ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Sebastian Gabor, cofondator Digitail, platformă pentru veterinari şi proprietarii de animale: Am putea lansa discuţii pentru o nouă investiţie de 7-8 milioane de euro în acest an

6 mai 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

Compania a ridicat recent o rundă de investiţii în valoare de 2,5 mil. dolari (2,08 mil. euro) de la mai multe fonduri de investiţii internaţionale, printre care fondul de investiţii al gigantului Google - Gradient Ventures - şi de la mai mulţi business angels.

Startup-ul Digitail, înfiinţat în 2018 de trei români – Sebastian Gabor, Ruxandra Pui şi Alexandru Tăbolcea (care a ales să plece din startup), ce au dezvoltat o platformă care aduce în acelaşi loc medicii veterinari şi proprietarii de animale continuă planurile de dezvoltare şi extindere şi are ca obiectiv începerea discuţiilor pentru o nouă rundă de investiţii în valoare de 7-8 milioane de euro, până la finalul anului în curs.

„După cum am văzut că evoluează momentan lucrurile, în primele luni după investiţia ridicată, de 2,5 mil. dolari (puţin peste 2 mil. euro), este posibil ca până la finalul anului să începem discuţiile pentru următoarea rundă de finanţare. Probabil o să ţintim o investiţie între 7 şi 8 milioane de euro, în funcţie de cum evoluează lucrurile“, a spus Sebastian Gabor, cofondator al Digitail, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch.

Compania a ridicat recent o rundă de investiţii în valoare de 2,5 mil. dolari de la mai multe fonduri de investiţii interna­ţionale, printre care fondul de investiţii al gigantului Google - Gradient Ventures, dar şi de la mai mulţi business angels. Anterior, în 2019, Digitail a ridicat prima finanţare, în valoare de 220.000 de euro, de la un grup de angel investors din Suedia, Danemarca şi Norvegia. „În 2019 am luat prima investiţie. Am fost într-un accelerator în Suedia, a fost o experienţă în care am învăţat ce înseamnă VC, ce înseamnă să creşti accelerat, să gândeşti la nivel global. Prima investiţie a fost din partea unui grup de angel investors străini, bani cu care am început să testăm şi să dezvoltăm produsul. În februarie 2021, după 5 luni de negociere şi discuţii cu investitorii, am reuşit să strângem 2,5 milioane de dolari de la Gradient Ventures, alte două fonduri de investiţii şi alţi angel investors.“

Despre experienţa cu investitorii străini, cofondatorul Digitail a spus că în 2019, când a intrat în contact cu aceştia, prin acceleratorul din Suedia în care era înscris start-up-ul, credea că este dezavantajat că este antreprenor român. „Apoi mi-am dat seama că investitorii mari, cu experienţă, nu se mai uită la originea antreprenorului sau a start-up-ului – e român, neamţ sau altă naţionalitate – îi interesează pur şi simplu experienţa şi cunoştinţele acestuia, problema pe care o rezolvă şi şansele de a reuşi. Iar faptul că UiPath s-a listat la New York este o veste foarte bună pentru ecosistemul românesc. E vorba despre tot networkingul de investitori care au avut încredere în companie şi care acum probabil că au mai multă încredere în antreprenorii din România.“

Astfel, având contact şi cu fonduri de investiţii şi investitori străini, dar şi cu investitori locali, Sebastian Gabor spune că nici următoarea finanţare nu va fi ridicată de pe piaţa locală, diferenţele principale între cele două categorii de investitori fiind la nivel de experienţă.

„Am observat că este o diferenţă destul de mare între nivelul de experienţă al investitorilor din afară - care au avut ocazia să investească în mai multe start-up-uri şi pot să aibă o atitudine mai „prietenoasă” cu antreprenorii - şi investitorii din România. Cred că în mare este vorba despre maturitatea ecosistemului de investitori, care la noi este încă în proces de construcţie.”

În prezent, Digitail înregistrează un număr de aproximativ 500 de clinici veterinare şi peste 2.000 de medici veterinari.

„În 2018 aveam 50 de clinici care foloseau platforma Digitail, în 2019 înregistram 150 de clinici, în 2020 am trecut de 300, iar în momentul de faţă ne apropiem de 500 de clinici veterinare, la nivel global. Asta înseamnă aproape 2.000 de veterinari, cu care am digitalizat aproape 600.000 de carnete de sănătate”, a adăugat Sebastian Gabor.

Platforma este disponibilă în ţări precum România, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia, Canada, Africa de Sud, cât şi Grecia, Ungaria, Polonia, Taiwan, Vietnam şi Mexic.

„Spre exemplu, în Taiwan am fost ajutaţi de medicii veterinari de acolo să traducem în limba lor, pentru că noi nu ştim taiwaneză. Medicii din acele zone au vrut să folosească produsul şi ne-au ajutat să îl traducem pentru ei.”

În ceea ce priveşte monetizarea, pentru ca proprietarii de animale să poată avea acces la serviciile oferite de plaforma Digitail este necesar ca clinica la care este înscris animalul de companie să plătească un abonament, al cărui preţ diferă în funcţie de ţara în care se află unitatea medicală.

„Diferă preţurile în funcţie de ţară din cauza costurilor de customer support şi customer succes pe care îl aloci în fiecare ţară. Astfel, dacă în România un abonament pentru clinici veterinare începe de la 29 de euro pe lună, în Statele Unite ale Americii, acelaşi abonament ar putea costa 119 dolari, ca preţuri de pornire.”

Obiectivele principale ale reprezentanţii start-up-ului românesc sunt dezvoltarea de noi funcţionalităţi atât pentru medicii veterinari, cât şi pentru proprietarii de animale, dar şi creşterea numărului de clienţi la nivel global, cu precădere pe piaţa din SUA şi România.

„Dacă în 2020 am trecut de 100.000 de euro cifră de afaceri, vrem să triplăm această sumă la finalul anului şi să înregistrăm peste 1.000 de clinici pe platformă.”

În ceea ce priveşte numărul de clienţi, peste 50% din clinicile înregistrate în platformă în prezent sunt din România. „Iar din punct de vedere operaţional vom continua să fim o companie din România, chiar dacă investiţia este ridicată în SUA”, a conchis Sebastian Gabor.

 

Ce a mai spus Sebastian Gabor, co-fondator Digital la ZF IT Generation

Cum este să ai pe Google ca investitor? Ne-am gândit bine înainte să acceptăm. Tot timpul este o presiune de a face mai mult, dar acum noi punem presiune pe noi, cumva, adică noi vrem să facem mai mult şi noi suntem dezamăgiţi dacă nu reuşim ce ne propunem. Dar, din ce am observat, investitorii buni ne spun în felul următor „dacă ai nevoie eu sunt aici”, iar cei care nu sunt siguri pe ei ne spun să ne auzim în fiecare săptămână, aşteaptă rapoarte să vadă tot ce se întâmplă. Aşa poţi să îţi dai seama şi cine are mai multă experienţă şi cine are nevoie de control. Momentan avem destul noroc şi nimeni nu ne-a cerut rapoarte, ceea ce înseamnă că au încredere în noi, iar ei sunt în rol de suport care ne ajută să creştem şi să ajungem poate mai departe decât ne-am propus.

Acceeratorul din Suedia aducea în fiecare joi câte un fond de investiţii care vorbea cu fiecare start-up în parte, în privat, iar aşa ne forţau cumva să ne îmbunătăţim mesajele, comunicarea, produsul sau serviciul, ne ajutau să ne creăm o relaţie cu acei investitori şi acele fonduri, adică să ne creăm networkingul.

Cred că cel mai important lucru, pe care mi-ar fi plăcut să îl ştiu este că networkingul este foarte important. Chiar şi acum poţi să te întâlneşti cu oameni şi să reuşeşti să îi faci să creadă în ideea ta, să le explici, să înveţi de la ei.

În 2018, împreună cu Ruxandra şi cu alţi prieteni am început să construim acest carnet de sănătate. Din păcate sunt diferenţe mari între ce folosesc medicii şi cadrele medicale (pix şi hârtie) şi aşteptările proprietarilor de animale. Am construit un sistem de management pentru clinicile veterinare unde ele să poată aduce sub acelaşi sistem tot ce înseamnă stocuri, management, remindere, comunicare, rapoarte, pentru a putea vorbi cu adevărat de un carnet de sănătate digitalizat pentru animale.

Scopul nostru este să automatizăm multe din activităţile pe care medicii veterinari ar trebui să le facă, cu ajutorul platformei.

Pandemia ne-a ajutat să înţelegem că actul medical nu se întâmplă doar la clinică, că putem primi educaţia şi informaţiile necesare pentru a ne creşte animăluţul şi când nu avem ocazia să ne întâlnim faţă în faţă.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR