ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Alexandru Filip, fondator Pickatrip.ro, platformă online de turism: Vrem să ajungem la 2.500 de abonaţi la final de an şi la o cifră de afaceri de 100.000 euro

21 mai 2021 Autor: Ioana Nita

Platforma a fost lansată în urmă cu câteva zile şi le oferă celor care se abonează acces la oferte de vacanţă la tarife reduse.

Start-up-ul Pickatrip.ro, care a lansat recent pe piaţa locală platforma online cu acelaşi nume ce le oferă utilizatorilor care se abonează acces la pachete turistice cu tarife reduse între 30-50%, şi-a propus să ajungă la o cifră de afaceri de circa 100.000 euro la finalul acestui an, în condiţiile în care estimează că va avea 2.500 de abonaţi şi va vinde 20 de vacanţe pe lună, la un tarif mediu de 1.000 lei/sejur. Platforma a fost lansată la începutul acestei săptămâni în versiunea beta, iar pentru început se va adresa doar pieţei locale, urmând se se extindă şi în străinătate ulterior.

„În primul rând, vrem să atingem masa critică de abonaţi - primul prag este de 1.000 de abonaţi şi încercăm să ajungem la el până la începutul lui iulie. Iar ca ţintă pentru acest an avem 2.500 de abonaţi loiali, multiplicând cu costul abonamentului şi cu toate pachetele vândute pe site, fiindcă noi încasăm acele pachete, anticipăm o cifră de afaceri de până într-o 100.000 euro anul acesta cu cel puţin o triplare anul viitor şi ca abonaţi şi ca cifră de afaceri”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation la rubrica Start-up Pitch Alexandru Filip, fondator al Pickatrip.ro. El are o experienţă vastă în turism, dar şi pe zona de tehnologie, fiind fondatorul Eventur - o agenţie de marketing full-service specializată în turism - şi al Bucharest City App - o aplicaţie mobilă cu 100.000 de utilizatori vândută în urmă cu aproape un an şi jumătate către gigantul telecom Orange.

Totodată, Filip deţine împreună cu soţia sa şi o pensiune în Sarichioi, judeţul Tulcea, iar ideea de a dezvolta platforma Pickatrip.ro a plecat de acolo.

“Ideea s-a născut în plină pandemie, chiar când eram în lockdown. Având propriul business în HoReCa - o pensiune, mă întrebam ce o să se întâmple cu turismul evident după această perioadă de pandemie. Analizam comportamentul turiştilor şi piaţa de turism din România şi mi-am dat seama că va fi foarte grea revenirea - atât pentru hoteluri şi pensiuni, cât şi în ceea ce priveşte comportamentul turistului care a fost resetat de pandemie. Atunci ne-am gândit să creăm această platformă prin care să venim atât în întâmpinarea unităţilor de cazare din România pentru a vinde cât mai mult, dar şi în întâmpinarea turiştilor români care au şansa să economisească bani pentru că vorbim de reduceri care ajung chiar şi până la 40-50%”, a povestit Alexandru Filip.

Cum diferă însă platforma Pickatrip.ro de alte platforme online de turism? “Pickatrip.ro este prima platformă românească de sejururi şi vacanţe considerabil reduse, chiar şi cu 30-40% mai mici decât în toate sistemele de rezervări de pe toate platformele, inclusiv Booking. Mai mult decât atât, oferim şi extra beneficii, ceea ce înseamnă reduceri suplimentare la restaurant sau la spa, sau pot fi produse incluse din partea casei sau tururi şi activităţi oferite de gazdele pensiunii, conacului sau chiar hotelului. Este o platformă pe care te poţi abona pentru a avea acces la astfel de oferte turistice din punctul meu de vedere fără rival pe piaţa din România în momentul de faţă”, a explicat el.

Practic, utilizatorii plătesc un abonament lunar pentru a avea acces la oferte de vacanţă la tarife reduse, în fiecare săptămână Pickatrip.ro având alte sejururi din alte locaţii din ţară la ofertă. Ca atare, modelul de business al Pickatrip.ro nu este construit în direcţia unităţilor de cazare - B2B, ci B2C, direct către clientul final. “Este un model de business foarte actual şi dau ca exemplu Netflix, YouTube Premium, eMAG Genius sau alte platforme care se bazează pe abonaţi. Acelaşi model îl implementăm şi noi - un abonament de 19 lei pe lună prin care utilizatorii au acces la oferte. Pot încerca gratuit timp de 30 zile. Dacă faci un singur calcul, costul unui abonament pe tot anul îl recuperezi dacă îţi iei o singură ofertă de pe site, dacă iei două eşti considerabil în câştig, iar dacă îţi iei trei deja nu mai vorbesc. Românii călătoresc în medie de trei ori pe an în România şi atunci cei care au acest obicei atunci costul abonamentului este infim.”

Start-up-ul lucrează cu pentru început doar cu unităţi de cazare din România, însă în viitor va include şi oferte din străinătate. Partenerii cu care colaborează deţin locaţii de nişă, precum case tradiţionale şi conace istorice, dar şi pensiuni moderne şi hoteluri de top.

“Prima misiune pe care ne-am asumat-o este să vindem sejururi de la 3 nopţi în sus, practic încurajând un turism de leisure nu de tranzit. Eu personal sunt inamicul turismului de tranzit şi mă refer la cel de o noapte mai ales sau la cel de 2 nopţi de weekend. Ne-am impus o regulă - să vindem sejururi de la 3 nopţi în sus. Asta le propunem şi unităţilor partenere. Avantajul lor este că pot da un tarif preferenţial la cazare prin care toată lumea are de câştigat, dar ca business îşi recuperează banii dacă dispun şi de alte servicii cum ar fi restaurant, spa sau alte servicii de agrement”, a punctat fondatorul Pickatrip.ro.

Până în prezent, platforma Pickatrip.ro a fost dezvoltată cu resurse proprii de circa 10.000 euro, în condiţiile în care o parte din dezvoltare a fost făcută chiar de Alexandru Filip. În următoarea perioadă, investiţiile în Pickatrip.ro vor ajunge la circa 20.000 euro, iar de la finalul acestui an, antreprenorul va începe să analizeze şi posibilitatea de a accesa o finanţare pentru a putea dezvolta şi extinde mai rapid proiectul.

“Tot ce am dezvoltat până în rezent este 100% din fonduri proprii şi ce urmează va fi din fonduri proprii. Spre finalul anului când vom face o analiză la sânge şi vedem dacă ne-am atins sau nu obiectivele, în perspectiva unei scalări cu siguranţă ne gândim să accesăm un fond de investiţii pentru a face paltforma mult mai stabilă, mult mai dinamică, cu oferte mult mai bogate şi variate şi nu în ultimul rând să abordăm alte pieţe.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR