ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Doru Pelivan, eduKiwi, platformă pentru cursuri online: Vrem să ajungem la o cifră de afaceri de 3 mil. euro anul acesta, triplu faţă de 2020. „Noi suntem ca o casă de discuri însă în loc să ne ocupăm de artişti ne ocupăm de autori de cursuri online“

11 mai 2021 Autor: Ioana Nita

eduKiwi, platforma online de cursuri lansată de agenţia de marketing digital Kiwi din Timi­şoara, a reuşit să genereze anul trecut venituri de peste 1,1 mil. euro, iar pentru finalul lui 2021, fon­datorul proiectului şi-a propus să atingă pragul de 3 milioane euro pentru cifra de afaceri. Platforma a fost lansată oficial în 2019 şi cuprinde o serie de cursuri atât pe zona de business şi marketing, cât şi pe zona de dezvoltare personală. „2019 pentru noi ca un an de încălzire în care noi ştiam deja ce potenţial are eduKiwi, noi îl pregăteam din 2018, iar în 2020 efectiv s-a văzut tot ceea ce am făcut negru pe alb. Iar, în 2021 depăşim deja cifrele din 2020 - în ianuarie am avut o cifră de afaceri de 570.000 lei, în februarie 550.000 lei, iar în martie 900.000 lei“, a declarat în cadrul ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Doru Pelivan, CEO şi fondator eduKiwi. 

„Din start, începutul anului ne găseşte cu aproape jumătate din cifra de afaceri pe care am avut-o în 2020. Noi sperăm ca anul acesta să ajungem la o cifră de afaceri de 3 mil. euro doar din zona eduKiwi.“

Proiectul eduKiwi a luat naştere în mod natural din activitatea agenţiei Kiwi acum mai bine de doi ani.

„Noi promovăm educaţie de circa 6 ani. Am vândut în total în România educaţie de peste 10 mil. dolari cu clienţi din România, dar strict proiectul platformei eduKiwi l-am pornit în urmă cu doi ani, însă ca şi agenţie am pornit acum opt ani”, a precizat el, adăugând că visa încă din adolescenţă să activeze în mediul educaţional.

„Când eram adolescent eu visam să fac o facultate la care să înveţi lucruri aplicate în viaţa reală. Ulterior, fiind pasionat de marketing şi văzând o oportunitate în România pe partea de marketing digital mi-am deschis agenţia Kiwi. Apoi, la un moment dat noi am observat că performăm şi aducem rezultate mult mai bune atunci când promovăm educaţie. Nu întâmplător pentru că era şi misiunea mea în spate pe zona de educaţie. Ca atare, ne-am îndreptat spre această direcţie, nu a fost o tranziţie bruscă pe care am făcut-o într-o zi. Am observat că atunci când promovăm cursuri randamentele sunt mult mai bune şi oamenii sunt mult mai satisfăcuţi de serviciile pe care noi le oferim. Astfel în urmă cu doi ani am reuşit să facem tranziţia şi să lucrăm doar pe partea de eduKiwi, de cursuri online. De asemenea, avem şi o şcoală de marketing care se numeşte Kiwi Pro, unde avem peste 45 de cursuri de marketing online.“

Platforma eduKiwi oferă o serie de cursuri online de tip “experienţiale” oe diferite domenii precum dezvoltare personală, relaţii de cuplu, mindfulness, psihologie de cuplu, vindecarea traumelor din copilărie, precum şi cursuri despre cum să îţi faci propriul business online, cursuri de copywriting, de marketing, de Facebook şi Instagram Ads.

“Sunt cursuri online făcute la cel mai înalt nivel pentru că într-o lume în care cursurile în general nu sunt urmărite până la capăt de oameni, fiindcă preferă să stea pe TikTok, Netflix etc, noi am găsit prin tehnologii moderne moduri prin care să îl ţinem captivat pe om astfel încât el să ajungă la rezultatele dorite. Dacă media de finalizare al unui curs online este de doar 2-4% la noi este între 60-87%. Nu oferim cele mai ieftine cursuri online de pe piaţă, dar sunt de o calitate net superioară”, a subliniat Doru Pelivan. El a povestit că acest business al cursurilor online a fost creat de antreprenori cu ani în urmă, însă nu s-a pus accent pe partea de interacţiune între trainer/profesor şi cursanţi.  

“Antreprenorii au văzut profesori la clase care predau foarte bine şi s-au gândit să îi înregistreze, să îi filmeze şi să le pună online sub forma unui curs şi apoi să vândă către oameni cursul respectiv. Problema pe care antreprenorii nu au realizat-o la momentul respectiv este faptul că într-un proces educaţional nu este suficient să ai doar informaţia - informaţia este doar o componentă a educaţiei, educaţia are circa zece componente în total. Noi asta am descoperit: cum să facem să aducem mai mult decât informaţie pentru că la ora actuală este deja gratuită pe internet pentru absolut orice subiect - fie că vrei să înveţi să îţi construieşti o terasă din lemn, să înveţi să pescuieşti, să joci mai bine fotbal sau să înveţi programare. Uitându-te însă doar la tutoriale pe YouTube sau la cursuri pe platforme foarte mari nu deprinzi acea abilitate. Iar ceea ce face noi la eduKiwi este să îl şi ajutăm pe om să deprindă acea abilitate.”

Cum reuşeşte însă eduKiwi să facă acest lucru? “Componenta de informaţie este doar 10-20% din tot procesul pe care noi îl oferim. În plus noi oferim ghidajul şi feedback-ul mentorului respectiv, încurajarea în momentul în care ai nevoie de asta, programe de gamification prin care să te joci în timp ce înveţi, comunitate şi răspunsuri de la comunitate, mentori şi multe lucruri care te fac să rămâi <<agăţat>> în acest proces, scopul final fiind ca tu să deprinzi acea abilitate pentru care ai venit.”

Momentan, cursurile online de pe platforma eduKiwi se adresează doar românilor, autorii programelor fiind vorbitori nativi de limbă română. “Ne adresăm românilor de peste tot din lume. Avem clienţi din Spania, Marea Britanie, Germania şi evident şi din România”, a punctat antreprenorul.

eduKiwi are de asemenea şi o şcoală de pregătire pentru cei care vor să facă cursuri online, care se numeşte Hobby 2 Profit. “Aceasta te pregăteşte să faci cursuri online la un anumit nivel şi aici am avut 934 de cursanţi până acum pe care i-am pregătit să îşi lanseze în regim propriu cursurile lor onlne, să facă bani din acest lucru. Pe cei care sunt foarte buni în această şcoală şi fac performanţă, îi invităm în editura noastră în eduKiwi ca să îi ducem la următorul nivel.”

Modelul de business al eduKiwi presupune perceperea unui procent din tariful cursurilor susţinute de autorii înscrişi în platformă.

“Noi organizăm cursul, facem partea de marketing, facem partea de customer, de contabilitate, tot ce înseamnă partea de marketing şi de management. Autorul face zona de livrare de curs, unde îl ajutăm şi noi pentru a face un curs experienţial - îl ajutăm cu tot ce înseamnă organizarea cursului şi îi oferim un procent din profitul pe care îl generăm. Aceste procente se negociază de la autor la autor în funcţei de nivelul la care el se află”, a explicat el.

În cazul celor care fac şcoala Hobby 2 Profit şi vor să facă cursul în regim propriu, se plateşte doar o taxă de însciere la program.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR