ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Cosmin Ivan, cofondator şi CEO al BookTes: Suntem în discuţii cu mai multe fonduri locale de investiţii pentru atragerea unei finanţări de 200.000 euro. Deja o mare parte din sumă este acoperită

28 sep 2021 Autor: Ioana Nita

Până la finalul acestui an, start-up-ul vrea să îşi crească cifra de afaceri cu 25% şi să ajungă la peste 150 de clienţi din toată ţara.

BookTes, start-up-ul local care a construit o soluţie completă de organizare, administrare şi comercializare în mediul online a tuturor activităţilor din domeniul cultural-turistic, se află în prezent în discuţii pentru atragerea unei finanţări de 200.000 euro, sumă ce va folosită pentru dezvoltarea şi optimizarea platformei în conti­nuare, precum şi pentru extinderea businessului la nivel naţional. Investiţia iniţială în proiect este evaluată tot la circa 200.000 euro, platforma BookTes fiind lansată oficial la începutul acestui an.

„Sunt trei fonduri în prezent care se uită la noi, iar cu două dintre ele suntem în discuţii avansate - la a treia întâlnire, la a doua întâlnire, mare parte din sumă fiind acoperită. Deja discutăm cu unul dintre fonduri să fie lead investor şi până la sfârşitul lunii septembrie ne-am propus să tragem linie şi să încheiem acest proces”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Cosmin Ivan, cofondator şi CEO al BookTes. El a adăugat că discuţiile legate de runda de finanţare au apărut în urma participării în programul de accelerare pentru start-up-uri Commons Accel.

„La insistenţele unui coleg din echipă am participat la un incubator de accelerare şi ni s a părut foarte interesant. Acest incubator ne-a învăţat cum să atragem o finanţare şi să ne accelerăm businessul. Acolo am cunoscut foarte mulţi oameni interesanţi şi am fost identificaţi de anumite fonduri de investiţii din România, printre cele mai mari fonduri de pe plan local, şi de acolo au pornit discuţiile.”

Ce face însă BookTes? Start-up-ul a dezvoltat o platformă 2 în 1, care include atât un modul de ticketing pentru mediul online, cât şi un modul de gestionare a businessului în mod digital. Mai exact, BookTes este o soluţie completă şi personalizată de organizare, administrare şi comercializare în mediul online a tuturor activităţilor din domeniul cultural-turistic şi include cea mai extinsă gamă de experienţe culturale şi turistice din ţară (peste 600 în acest moment). Soluţia include o interfaţă de management financiar, self-service, pentru operatorii culturali şi turistici care, cu numai câteva clickuri, îşi pot seta contul personalizat, pot activa şi urmări în timp real vânzările şi îşi pot administra propriile rapoarte financiare.

Ideea dezvoltării platformei BookTes a apărut în urmă cu câţiva ani din experienţă proprie a echipei fondatoare – Cosmin Ivan şi Iulian August, care înainte a lucrat cu instituţiile de stat din Emiratele Arabe Unite într-un proiect de digitalizare a activităţilor cultural-turistice din Dubai.

„Lucrăm la proiect de la începutul anului 2019, dar ideea este dinainte de 2019. Noi ca echipa avem peste 15 ani de experienţă în ticketing, iar ideea BookTes s-a născut din experienţa pe care am avut-o în Orientul Mijlociu, mai exact în Dubai, unde am lucrat aproximativ cinci ani cu guvernul şi cu mediul de turism şi de cultură. Putem spune că am avut un aport foarte mare în digitalizarea activităţilor cultural turistice pe care le oferă Dubai în momentul de faţă. Şi de acolo a pornit ideea. Spre finalul şederii în Dubai, ne-am hotărât să acţionăm şi să punem în aplicare ideea, iar îndată ce ne-am întors în România, în aprilie 2019, am început efectiv codarea sistemului şi punerea în aplicare a produsului pe care noi l-am construit pas cu pas de la zero”, a relatat Cosmin Ivan.

Investiţia iniţială în proiectul BookTes este evaluată la circa 200.000 euro, iar finanţarea pe care start-up-ul vrea să o atragă va fi utilizată pentru dezvoltarea de noi funcţionalităţi şi extinderea în toate judeţele ţării.

„Noi ce ne propunem este să atragem finanţarea de 200.000 euro pentru a accelera ritmul de creştere, deoarece am stabilizat platforma şi am stabilizat toate procesele. Ne dăm seama acum exact cum să abordăm absolut toate scenariile pe care le-am întâlnit şi vrem de asemenea cu această finanţare să continuăm dezvoltarea şi optimizarea sistemului şi lansarea mai multor produse digitale care îi vor ajuta pe clienţii noştri şi pe potenţialii clienţi să îşi mărească vânzările, să îşi optimizeze procesele şi să fie prezenţi într-un hub unde turiştii să îi poată găsi”, a precizat CEO-ul BookTes.

Start-up-ul a lansat produsul oficial la începutul acestui an, iar în primele opt luni a înregistrat o cifră de afaceri de 500.000 lei, pentru finalul anului mizând pe o creştere a veniturilor de circa 25%, în condiţiile în care platforma începe să fie folosită de tot mai mulţi clienţi.

Modelul de business al BookTes presupune perceperea unui comision situat între 3-10% din valoarea unui bilet sau activităţi vândute prin intermediul platformei. În rest, pentru utilizarea modulului de administrare a businessului nu se percepe nicio taxă.

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: