• Leu / EUR4.8858
  • Leu / GBP5.5520
  • Leu / USD4.4803
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Alexandru Măereanu, Claudiu Bozdoghină şi Istvan Domokos, fondatori ai Papervee – ecosistem de aplicaţii pentru HR: Am lansat oficial platforma la finalul lui 2022 şi deja este folosită de peste 50 de companii. Ne aşteptăm ca anul acesta să ajungem la 4.000 de utilizatori plătitori

marţi, 08:00 Autor: Ioana Nita

Investiţia iniţială în dezvoltarea platformei Papervee se situează la circa 100.000 euro, banii fiind din fonduri proprii.

Papervee, un start-up născut în cadrul agenţiei de marketing digital şi dezvoltare web Pixel Solutions din Sibiu, şi-a propus să ajungă anul acesta la circa 4.000 de utilizatori activi şi plătitori ai soluţiei sale dezvoltate pentru digitalizarea proceselor din cadrul departamentelor de resurse umane din companii. Platforma Papervee, formată dintr-o serie de module dedicate proceselor de HR dintr-o organizaţie, a fost lansată oficial la finalul anului trecut, iar până în prezent a fost deja folosită de peste 50 de companii din diferite domenii.

„În momentul de faţă avem de deja 54 de companii care şi-au înregistrat spaţiul de lucru pe Papervee. Aceştia sunt printre primii clienţi, deci ne bucurăm de foarte mult feedback pozitiv din partea lor, precum şi de solicitări de noi funcţionalităţi. Cu fiecare dintre aceste 54 de companii avem conversaţii şi ducem procesul de «onbording», astfel încât să putem să le personalizăm experienţa, de fapt să-i ajutăm să-şi personalizeze experienţa în Papervee şi deja cu destul de mulţi dintre ei am ajuns într-o fază avansată în care îşi achiziţionează abonamentul business. Deci, din cele 54 de companii ne aşteptăm să avem o bază de undeva spre 1.200 de utilizatori activi plătiţi, iar ţinta pentru anul curent este să avem o bază stabilă de 4.000 de utilizatori activi pe planul business astfel încât să ajungem la pragul de rentabilitate în ceea ce priveşte cu costurile operaţionale“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Istvan Domokos, cofondator şi CMO al Papervee.

El a pus bazele proiectului Papervee împreună cu Alexandru Măereanu şi Claudiu Bozdoghină în urmă cu un an şi jumătate, cei trei având deja împreună experienţă antreprenorială în businessul Pixel Solutions.

„Dezvoltarea în sine a platformei a început acum un an şi jumătate, dar noi fiind în zona antreprenoriatului încă din 2017, având o agenţie de marketing digital, am avut ocazia să strângem feedback, să vedem ce şi-ar dori oamenii de la o astfel de platformă, cum şi-ar dori să funcţioneze, care ar fi lucrurile foarte importante pe care şi le doresc. Iar partea asta de «research» şi de feedback ne-a ajutat foarte mult până în momentul când am ajuns să începem dezvoltarea propriu-zisă“, a punctat Claudiu Bozdoghină, cofondator şi COO al Papervee.

Ce face însă mai exact platforma Papervee? „Am încercat şi încercăm în continuare să venim cu ceva spre înclinat total spre utilizator, adică interfeţe uşor de folosit pentru oameni tehnici şi non-tehnici. Aplicaţia noastră este compusă din mai multe module - modulul de pontaj care este folosit efectiv pentru pontajul angajaţilor, modulul de concediu, acolo unde managerii de HR, cât şi managerii tehnici de echipă, se ocupă de managementul concediilor, modulul de program de lucru, care esre destinat în principal companiilor ce lucrează cu programe de lucru în ture pentru că am văzut o lipsă pe piaţă programator bun de ture, modul de ore suplimentare. De asemenea, de câţiva ani vedem predominantă telemuncă, aşa că am implementat şi un modul de telemuncă cu fluxuri de aprobări, iar pe lângă asta, am dezvoltat şi un modul de comunitate, unde vezi organigrama companiei, vezi programul colegilor tăi, vezi dacă lucrează remote, vezi când sunt în concediu, poţi să-i cauţi, au numărul de telefon, au adresa de e-mail, ş.a.m.d.“, a explicat Alexandru Măereanu - Cofondator şi CTO al Papervee.

El a adăugat că, pe lângă toate acestea, start-up-ul dezvoltă în prezent şi un modul de recrutare ce urmează să fie lansat în următoarele două săptămâni. 

„Ne dorim ca modulul nostru de recrutare să ajute foarte mult departamentul de resurse umane, pentru că sunt destul de multe probleme, cum ar fi că apar foarte multe CV-uri dintr-o dată şi nu eşti poate pregătit, nu ştii cum să le prioritizezi, nu ştii cum să le gestionezi.

De multe ori poate uiţi să trimiţi un răspuns unui candidat tocmai fiindcă este un flux foarte mare de candidaţi, aşa că am venit cu tot felul de procese în care putem îmbunătăţi şi eficientiza munca departamentelor de HR. Ne propunem integrări cu majoritatea platformelor utilizate în România şi pe lângă aceasta, modulul oferă o comunicare bidirecţională între candidaţi şi recrutori direct din platformă, astfel nu se mai pierde informaţia pe mail-uri, avem toate informaţiile centralizate, avem toate CV-urile din toate platformele într-un singur loc.”

Platforma Papervee a fost dezvoltată până în prezent din fonduri proprii ale celor trei fondatori, investiţia iniţială fiind estimată la circa 100.000 de euro. Pentru moment, start-up-ul se va dezvolta în continuare din resurse proprii, urmând să îşi îndrepte atenţia către o posibilă finanţare atunci cât proiectul va fi într-un stadiu mai avansat.

„În momentul de faţă nu excludem neapărat ideea unei finanţări. Putem spune că nu ne-am gândit activ la asta, deoarece ne concentrăm pe planurile noastre de viitor, respectiv pe update-urile pe care vrem să le facem în platformă şi noile funcţionalităţi, astfel încât ideea unei finanţări în viitor va fi cu atât mai relevantă şi oportunitatea va fi cu atât mai mare”, a precizat Claudiu Bozdoghină.

Platforma Papervee poate fi folosită pe bază de abonament, companiile având la dispoziţie abonamentul „starter”, care este gratuit în limita a 5 utilizatori şi include toate funcţionalităţile pe care platforma le oferă în momentul de faţă, şi abonamentul „business”, care costă 24 lei/lună per utilizator.

„Am creat abonamentul <<starter>> special pentru cei care vor să afle cum funcţionează platforma, dacă îi poate ajuta şi cum le poate acoperi nevoile. Totodată, susţinem şi startup-urile şi atunci ne bucurăm să ajutăm pe cei care au firme mici şi sunt la început de drum, astfel încât o pot folosi gratuit. În ceea ce priveşte planul business, care este al doilea abonament al nostru, acesta este cu plată şi presupune plata a 24 de lei per utilizator per lună”, a detaliat el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR