ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Andreea Chirilă, cofondator, Runa AI Stylist – stilist AI pentru e-commerce: Ne pregătim să luăm o finanţare de 500.000 de euro pentru a accelera extinderea. Până la finalul anului vrem să avem peste 50 de magazine online în portofoliul de clienţi

20.06.2025, 08:00 Autor: Ioana Nita

♦ Dezvoltarea de până acum a fost susţinută de o investiţie de 200.000 de euro de la un angel investor din Silicon Valley ♦ Start-up-ul are deja clienţi activi în România şi Statele Unite şi dezvoltă noi funcţionalităţi, precum recomandări pe baza fotografiilor încărcate de utilizatori şi un serviciu automatizat pentru micii comercianţi.

Start-up-ul Runa AI Stylist, care oferă o soluţie B2B de styling personalizat pentru magazinele online de fashion şi beauty, se pregăteşte să atragă o nouă finanţare în valoare de 500.000 de euro, pentru a-şi accelera planurile de dezvoltare şi a-şi mări echipa. O primă versiune a soluţiei Runa AI Stylist a fost lansată încă de la începutul anului trecut, fiind validată până acum de mai mulţi clienţi din România precum Amalin by Andreea Raicu, Katerini Mou, dar şi de un magazin online de bijuterii din SUA. Iar pentru anul acesta, start-up-ul ţinteşte să ajungă la un portofoliu de 50 de clienţi mari.

„Intenţionăm cât de curând, vorbim de cel mai probabil câteva săptămâni, o lună, să luăm o investiţie de tip SAFE, de 500.000 de euro. Cea mai mare parte a in­vestiţiei va fi în echipă pentru că este nevoie cu adevărat de resursă umană pentru a dezvolta lucrurile cât mai rapid şi a ajunge la cât mai mulţi clienţi“, a declarat Andreea Chirilă, cofondator al Runa AI Stylist, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Ideea proiectului Runa AI Stylist s-a con­turat după ce Andreea Chirilă, cu ex­pe­rienţa sa dintr-un start-up anterior din aceeaşi zonă, s-a alăturat unei echipe tehnice din România şi SUA, susţinută de un angel in­vestor din Silicon Valley care a investit până acum 200.000 de euro în dezvoltarea pro­iectului. Împreună, au pivotat o soluţie de asistenţi virtuali către nişa de fashion şi beauty. „Online-ul vine cu un amalgam de opţiuni care sunt într-adevăr foarte frumoase, foarte captivante, dar în faţa cărora de foarte multe ori clienţii pot fi oarecum debusolaţi. Practic ce facem noi este să oferim această claritate, să îi facem pe clienţi să înţeleagă cât mai bine produsele de fashion sau de beauty pe care urmează să le cumpere şi informaţiile pe care ei le primesc cu ajutorul stilistului să fie relevante pentru ei înşişi. Pentru că ceea ce oferim noi este o soluţie personalizată pentru fiecare utilizator în parte“, a menţionat ea.

Platforma Runa AI Stylist creează un profil stilistic pentru fiecare vizitator al unui magazin online partener, fie prin analiza comportamentului de navigare, fie prin metode manuale, cum ar fi completarea unui test sau încărcarea unor fotografii. Odată profilul creat, experienţa de shopping devine complet personalizată. „Practic, în soluţia noastră de bază, avem trei mari componente. Componenta cea mai importantă şi cea mai de impact este o secţiune de «how to style». Noi practic integrăm întreg catalogul clientului, iar informaţia stilistică vine la nivel de text personalizat pentru fiecare utilizator, dar şi la nivel de «product bundles» care creează un outfit complet. Şi mai departe se poate continua şi în chat. Iar a treia componentă importantă a soluţiei noastre de bază ar fi o galerie dinamică de produse care se adaptează fiecărui utilizator cu anumite recomandări din partea stilistului“, a explicat Andreea Chirilă.

Impactul acestei abordări este deja vizibil. „Un lucru cu care noi ne putem lăuda în clipa aceasta este conversia pe care noi o avem. Chiar din primele luni cu primii clienţi avem o conversie de peste 10%, practic o creştere de peste 10% în vânzări pe site-urile clienţilor cu care noi coloborăm“, a precizat ea.

Echipa lucrează constant la noi funcţionalităţi pentru a îmbunătăţi experienţa. Printre acestea se numără un serviciu de e-mail marketing ultra-personalizat şi o funcţie care le va permite utilizatorilor să primească recomandări pentru articole pe care le deţin deja. „O funcţionalitate la care lucrăm acum este integrarea opţiunii în chat de a urca o fotografie, să spunem cu un produs pe care îl ai acasă şi mai departe stilistul să îţi ofere produse de pe site care sunt cele mai potrivite pentru, să spunem, acea rochie“, a detaliat cofondatoarea Runa AI Stylist.

Modelul de business se bazează pe o taxă de implementare şi o subscripţie lunară. „Avem două fee-uri. Este un fee de implementare care variază între 1.000 şi 5.000 de euro, iar apoi avem un fee lunar care variază de asemenea, în funcţie de numărul de produse şi în funcţie de numărul de vizitatori pe site, între 100 şi 500 de euro“, a menţionat Andreea Chirilă.

Start-up-ul se adresează în principal magazinelor online din segmentele de fashion şi beauty, acoperind o plajă largă de produse, de la haine, încălţăminte şi accesorii, până la bijuterii şi diamante. „Suntem live momentan doar pe zona de fashion. Pe zona de beauty suntem doar în discuţii, unele destul de avansate, dar momentan nu avem niciun client live pe zona de beauty“, a precizat ea.

În această primă fază, clientul ideal pentru care soluţia aduce cel mai vizibil impact este un magazin online cu un business de peste un milion de euro. „Dacă e un business ceva mai mare, bineînţeles că vorbim de un trafic mai mare de vizitatori pe site şi atunci conversiile şi impactul soluţiei noastre se pot observa foarte bine“, a explicat antreprenoarea.  În paralel, echipa Runa AI Stylist lucrează şi la o soluţie automatizată, de tip plug-and-play, pentru magazinele online mai mici, care va putea fi integrată pe platforme de e-commerce precum Shopify.

Runa AI Stylist are deja clienţi din România şi din Statele Unite, în special din zona de fashion şi bijuterii, iar cu noua finanţare, start-up-ul are obiective clare pentru următoarele şase luni: „Vrem să ajungem la cel puţin 50 de clienţi până la finalul anului şi la un venit lunar recurent de cel puţin 15.000 de euro. Acestea sunt două cifre care pe noi ne interesează.”