ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Cătălin Macovei, fondatorul TRUDA – platformă pentru identificarea produselor profitabile în online: Vrem să ajungem în decursul acestui an la venituri recurente lunare de 50.000 euro şi la un portofoliu de peste 100 de clienţi şi apoi vrem să luăm o primă finanţare

31 ian 2023 Autor: Ioana Nita

Platforma TRUDA este folosită în prezent de aproape 80 de magazine online, marea majoritate din România Investiţia iniţială în dezvoltarea platformei se situează la circa 200.000 euro.

Start-up-ul local TRUDA, care a dezvoltat o platformă bazată pe machine learning ce analizează produsele comercializate online în vederea promovării celor mai profitabile, şi-a propus să ajungă anul acesta la venituri recurente lunare de 50.000 euro şi la un portofoliu de peste 100 de clienţi, iar după atingerea acestor obiective să atragă şi o primă finanţare. Până acum, platforma a fost dezvoltată din fonduri proprii, investiţia iniţială situându-se la circa 200.000 euro. În prezent, start-up-ul are aproape 80 de clienţi.

„Până nu ajungem la peste 100 de clienţi, nu accesăm o finanţare, fiindcă vrem să luăm o finanţare în termeni buni. Eu am un vis foarte interesat: sper să ajung la bursă cu acest produs. Am planuri mari, scopul pe termen lung fiind de a ieşi în afara României pentru că este o cerere foarte mare în străinătate. În momentul de faţă avem deja contracte încheiate în Polonia şi urmează să finalizăm şi câteva contracte în Danemarca. Momentan, avem o prezenţă în străinătate, adică avem cred că 5 proiecte sau 6 proiecte din afară“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cătălin Macovei, fondatorul TRUDA şi specialist cu 10 ani de expertiză în marketing digital. El a adăugat că pe lista ţărilor pentru extindere se află şi SUA.

Majoritatea clienţilor TRUDA din momentul de faţă sunt magazine online din România, care activează pe diferite industrii precum casă şi grădină, fashion, farma, produse cosmetice ş.a.m.d., scopul actual al start-up-ului fiind să atragă clienţi din cât mai multe segmente online.

Printre clienţii TRUDA se numără lanţul de farmacii, HelpNet, magazinul online de produse bio şi naturiste Vegis, retailerul online de produse cosmetice profesionale Top Line şi magazinul online IT&C Vexio.

Cum funcţionează însă mai exact platforma TRUDA? Soluţia software identifică produsele comercializate online care aduc cel mai mare profit pentru magazine, astfel încât aceştia să îşi direcţioneze bugetele de marketing digital către produsele cu adevărat profitabile. Mai exact, TRUDA se conectează prin API la sistemele de marketing digital - Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. Apoi, soluţia rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem. Practic, cu ajutorul tehnologiei de machine learning, TRUDA analizează produsele şi venitul generat de aceastea, le etichetează după criterii relevante pentru fiecare business în parte (venit, cantitate, preţul produsului, trenduri, viteza de vânzare, produse toxice şi produse tractor - HERO) şi sugerează campanii de marketing. Astfel, pot fi identificate produsele care doar generează costuri, fără să aducă vânzări şi se poate elimina din campanii, magazinele online axându-se numai pe promovarea acelor produse care aduc venituri.

„Vin dintr-o agenţie cu 10 ani experienţă în partea de e-commerce şi am avut mereu provocări, provocări în a încerca să controlez într-un fel informaţiile care ajungeau la sisteme de advertising precum Google sau Facebook şi vroiam mereu să comunic în timp real şi să optimizez campaniile în timp real. Problema era că, de multe ori, multe din astfel de sisteme de advertising nu-ţi oferă un control deplin asupra elementelor şi aici este o chestie foarte interesantă: produsele pe care vor magazinele să le promoveze nu sunt neapărat promovate, iar clienşii nu cumpără neapărat acele produse. Aşa că am încercat să identific aceste trei puncte“, a explicat fondatorul TRUDA.

În prezent, retailerii online nu au niciun control asupra rezultatelor pe care le va afişa Google atunci când un client caută un produs. Spre exemplu, dacă o persoană caută pe Google “pantofi roşii”, iar un magazin online comercializează mai multe modele de “pantofi roşii”, acesta nu decide care pereche anume va fi afişată la rezultatele căutării.

“Noi aici am venit pe zona asta de produs şi am zis aşa: ştiu deja ce vrea un magazin să promoveze sau poate nu ştie ce vrea să promoveze că şi asta este o dilemă, sistemul de advertising este altul şi ce vrea clientul să cumpere este total altceva. Adică tu degeaba promovezi pantoful acela roşu când de fapt utilizatorii tăi au cumpărat altceva. Şi este un triunghi foarte interesant în care focusul meu a fost să identific efectiv produsele care sunt comercializate”, a subliniat Cătălin Macovei, explicând mai departe cum funcţionează soluţia TRUDA.

“Ne conectăm la patru lucruri. În primul rând, ne conectăm la magazinul online ca să tragem informaţii legate de produs - ce produse sunt, imagini, descrieri ş.a.m.d. Apoi, ne conectăm la sistemele de advertising pentru a extrage informaţii legate de costuri de marketing şi să vedem unde se duc clienţii. Şi de asemenea, ne conectăm la bazele de date ale clienţilor sau Google Analytics pentru atrage informaţii legate de vânzări. Şi facem nişte matching-uri şi grupăm produsele în nişte <<bucket-uri>>, în nişte grupe foarte interesante de ajutor pentru clienţi. Una din etichete este legată de venituri şi logica din spate este hai să comparăm rochia 1 cu rochia 2, perechea de adidaşi 1 cu perechea de adidaşi 2 şi începem, facem un clopot al lui Gauss şi identificăm acolo tendinţele -  produsul acesta generează venituri mari, medii mici sau nu generează deloc venituri. O provocare cu care se confruntă magazinele online este cum să promoveze doar produsele între 100 de lei şi 200 de lei. În Facebook este ceva posibil, dar în Google nu. De ce să promovezi produsele astea si nu să promovezi altele? Ş.a.m.d. Şi sistemul nostru vine şi-ţi spune şi face la fel de granular totul şi îţi spune: uite ar fi bine să promovezi produsele între preţurile astea şi preţurile astea, pentru că statistic se demonstrează că sunt cele care îţi generează cele mai mari venituri. Ca atare,  specialiştii de marketing sau oamenii din marketing, oamenii din interiorul companiilor, chiar proprietarii companiilor mici pot să promoveze produsele din aceste <<bucket-uri>>, din acele intervale de preţ.”

Soluţia TRUDA poate fi folosită în regim SaaS (software as a service), costul serviciilor de implementare, analiză şi consultanţă specializată pornind de la 350 euro/lună. Pentru retaileri online mari, start-up-ul oferă şi servicii personalizate în funcţie de nevoile acestora.

Până în vara, fondatorul TRUDA speră că platforma va ajunge să genereze lunar venituri de 50.000 euro, în prezent veniturile lunare recurente situându-se în jurul sumei de 20.000 euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR