ZF IT Generation

ZF IT Generation. Romeo Man, managing partner la Man Digital, agenţie de marketing pentru companii tech, către start-up-uri: Nu toate strategiile care îţi iau ochii sunt şi eficiente. Evitaţi tool-urile ieftine!

3 dec 2020 Autor: Ioana Nita

Agenţia a înregistrat anul acesta o creştere de 300% a veniturilor.

Start-up-urile de tehnologie ar trebui să evite strategiile de marketing care sunt în trend şi care par să funcţioneze de minune şi să se concentreze în schimb pe procesele interne şi pe marketingul intern, optând totodată pentru instrumente software mai scumpe, dar eficiente pe termen lung, consideră Romeo Man, managing partner în cadrul Man Digital - agenţie de marketing B2B concentrată pe clienţi din zona de dezvoltare software din Europa Centrală şi de Est.

„Dacă o companie a văzut o tactică anume care funcţionează, ceva în trend despre care se vorbeşte, nu trebuie să facă şi ea acelaşi lucru. Înţeleg că aceasta este tendinţa, însă cele mai importante sunt procesele şi trainingul pentru angajaţii“, a spus el în cadrul emisiunii ZF IT Generation. „Nu avem nevoie de «the next thing to do», nu despre asta este vorba, ci despre a crea procese foarte clare intern, pentru că cel mai bun marketing este cel care se face intern în compania respectivă.“

„Primul pas pe care îl facem noi este un audit şi o maparea a proceselor pentru că asta este cel mai important, iar pe termen lung, încercăm să ne asigurăm că resursele interne le permit angajaţilor să facă singuri acest lucru.”

De asemenea, un alt sfat pe care l-a dat Romeo Man, mentor în cadrul programului local de accelerare pentru start-up-uri Techcelerator, antreprenorilor la început de drum a fost utilizarea unor instrumente software cu preţuri mai mari, care pe termen lung îi vor ajuta să se dezvolte.

“Nu poţi face digitalizare cu tool-uri ieftine şi care nu se integrează. Vrei să te asiguri că atunci când foloseşti o tehnologie pentru managementul clienţilor spre exemplu,  totul este integrat. Poate plăteşti un pic mai mult, dar este ca şi cum ai plăti fundaţia casei tale pentru că este un tool foarte important cel de management al clienţilor. Altfel nu reuşeşti să îţi clădeşti firma.”

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: