ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Andrei Dumitriu, ambasador al Universităţii Bucureşti în cadrul Innovation Labs: Anul acesta au intrat în cadrul programului de accelerare cinci echipe de la UB cu proiecte diverse – de la algoritmi de inteligenţă artificială pentru analiza opiniei publice la un jurnal al fermierilor

25 mar 2022 Autor: Ioana Nita

Pythia este unul dintre start-up-urile de la Universitatea Bucureşti care a trecut de selecţia Innovation Labs şi care dezvoltă o soluţie numită Paradigm pentru analiza opiniei publice cu ajutorul tehnologiei de inteligenţă artificială.

Innovation Labs, cel mai mare program de accelerare pentru start-up-uri de tehnologie din România, a încheiat recent procesul de selecţie a echipelor de anul acesta în Bucureşti şi în alte patru oraşe mari din ţară - Iaşi, Sibiu, Cluj-Napoca şi Timişoara, cinci dintre proiectele alese fiind demarate de studenţi din cadrul Universităţii Bucureşti. Proiectele dezvoltă soluţii din diferite arii de activitate – de soluţii de analiză a opiniei publice prin algoritmi de inteligenţă articială, analiza jocului de şah cu ajutorul inteligenţei artificiale, la aplicaţii pentru oferte de relaxare în oraşe şi la o soluţie pentru reducerea birocraţiei în relaţia legislativă dintre fermier şi stat.

„Din partea noastră au intrat cinci echipe cu care lucram puţin mai dinainte şi pe care le ajutam deja pe drumul acesta. Deşi sunt echipe pe care noi le asociem cu UB, ele poate sunt mixte şi mai au membri în unele cazuri şi de la alte universităţi, dar predominant din UB şi le vedem ca atare în esenţă. Acestea au ajuns la noi înainte de Innovation Labs prin diferite programe, şi-au continuat ideea sau deja aveau o soluţie şi au ajuns la noi sau la mine pentru că ştiau că încurajăm echipele să se ducă în zona de antreprenoriat şi să îşi facă un start-up. Deci avem acum cinci echipe din UB cu care am colaborat direct, ceea ce e perfect pentru că în cadrul progra­mului eu mai departe antrenez cinci echipe şi au rămas fix acele cinci echipe mai departe, aşa că avem o inerţie pe care o continuăm”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Andrei Dumitriu, ambasador al Universităţii Bucureşti în cadrul Innovation Labs.

Cele cinci echipe de la Universitatea Bucureşti selectate în cadrul programului Innovation Labs de anul acesta sunt: CityPack, Chess Mate, Optima, Jurnalul Fermierilor şi Pythia. 

“Echipa CityPack a pornit în esenţă de la Râmnicu Vâlcea şi în principal lucrează cu diferite entităţi pentru a oferi o reduceri, dar au au un mod mai aparte de a face acest lucru şi am să ii las pe ei să îşi prezinte soluţia în momentul în care se vor lansa în Bucureşti pentru că se pregătesc să facă asta. Mai avem echipa Chess Mate, care încearcă să înlocuiască tabla de şah automatizată, clasică, cu ajutorul unui telefon şi computer vision pentru a detecta practic poziţia pieselor, iar în felul acesta poţi face poze şi să joci cu un partener online prin intermediul unei aplicaţii. Mai avem de asemenea Jurnalul Fermierului, care este o echipă formată de de fapt un fost student, tocmai a terminat cursul meu şi un alt master - ei au preluat un challenge de-al programului, pentru că programul a venit şi cu provocări, probleme, de la diferite entităţi partenere pe care să le rezolve echipele. Şi mai este şi echipa Optima, care la fel - a rezolvat una dintre provocările propuse de Innovation Labs”, a explicat el, adăugând că în cazul Pythia – start-up ce dezvoltă o soluţie numită Paradigm pentru analiza opiniei publice pe baza algortimilor de inteligenţă artificială, colaborarea, mentoratul a început încă de acum un an în cadrul Universităţii Bucureşti.

Echipa Pythia este formată din doi fizicieni - Luca Mihăilescu (CEO), masterand în fizică - Free university of Berlin, şi Radu Tîrcă (COO), masterand în fizica teoretică şi computaţională - Universitatea din Bucureşti, şi un programator - Victor Dumitru (CTO) - masterand în inteligenţa artificială - Universitatea din Bucureşti.

“În principal noi dezvoltăm soluţii pentru a ajuta firmele companiile să se poziţioneze mai bine din punct de vedere al opiniei publice şi ca impact social în piaţă. Deci noi avem nişte algoritmi pe care îi dezvoltăm şi cu ajutorul lor punem companiile într-o imagine de ansamblu din punct de vedere al ecosistemului lor de business”, a precizat Radu Tîrcă, COO şi cofondator Pythia, explicând că ideea a fost testată şi validată deja în laborator.

“Am luat din fizică nişte metode şi le-am aplicat pe modul în care se comportă societatea. Acest lucru ne ajută pe noi să simulăm diferite scenarii într-un ecosistem de business pe care l-ar putea avea companiile. Iar asta te ajută pe de-o parte să găseşti oportunităţi acolo unde vezi deficienţe sau mici probleme din punct de vedere al impactului social şi pe de altă parte poate să funcţioneze ca o unealtă de due dilligence, în care să zicem că ai o companie care vrea să facă o campanie publicitară să spunem şi se gândeşte să îşi aleagă un influencer care să îî ducă mesajul mai departe. Noi putem să facem analiza asta şi să găsim gradul de compatibilitate între influencer-ul respectiv şi valorile pe care compania respectivă vrea să le promoveze mai departe.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR