ZF IT Generation

ZF IT Generation. Sfatul expertului Andrei Georgescu, fondator White Image, prima agenţie locală de marketing prin e-mail: Pentru start-up-uri în primele faze prioritatea trebuie să fie construcţia de baze de date pentru viitoare campanii

12 mar 2021 Autor: Adrian Seceleanu

Campaniile de marketing prin e-mail nu le sunt recomandate start-up-urilor aflate în primele faze de dezvoltare pentru că acestea nu deţin încă baze de date de utilizatori către care să trimită mesaje, astfel că pentru aceste companii obiectivul trebuie să fie obţinerea acordului pentru comunicarea prin e-mail.

„Pentru companiile mature, sau care au atins un anume grad de maturitate marketingul prin e-mail este chiar în top 2-3 cele mai eficiente canale de vânzare. Există tendinţa şi în rândul start-up-urilor să se uite în zona asta, ceea ce nu este deloc greşit, doar că ar trebui să-şi stabilească alte aşteptări. Start-up-rile au un dezavantaj - că nu au baze de date pentru că sunt la început de drum, iar mai ales acum şi cu normele GDPR şi cu spectrul a diferite amenzi mari. La început start-up-urile trebuie să se concentreze pe creşterea bazei de date, şi să facă acest lucru organic şi cât mai eficient astfel încât într-un termen mediu, de un an de zile, vor începe să vadă rezultatele campaniilor pe e-mail. La început pentru start-up-uri nu sunt nişte rezultate extraordinare ci mai mult muncă de creştere a bazei de date”, a declarat Andrei Georgescu, fondator White Image, în cadrul rubricii Sfatul expertului, din cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Întrebat dacă start-up-urile nu pot cumpăra baze de date cu adrese de e-mail, Georgescu a precizat că “Nu există baze de date la care să apelezi, aici clarifică destul de clar normele GDPR cum stau lucrurile şi anume tu trebuie să demonstrezi că oamenii respectivi ţi-au dat ţie permisiunea ţie să comunici. Poţi să faci nişte reclame pe alte baze de date, de exemplu să meargă la un publisher care are nişte baze de date, doar că acea comunicare va veni de la acel publisher cu numele lui. Dar dacă au mai mulţi bani de <<ars>> ar trebui să se concentreze pe a face o hartă cu toate punctele de interacţiune cu clientul - telefonic, pe site, orice ar fi, să vadă aceste lucruri şi să gândească mecanisme de a obţine acordul de comunicare prin e-mail în fiecare dintre aceste puncte de interacţiune, acesta este principalul lucru pe care ar trebui să-l aibă în vedere. Trebuie să creeze beneficii pentru cei care ţi-ar da acordul pentru comunicare, astfel încât luimea să fie tentată să facă pasul acesta”,  adăugat Georgescu.

Anul 2020 a fost unul bun din punct de vedere financiar, a precizat el. “Dacă ne uităm strict la zona de business, 2020 arată bine. Ca business a fost un an bun, am crescut destul de mult, am ajuns la 1,5 milioane de euro în total, deci a fost o creştere măricică. A fost un an bun financiar. “

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR