acesta.

Start-up-ul Bookingham din Cluj-Napoca, care a dezvoltat o platformă software pentru rezervări la restaurante şi programări pentru diferite servicii, are în plan să atragă o finanţare până la finalul acestui an care să crească evaluarea proiectului la peste un milion de euro. În prezent, platforma Bookingham este evaluată la circa 500.000-600.000 euro. 

„În acest moment, după analiza produsului şi a competitorilor, şi în urma discuţiilor cu po­tenţiali investitori, suntem în punctul în care putem să spunem că evaluarea pro­iectului se situează la 500.000-600.000 euro. Vrem să creştem evaluarea printr-o primă investiţie cu ajutorul căreia să depăşim un milion de euro până la finalul acestui an. Am început deja discuţiile cu potenţiali investitori“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Raul Sideriaş, cofon­dator al Bookingham împreună cu Andrei Borz. Cei doi au început să pună bazele platformei de rezervări şi programări încă de anul trecut, investiţia iniţială situându-se între 15.000 şi 20.000 euro. Pe parcurs, s-au alăturat mai multe persoane pro­iectului, în prezent echipa Bookingham având opt membri cu diferite specializări – dezvoltare software, marketing şi vânzări.

De asemenea, start-up-ul a reuşit să atragă în echipă şi un partener - fondatorul unui lanţ de spaţii de co-working din Cluj-Napoca, care a intrat în companie ca acţionar. El a contribuit la dezvoltarea start-up-ului cu resurse umane pe partea de dezvoltare software, know-how şi consiliere de business.

„Ne dorim să atragem o finanţare într-un anumit context. Partea financiară este importantă dar ne interesează să aducem un partener cu care să putem colabora bine atât pe zona de consiliere de business, cât şi pe partea de dezvoltare - să ne ajute să deschidem uşi şi pieţe noi şi să fie într-adevăr un partener de business şi nu doar un finanţator”, a punctat el.

Prin intermediul platformei Bookingham, ce va fi lansată la finalul acestei luni, utilizatorii vor putea să rezerve o masă la un restaurant sau vor putea face programări la diverse businessuri precum medici, veterinari, terenuri si baze sportive, frizerii sau la alţi specialişti pentru care e nevoie de o rezervare în prealabil.

„Ne-am gândit să nu ne axăm pe o singură nişă, implicit pe restaurante, ci să avem mai multe servicii pe care utilizatorii să le poată rezerva în aplicaţie. Atunci am început să facem un studiu de piaţă şi am ajuns la concluzia să selectăm 6 nişe – frizerii, veterinari, doctori şi zona de sport – spre exemplu, dacă vrei să mergi la baschet, fotbal, etc., iar pentru început am zis să lansăm platforma în Cluj”, a precizat Raul Sideriaş. La începutul anului, start-up-ul a făcut teste cu câteva restaurante din Cluj.

„Am început cu restaurantele pentru că atunci nu era problema cu pandemia. Am avut un feedback foarte bun de la proprietarii de restaurante şi de la utilizatori. Grăbim pasul acum pentru zona de non-horeca. Pentru noi pauza cauzată de pandemie a fost de bun augur pentru că ne-a dat timp să ne axăm pe partea de non-horeca astfel încât să putem lansa platforma imediat după încheierea stării de urgenţă (n.red.).”

Pe lângă partea de rezervări şi programări, platforma Bookingham rezolvă şi o altă problemă pentru businessurile mici si mijlocii şi anume partea de costuri cu promovarea online. Mai exact, odată cu plata serviciilor pentru rezervări şi programări prin Bookingham, un business poate alege să lase în grija start-up-ului şi partea de  administrare a campaniilor online.

„Totodată, în aplicaţie o să fie disponibil şi un modul de management al businessului disponibil direct de pe mobil. Astfel managerii pot vedea ce programări au angajaţii lor, dacă sunt anulate, se pot face aprobările rezervărilor”, a subliniat el.

Modelul de business al Bookingham se bazează pe abonamente lunare ale căror tarife variază în funcţie de numărul de rezervări/programări pe care le are un business pe lună.

„Noi vrem să le aducem clienţi businessurilor, nu să le aducem doar rezervări pentru care să le percepem un comision. De aceea am ales acest model cu pachete - până 500 de rezervări/programări pe lună utilizarea aplicaţiei va fi gratis.”

Pentru un număr de între 500-1.000 de rezervări/programări, abonamentul va fi 199 lei/lună, iar dacă businessul are până în 2.500 de rezevări/lună costul este de 399 lei/lună. „Peste 2.500 rezervări/lună intrăm în zona de pachet personalizat – integrări cu CRM, cu o platformă de management al businessului.”

Anul acesta start-up se axează în principal pe promovarea soluţiei astfel încăt aceasta să fie folosită de cât mai multe businessuri şi utilizatori finali.

„Ţinta noastră este să ajungem la 400 de clienţi până la finalul acestui an. În prezent discutăm cu 50 de potenţiali clienţi din Cluj-Napoca. În primul an pe noi ne interesează adopţia, onbordingul businessurilor şi numărul de utilizatori. Credem că din al doilea de funcţionare o să fim profitabili.”

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: