ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Elena Filip, partener şi CMO MERO - aplicaţie pentru programări la saloane: În prezent proiectul este evaluat la 3 milioane euro. În 2022 vrem să luăm o nouă investiţie pentru extinderea în Europa

16 nov 2021 Autor: Ioana Nita

„Închidem anul cu afaceri de 100.000 euro, dublu faţă de 2020.”

Start-up-ul local MERO (fost Nova Booker), care vrea să devină un „Booking.com“ în ceea ce înseamnă programări online la saloanele de înfrumuseţare, a fost evaluat la 3 mil. euro în urma unei finanţări recente de 300.000 euro obţinută de la Founders Bridge. Compania, înfiinţată în urmă cu patru ani, a ajuns în prezent la un portofoliu de peste 700 saloane de înfrumuseţare din 50 de oraşe din România, iar anul viitor are în plan să se extindă în Europa.

„A fost foarte important ca investitorii care s-au alăturat în felul acesta companiei să vină fix cu o experienţă de marketplace, de exit-uri anterioare, de expansiune internaţională, acesta fiind următorul pas care se doreşte pentru MERO acum. Deja ne uităm la pieţe internaţionale şi anul următor acesta va fi pasul pe care îl vom face. În România ar trebui să ne consolidăm un pic mai mult pe cifre şi poziţie - aplicaţia este deja numărul unu la nivel de cifre pe plan local”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Elena Filip, partener şi director de marketing în cadrul MERO. Ea a adăugat că pentru extinderea pe pieţele externe, start-up-ul va avea nevoie de o nouă rundă de finanţare anul viitor, însă momentan echipa nu a stabilit exact suma pe care o vor viza pentru investiţie şi nici primele ţări în care va intra.

„Dacă e sa faci o paralelă, momentul în care suntem acum în zona de beauty este un moment similar cu cel care a fost în zona de hoteluri de pensiuni, când ei încercaseră să aibă propriul sistem de programări online care funcţionase, nu funcţionase, cert este că apoi a venit Booking.com şi s-au mutat acolo, acesta devenind principalul marketplace de rezervări online în ceea ce ţine de mers în vacanţă - pensiuni, hoteluri, etc. Acum este o situaţie similară. Piaţa este într-un moment în care sunt nişte early players şi în România şi în celelalte ţări din Europa. O parte dintre saloane au propriul sistem de booking, iar o parte folosesc deja o aplicaţie, ca atare, este genul de context în care pe de-o parte este încă o nevoie în zona de educaţie în piaţă - ce înseamnă să foloseşti aplicaţii versus să îţi controlezi propriul sistem de programări versus să nu îl ai deloc, iar pe de altă parte acest lucru înseamnă că atunci când ne uităm la alte ţări, pentru că şi la ei este aceeaşi situaţie deocamdată şi nu există un key player pe Europa, este o ocazie foarte bună şi o oportunitate foarte bună să solidificăm un loc de principal jucător regional, nu numai principala aplicaţie pentru România. O să ne extindem în ţări care să asigure pas cu pas o zonă de key player pe centrul şi estul Europei şi chiar şi pe întreaga Europă.”

Actuala finanţare de 300.000 euro vine în completarea investiţiei iniţiale de 200.000 euro şi va fi alocată dezvoltării produsului, dar şi în zona de marketing şi vânzări, în condiţiile în care până acum echipa MERO s-a concentrat în primul rând pe atragerea clienţilor B2B -  saloane şi specialişti în beauty, însă acum intenţionează să promovezei soluţia şi direct către utilizatorii finali.

“De la început focusul a fost foarte mare pe zona de profesionişti, pe zona B2B, MERO nu a comunicat foarte mult pe partea de B2C, în comunitatea de end consumers. Este o comunitate foarte mare, atât de ambasadori, cât şi de profesionişti şi specialişti care folosesc platforma, dar nu comunicasem foarte mult în partea de persoane care efectiv vor să îşi facă o programare, însă în următoarea perioadă o să fie un focus dual - şi pe B2B şi pe B2C”, a precizat Elena Filip.

Soluţia MERO, disponibilă atât ca aplicaţie mobilă, cât şi în varianta web, le oferă specialiştilor în beauty posibilitatea de a-şi digitaliza tot procesul legat de programări şi totodată şi de a atrage clienţi noi, în timp ce utilizatorii final au acces rapid la gamă largă de saloane şi servicii de beauty în funcţie de zona şi intervalul de timp dorite.

“În perioada următoare o să lansăm o serie de funcţionalitaţi care o să ajute foarte mult specialiştii în a-şi atrage clienţi din timp şi va exista posibilitatea de a oferi cadouri prin aplicaţie celor dragi de sărbători. Avem câteva funcţionalităţi pe care le vom lansa în decembrie şi ianuarie, sunt <<in the making>> acum şi le-aş lăsa aşa să fie o surpriză. Pregătim o campanie de marketing pe care o vom lansa  la 1 decembrie şi vor fi multe surprize în platformă”, a punctat ea.

Modelul de business al MERO se bazează pe plata unui abonament lunar – 25 euro pe lună pentru un salon cu un scaun, pentru fiecare scaun adiţional adăugându-se câte 5 euro.

“O să terminăm anul acesta cu venituri de 100.000 euro, ceea ce înseamnă o dublare a veniturilor faţă de anul anterior, faţă de 2020. La nivel de obiective, de obicei vorbim mai mult în număr de saloane şi profesionişti activi în platformă – acesta un lucru foarte important pentru noi. Anul acesta s-a dublat numărul de profesionişti activi faţă de anul trecut şi deocamdată menţinem aceeaşi curbă de creştere.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR