ZF IT Generation

ZF IT Generation. Răzvan Boldiş, fondator IndexAR, platformă de realitate augmentată: Vrem să luăm o finanţare de circa 300.000 euro pentru a continua dezvoltarea platformei şi a putea accesa apoi o investiţie mai mare prin Horizon 2020

24 sep 2020 Autor: Ioana Nita

Până acum start-up-ul a accesat finanţări în valaore totală de 250.000 euro.

Start-up-ul local IndexAR, care a dezvoltat o platformă pentru crearea de conţinut prin tehnologia de realitate augmen­tată, are în plan să obţină o finanţare cuprinsă între 300.000-350.000 euro pentru a putea dez­volta în continuare soluţia şi a creşte astfel încât proiectul să fie eligibil pentru cea de-a doua fază a programului Horizon 2020 prin care se pot obţine investiţii de până la 2,3 mil. euro.

Până în pre­zent, start-up-ul a acce­sat fi­nan­ţări în va­loa­­re to­ta­lă de 250.000 euro.

„Pentru anul acesta bu­ge­tul acoperă nevoile noas­tre mai ales că am început acum din nou să livrăm cam­pa­nii în piaţă. Însă planurile noas­tre de creştere sunt destul de ambiţioase. În primul rând, fap­tul că ne-am calificat la un grant Horizon 2020, faza 1, ne si­tuea­ză într-o poziţie de avantaj să spu­nem pentru aplicarea la faza 2 care poate să aducă o finan­ţare de până la 2,5 mil. euro. Noi avem un plan să accesăm un­deva între 1 mil. şi 1,5 mil. euro, însă ceea ce am înţeles este că trebuie să existe şi o eta­pă de creştere şi de matu­ri­zare a com­paniei şi consolidare a echipei.“

Prin urmare între aceste două etape de finanţare Horizon 2020 am vrea să mergem şi către o rundă de finanţare. Urmărim să atragem între 300.000 şi 350.000 de euro pentru planul de activităţi pe care îl avem în vedere pentru următorul an astfel încât să fim un candidat mult mai puternic pentru faza 2 în Horizon 2020“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Răzvan Boldiş, fondator IndexAR. El a pornit proiectul în 2015, iar lansarea proiectului pe piaţă a avut loc anul trecut.

„2019 a fost primul an în care am ieşit în piaţă, iar anul acesta este deja al doilea în care noi ne-am maturizat ca şi produs ca şi înţelegere a pieţei şi ca înţelegere a cărui tip de client ne putem adresa cel mai bine cu soluţia noastră. Soluţia este un instrument de livrare de conţinut de realitate augmentată iar în contextul actual de transformare digitală poate ajută la menţinerea sau la creşterea performanţelor pentru zona de vânzări, resurse umane sau marketing. Iar diferenţa între ceea ce oferă IndexAR şi alte soluţii de realitatea augmentată este că noi putem în cinci 10 minute să creăm o campanie de realitate augmentată în loc de cinci luni de zile, cât durează în varianta clasică să construieşti aplicaţia de la zero. Plus că trebuie să ai un buget mult mai mare alocat, între 30.000-60.000 de euro, echipa cu know-how necesar şi bineînţeles şi timpul pentru a o dezvolta. tot Acest interval poate să însemne pierderea unei oportunităţi pentru o companie care vrea să ajung prin această tehnologie către clienţii săi mai ales în perioada acesta când tendinţa de transformare digital s-a accelerat“, a explicat el.

Prin intermediul platformei web IndexAR companiile pot face partea de management de conţinut cu ajutorul tehnologiei de realitate augmentată. “Nu ai nevoie de abilităţi tehnice de programare, este efectiv <<drag and drop>> şi dacă este să fac o comparaţie este la fel de simplu cum ai face o campanie pe Facebook în care adaugi nişte poze, o descriere, iar în cadrul platformei noastre pui şi modelele 3D ale respectivelor produse sau soluţii pe care vrei să le prezinţi. Apoi publici acest story prin aplicaţia mobilă către comunitatea ta”, a menţionat Răzvan Boldiş, adăugând că aplicaţia de mobil IndexAR este gratuită.

“Aplicaţia este disponibilă pe IOS şi pe Android, iar prin intermediul ei audienţa, clienţii tăi, pot să intre în contact cu produsele tale. Noi spunem că ajutăm companiile să aducă produsele şi soluţiile lor în viaţa clienţilor prin intermediul tehnologiei de realitate augmentată.”

Până în prezent 15 companii din România au utilizat platforma IndexAR fie pentru marketing şi vânzări sau pentru zona de resurse umane.

“Noi am început cu industria auto, apoi am mers către industria bancară şi imobiliară. Anul acesta am început să adresăm şi zona de Industry 4.0 cu companii care furnizează fie soluţii, fie echipamente sau anumite piese/componente pentru respectiva industrie. Acum urmărim aceste patru verticale. Produsul merge însă pe orizontală, nu doar pe aceste verticale”, a punctat fondatorul IndexAR.

Pentru a putea folosi platforma IndexAR companiile plătesc partea de creare de conţinut şi un abonament pentru livrarea conţinutului de realitate augmentată.

“Pachetul de bază este de 1.000 euro pe lună sau pe eveniment, dacă ai o activare de 2-3 zile, sau este vorba despre un showroom prin intermediul căruia vrei să duci produsele acasă la client, iar atunci vorbim de un abonament lunar. Ca în cazul oricărei campanii, online sau offline,  trebuie să creezi conţinut, iar clienţii nu au întotdeauna astfel de furnizori, iar ca atare noi venim cu o listă de parteneri care ne cunosc soluţia şi cu care deja am lucrat”, a precizat Răzvan Boldiş.

Ce a mai declarat Răzvan Boldiş în cadru emisiunii:

# Proiectul l-am început în 2015. Practic, atunci am luat prima dată contact cu ceea ce înseamnă tehnologia de realitate augmentată. Ştiu că văzusem un clip de la IKEA - lucrăm în vânzări în perioada aceea, şi am zis că poţi să faci o grămadă de bani această tehnologie şi poţi să ajuţi comercianţii să îşi atingă diverse obiective, să îşi rezolve anumite nevoi. Iar de atunci drumul a fost destul de lung - de la idee până la un produs concret pe piaţă, adresate pentru câteva industrii specifice.

# Proiectul a ajuns în stadiul de maturitate acum. L-am început cu o finanţare de fonduri europene, iar implementarea proiectului a durat 2 ani şi 3 luni. Am accesat un grant de 200.000 de euro, un grant din România furnizat de către ANCSI pe un proiect de 27 de luni.

# Anul trecut am aplicat şi pentru Horizon 2020, faza 1 şi ne-am calificat la un grant de 50.000 de euro care ne permite să facem partea de cercetare ca să vedem în ce direcţie ar trebui să mai mergem cu dezvoltarea în continuare.

# Prin intermediul celor de la Microsoft am obţinut şi o bursă de la “Microsoft for Startups” pentru a susţine procesul de dezvoltare al platformei. Această bursă a completat suita de suport financiar, atât pe partea de resurse, cât şi pe partea de deschidere în piaţă.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: