♦ Start-up-ul a obţinut până în prezent investiţii totale în valoare de peste 14 milioane de dolari, printre investitori numărându-se şi Google, prin fondul său Gradient Ventures ♦ Ultima finanţare primită, de 11 milioane dolari, a venit de la fondul de investiţii Atomico din Marea Britanie în 2023 ♦ Echipa Digitail şi-a propus să îşi tripleze veniturile şi să atragă circa 500 de clinici veterinare noi în portofoliu ♦ În 2025, start-up-ul ar putea deschide o nouă rundă de finanţare.
Digitail, start-up-ul născut în Iaşi în 2018 care acum oferă o platformă all-in-one pentru veterinarii din peste 40 de ţări, a dezvoltat un asistent AI care îi ajută pe medici să câştige timp, degrevându-i de munca administrativă. Asistentul AI, numit Tails, este utilizat deja de 200 de clinici din portofoliul actual al Digitail de 2.000 de clienţi din 40 de ţări. Practic, asistentul AI vine în completarea platformei sale de gestiune a activităţilor din clinicile şi spitalele veterinare şi a aplicaţiei mobile dedicate proprietarilor de animale.
„Am lansat primul sistem veterinar bazat pe inteligenţă artificială din lume. Un AI assistant numit Tails, care din ce vedem impactează semnificativ operaţiunile clinicilor, reducând aproape cu 10 ore pe săptămână per veterinar toată treaba administrativă pe care o are de făcut într-o săptămână“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Sebastian Gabor, cofondator al Digitail. El a explicat că toţi veterinarii cu vechime vor să se întoarcă în timp, acum 20-30 de ani, când principala preocupare era îngrijirea animalelor şi nu sarcinile adminsitrative.
„Un veterinar în viaţa de zi cu zi, din păcate, are foarte multe lucruri de făcut care nu au treabă cu animalele - de la lucruri administrative, legale şi operaţionale şi toate aceste lucruri îi iau timp. Şi dacă vorbeşti cu cât mai mulţi veterinari din toată lumea, toţi au melancolia de a ajunge înapoi în timp, acum 20-30 de ani, când se ocupau doar de animale. Dar cu cât au crescut toate industrile şi totul a devenit mai reglementat, au din ce în ce mai multă nevoie să petreacă timp pe lucruri precum scrisul fişielor medicale, notiţele despre ce s-a întâmplat, ce trebuie să trimită proprietarului de animal, recomandările, deci din ce în ce mai multă presiune din partea asta de a se documenta totul - tot ce ţine de inventariere de intern, tot ce ţine de întrebările frecvente către proprietar ş.a.m.d., lucruri care nu se întâmplau înainte. Dar acum cu Tails, cu asistentul veterinar bazat pe inteligenţă artificială, toate aceste lucruri sunt delegate şi le face Tails. Adică viaţa zi cu zi acum pentru un veterinar se schimbă – nu mai este nevoie să vorbească prin mesaje cu proprietarul de animăluţ înainte de vizită, să întrebe ce s-a mai întâmplat, care sunt noutăţile, ce trebuie să aducă pentru vizită etc. Toată treaba asta o face asistentul AI.“
Utilizarea asistentului AI aduce beneficii atât pentru veterinari, cât şi pentru proprietarii de animale, prin simplificarea procesului de preluare a informaţiilor şi creşterea eficienţei în clinică.
Cum funcţionează însă concret Tails? „Când vine la vizită proprietarul cu animalul, veterinarul, în loc să treacă prin tot istoricul medical foarte bogat, poate să îl întrebe direct pe Tails, care este sumarul şi la ce trebuie să acorde mai multă atenţie. După asta, în timpul vizitei, în loc să scrie notiţele, pur şi simplu vorbeşte şi se face un sistem de transcriere - voice to text – şi după aceea un sumar. Practic, în loc ca veterinarul să petreacă 6-8 minute la finalul vizitei să ia toate notiţele, Tails înregistrează toată vizita şi creează fişa medicală pentru acel animăluţ. Şi toate astea fără să se atingă de calculator“, a explicat Sebastian Gabor.
Iar pentru proprietarii de animale, inteligenţa artificială ajută în colectarea informaţiilor despre starea animalului înainte de a ajunge propriu-zis cu el în clinică.
„Prin aplicaţia mobilă avem acum partea asta de check-in automat bazat pe AI. Ce înseamnă asta? Cu trei zile înainte de vizită, pentru orice programare confirmată, începe procesul în care asistentul AI îţi pune întrebări care sunt bazate pe istoricul medical şi legate de motivul vizitei. Aşa că atunci cănd ajungi la consultaţie, clinica ştie deja tot ce ai tu nevoie şi poate să continue de acolo şi să-ţi ofere experienţa de care tu ai nevoie şi de care animalul tău are nevoie“, a punctat el.
De asemenea, după vizită, proprietarul primeşte în aplicaţie recomandările veterinarului care cu ajutorul asistentului AI sunt personalizate acum pentru fiecare caz în parte. „Acum cu Tails veterinarul poate cere <<Hey Tails, am nevoie să personalizez asta pentru cazul care tocmai l-am văzut.>> Şi Tails personalizează, o revizuieşte apoi şi veterinarul şi cu câteva click-uri a trimis toate informaţiile către proprietarul de animal.“
Asistentul AI este disponibil în prezent în limbile engleză, spaniolă, română şi portugheză. Preţurile diferă în funcţie de ţară, dar în Statele Unite ale Americii, unde adopţia este cea mai mare, costul porneşte de la 100 de dolari pe lună pentru întreaga clinică pentru asistentul general, şi tot 100 de dolari pe lună pentru funcţia de dictare. O clinică medie cu trei veterinari care adoptă toate soluţiile Digitail ajunge să plătească în jur de 7.000 de dolari pe an.
„Aproape 37% din noile venituri pe care le-am adus în al doilea trimestru al acestui an au venit din asistentul AI - Tails. Are o adopţie foarte mare şi aproape 7 din 10 clienţi noi adoptă Tails“, a precizat cofondatorul Digitail.
Pentru anul curent, start-up-ul şi-a propus să îşi tripleze veniturile, neoferind însă cifre absolute. Totodată, echipa Digitail ţinteşte să atragă 500 de clinici noi la nivel global în portofoliul său de clienţi şi să continue extinderea funcţionalităţilor AI ale produselor sale digitale.
Start-up-ul a fost bine capitalizat în urma rundei de finanţare de tip serie A în valoare de 11 milioane de dolari obţinută la începutul lui 2023 de la Atomico. Deşi compania încă investeşte mai mult decât produce pentru a câştiga cât mai multă piaţă, Sebastian Gabor a menţionat că veniturile cresc suficient pentru a acoperi rata de ardere a capitalului.
Start-up-ul intenţionează să înceapă discuţiile pentru o nouă rundă de finanţare anul viitor, concentrându-se în prezent pe execuţia planurilor pentru 2023.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE