ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up pitch. Cătălin Meşter, cofondator şi CEO: Storis, start-up-ul care vrea să devină Netflixul cărţilor în format audio şi e-book din România caută o investiţie totală de 700.000 de euro

4 iun 2021 Autor: Adrian Seceleanu

Compania va oferi acces nelimitat la cărţi în format audio şi e-book la un preţ de 48 de lei pe lună, lansarea fiind programată în august/septembrie. Editura Litera a investit deja 300.000 de euro în proiect. Cărţile sunt înregistrate de actori locali în şase studiouri proprii ale Storis.

Storis, un start-up format în acest an, care a atras deja o finanţare de 300.000 de euro de la Editura Litera, îşi pro­pune să digitalizeze consumul de carte din România prin lansarea unei platforme prin care clienţii să aibă acces, în schimbul unui abonament lunar, la întreaga bibliotecă de cărţi - oferite şi în format audio şi de tip e-book.

„Piaţa de carte digitală este destul de avansată în Europa, doar în România nu există vânzări, nu există o aplicaţie şi nu există un canal de distribuţie pentru cărţile digitale şi aici vorbim de cărţi în format audio şi digital (e-books). Noi ne-am propus să fim o aplicaţie făcută de români în România la standardul aplicaţiei globale Audible şi să ne punem cu jucătorii globali care sigur vor veni şi ei în România în viitor. Cu această misiune am plecat la drum. Avem o viziune globală, aplicaţia este construită să ofere o experienţă la nivelul celorlalţi jucători, şi nu vedem absolut niciun motiv pentru care în viitor să nu ieşim şi în alte ţări“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cătălin Meşter, cofondator şi CEO al Storis.

Modelul de business este unul similar Netflix sau Spotify – un tarif fix lunar în schimbul căruia utilizatorii primesc acces la întreaga bibliotecă, fără limitări. „Noi vom începe cu un plan tarifar de 48 de lei pe lună cu care ai acces la toate cărţile pe care le avem, şi audiobookuri şi e-bookuri, exact ca la Netflix sau Spotify, nu există alte taxe, nu există nimic, poţi să consumi toate cărţile din platformă fără probleme. Conţinutul se va putea descărca în aplicaţie şi va putea fi ascultat din aplicaţie şi va fi protejat”, a explicat Meşter.

Pentru a finanţa dezvoltarea, Storis va lansa săptămâna viitoare o campanie de finanţare pe platforma de crowdfunding Seedblink, de unde speră să atragă o sumă de 400.000 de euro.

„Un proiect de această amploare nu se poate fără o investiţie, noi pentru primul an avem o rundă de seed de 700.000 de euro în total, din care 300.000 de euro sunt deja asiguraţi de Editura Litera iar pentru a strânge diferenţa de 400.000 de euro vom avea o campanie începând de săptămâna viitoare pe Seedblink unde oricine poate investi şi ne poate ajuta să ducem povestea mai departe.

„Aici aş dori să invit editurile din România dar şi orice persoană care crede că este momentul pentru audiobook-uri  să investească în Storis. Începem cu 700.000 de euro şi vedem apoi ce se întâmplă.”

 

Ce a mai declarat Cătălin Meşter în cadrul emisiunii:

► Avem studiourile noastre, 6 studiouri în care înregistrăm în fiecare zi, sunt naratori care dau viaţă cărţilor - precum Şerban Pavlu sau Mihai Călin, se lucrează până în miez de noapte, se lucrează într-un ritm foarte, foarte alert tocmai pentru că toată lumea ştie că vine această revoluţie a conţinutului digital şi pandemia a accentuat acest fapt. În Marea Britanie cartea digitală este la 21% din piaţa de carte, o piaţă de carte de 3,3 miliarde de lire sterline. În Suedia cartea digitală trece de 40%, toată lumea ştie că acesta este viitorul. Ne grăbim să aducem cât mai repede conţinutul pe telefoanele românilor.

► Ţintim iniţial lumea de business, corporate şi partea de ficţiune. Aceste două categorpii principale vor conţine cât mai multe titluri care să acopere această rază. Acum tendinţele în audio sunt clare, cu podcasturile care cresc. Efectiv piaţa de cărţi audio în România este zero, adică anul trecut, adică anul acesta este de undeva de la 0,1% şi vorbim de CD-uri. Nu există studii pentru că nu există piaţă. Nu există piaţa pentru că nu exista o aplicaţie care să dea conţinut şi nu era conţinut specific în limba română. Dacă vorbim de Audible într-adevăr în ecosistemul antreprenorial, în corporaţii cei care ascultă în engleză au avut acces până acum şi sunt parte din segmentul vizat de noi.

► Piaţa din România nu există acum. Piaţa de carte din România este de 100 de milioane de euro din care Storis şi probabil alţi competitori vor acapara din ce în ce mai mult.

► Pentru investitorii din Seedblink va exista acces de tip demo, iar lansarea oficială este programată pentru finalul lunii august, începutul lunii septembrie. Atunci vom acumula şi suficient conţinut şi noi sperăm să avem cât mai multe edituri alături de noi, cel puţin pe partea de ebook-uri, pe care le au deja pregătite pentru ca utilizatorii să aibă acces la o bibliotecă foarte mare încă de la început.

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: