ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Boost. Cristina Ţoncu, cofondator Techcelerator: Până acum am lucrat cu 110 start-up-uri care au luat în total finanţări de peste 8 mil. euro

21 sep 2021 Autor: Ioana Nita

Techcelerator a derulat deja anul acesta şi două ediţii dintr-un nou program numit Scale Match, care îşi propune să faciliteze accesul start-up-urilor de tehnologie la parteneri strategici din regiune şi la finanţare.

Techcelerator, cel mare program de accelerare din România pentru start-up-uri de tehnologie, a lucrat până acum cu 7 serii de start-up-uri, mai exact cu 110 companii care au reuşit să ia în total finanţări de peste 8 milioane euro.

De la înfiinţarea sa în 2018 şi până în prezent, Techcelerator s-a dezvoltat continuu, axându-se acum în principal pe programe dedicate tehnologiei de inteligenţă artificială şi fintech, precum şi pe programe de match-making între start-up-uri şi fonduri de investiţii din Europa.

„Noi până acum am derulat şapte batch-uri, iar între timp am început să facem şi programe dedicate pe diferite teme - pe produse de advancing AI, produse din industria fintech s.a.m.d. Dar, în general am derulat şapte batch-uri pe termen mediu - trei luni. Am lucrat cu aproape

110 companii pentru care ne-am străduit să facilităm investiţii de peste 8 milioane de euro - este o sumă relevantă pentru ecosistemul nostru având în vedere că o rundă medie de investiţii se situează între 150.000-200.000 euro. Unele dintre companiile cu care am lucrat au luat o singură rundă de finanţare, iar altele au luat chiar mai multe runde de finanţare de când am lucrat cu ele în program, tot aşa prin sindicalizare sau prin partenerii de investiţii din România - business angels şi platforma de crowdfunding“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Boost, Cristina Ţoncu, cofondator al Techcelerator.

Ea a adăugat că anul acesta Techcelerator a continuat programele începute în 2020.

“Vara aceasta am derulat al doilea batch din Advancing AI - este programul nostru pe care îl dedicăm produselor de inteligenţă artificială. Avem 12 echipe cu care lucrăm în acest pogram. În continuare, dorim foarte mult să dezvoltăm parteneriatul pe care îl avem cu susţinătorii noştri - Google România şi Google for Startups, pentru că avem o strategie comună de a dezvolta activităţile pe inteligenţa artificială pentru a face cunoscută cât mai mult acest tip de tehnologie. Inteligenţa artificială face parte din vieţile noastre, nu mai este niciun secret. Acum trebuie să învăţăm ce şi cum şi mai ales lucrând cu echipele de start-up-uri, să dezvoltăm mai mult partea de particularităţi pentru aceste tipuri de produse, adică pe partea de încredere, pe partea de adopţie şi pe partea de manipulare de date. Asta încercăm să facem în acest program, să ne aducem şi noi contribuţia.”

Totodată, anul acesta Techcelerator a lansat şi un program nou, numit Scale Match, care îşi propune să faciliteze accesul startup-urilor de tehnologie la parteneri strategici din regiune şi la finanţare.

“Vrem să ne extindem în afara României, să cunoaştem mai bine ecosistemul din regiunea Europei de Sud-Est şi să cunoaştem mai mulţi fondatori, să aflămcare sunt provocările şi nevoile lor şi de aceea am conturat un nou tip de program care se numeşte Scale Match. Este o platformă de matchmaking - vrem să căutăm cei mai buni fondatori şi să îi punem la masă cu fonduri de capital de risc din Europa, şi nu numai, pentru introductory meetings, speed meetings, în care să povestească despre produse şi sperăm noi să urmeze apoi şi follow-on meetings pentru a obţine investiţiile respective. Noi am derulat deja două ediţii din acest program Scale Match, în aprilie şi în iunie. Am avut 128 de aplicaţii din 25 de ţări, am invitat un grup extins de fonduri pe capital de risc din care ne-au răspuns invitaţiei 34. Am avut peste 130 de speed meetings, într-o agendă aglomerată pentru organizatori, dar şi pentru participanţi - ei se pot aştepta la 4-6 întâlniri într-o după amiază sau în două, fiindcă este un eveniment de două zile în care pot povesti despre produsul lor cu 4-6 investitori”, a explicat Cristina Ţoncu.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: