♦ Printre clienţii theMarketer se numără branduri precum Floria, Military Shop, iHunt şi BoboModa ♦ Investiţia în dezvoltarea platformei se apropie de circa 1 mil. euro.
Start-up-ul local theMarketer, care a creat o platformă de e-mail marketing şi loializare pentru industria de e-commerce, a ajuns în nouă luni de la lansarea oficială, ce a avut loc în martie, la un portofoliu de câteva sute de clienţi şi la venituri lunare de circa 100.000 de euro. Pe termen lung, în următorii cinci ani, ţinta start-up-ului este de a ajunge la 50.000 de clienţi plătitori la nivel internaţional.
În prezent, clienţii care folosesc theMarketer sunt preponderent din Europa Centrală şi de Est, precum România, Grecia şi Ungaria, dar şi din ţări mai îndepărtate din Orientul Mijlociu.
„Avem câteva sute de clienţi în prezent, magazine online din România şi din străinătate. Practic, noi suntem o soluţie «.com», o soluţie internaţională, doar că am avut şansa să fie dezvoltată de o echipă din România. Avem clienţi în foarte multe pieţe, în special din Europa Centrală şi de Est, dar şi din pieţe mai îndepărtate, de exemplu din Orientul Mijlociu. Dar poate şi mai important pentru un start-up, un lucru mai puţin obişnuit, este că după şase luni am ajuns deja la «break-even», ceea ce a fost un obiectiv foarte important pentru că investiţia în tehnologie a fost semnificativă ca să ajungem la nivelul acesta de performanţă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cosmin Costea, VP of sales în cadrul theMarketer pentru regiunea Europei Centrale şi de Est.
Proiectul theMarketer a fost demarat în 2021, platforma fiind lansată oficial în martie anul curent în urma unei investiţii totale care se apropie de circa un milion de euro.
Ce face însă mai exact theMarketer? Platforma automatizează trimiterea de e-mailuri personalizate către clienţii unui magazin online, în funcţie de activitatea lor pe site-ul comerciantului, la ce produse s-a uitat, ce produse a salvat la favorite, ce produse a cumpărat ş.a.m.d.
„Personalizarea unui e-mail contine câteva elemente. Conţine un «subject line», adică ce vede omul obişnuit când îşi deschide clientul de e-mail. Mai conţine text în cadrul e-mailului şi blocuri de produse. Mă refer acum la e-mail-urile comerciale trimise de magazinele online, fiindcă există şi alte tipuri de email, de tip informaţional, dar noi ne adresăm către magazinele online. Şi aceste blocuri de produse pot fi blocuri standard, trimise la 100.000 de oameni, aceleaşi trei produse sau şase sau 12 produse, sau pot fi diferite în funcţie de comportamentul acelui om, acelui potenţial client, acelui abonat. pe site-ul meu sau în relaţie cu mine. De exemplu, clientul s-a uitat la un produs pe site, a văzut o categorie, a adăugat un produs în coş. Toate acestea sunt semnale pe care le preluăm, le procesăm cu algoritmul nostru de inteligenţă artificială şi transmitem apoi e-mailuri fix cu produsele de interes pentru clienţii noştri, mai degrabă decât e-mailuri cu acelaşi produs pentru toată lumea“, a explicat el, adăugând că prin platforma eMarketer se pot gestiona şi alte canale directe de comunicare cu clienţii, pe lângă de e-mail marketing, cum ar fi SMS marketing şi notificări de tip „push”.
Platforma theMarketer are de asemenea şi o componentă de loializare, care vin eîn completarea modulul de e-mail marketing. Mai exact, magazinele online au la dispoziţie două tipuri de programe de loializare pe care le pot implementa pentru a-şi fideliza clienţii prin acumularea de puncte şi acordarea unor beneficii, precum reduceri, transport gratuit, ş.a.m.d.
„În platformă avem două tipuri de programă de loializare. Unul este pe praguri, adică programele clasice - client silver, gold, platinum, să zicem, şi pe măsură ce evoluezi primeşti mai multe beneficii. Adică acumulezi puncte şi primeşti ulterior benefici. Şi sistemul pe care noi îl numim <<earn and burn>> - <<earn>> înseamnă să câştigi puncte şi <<burn>> înseamnă să le consumi. Adică pe măsură ce câştigi puncte, poţi să le consumi ca să îţi cumperi ceva de punctele pe care le-ai câştigaţi sau să primeşti un serviciu suplimentar, cum ar fi poate livrarea gratuită a coletului. Acestea ce sunt cele două modalităţi de a crea programul de loializare, iar mecanismele prin care un client al clientului nostru, deci un client al magazinului online, câştigă punctele, sunt mecanisme clasice - cumperii, plasezi o comandă şi primeşti puncte, dar înclud şi alte elemente, ca de exemplu - te abonezi la newsletter şi primeşti puncte, laşi un review şi primeşti puncte sau recomanzi unui prieten şi primeşti puncte. Avem foarte multe mecalizme care să stârnească, să ţină interesul clientului să rămâne în contact cu magazinul online”, a precizat Cosmin Costea.
Modelul de business al theMarketer se bazează pe plata unui abonament lunar, al cărui cost diferă în funcţie de funcţionalităţi şi număr de contacte.
„Avem un abonament de început care este gratuit până la 1.000 de contacte ca oamenii să poată să descopere platforma. Iar apoi abonamentele depind de numărul de funcţionalităţi pe care le primesc clienţii noştri şi de numărul de contacte. Prin contacte înţelegem orice fel de contact - poate fi email, poate fi număr de telefon pentru SMS”, a punctat el, completând cu faptul că cel mai popular abonament este cel care costă 114 euro/lună şi care se adresează magazinelor online care au 20.000 de abonaţi.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE