ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Elvis Arteni, cofondatorul SnapSnack – aplicaţie AI contra risipei de mâncare: Vrem să ajungem la peste 2.500 de utilizatori activi în 2025 şi să atragem şi o finanţare de 100.000 de euro

6 dec 2024 Autor: Ioana Nita

♦ SnapSnack a fost nominalizat la categoria Sustainability Champion în cadrul Romanian Start-up Awards.

Start-up-ul local SnapSnack, care a lansat în octombrie anul acesta aplicaţia cu acelaşi nume ce îşi propune să combată risipa alimentară cu ajutorul algoritmilor AI, ţinteşte să atragă între 2.500 şi 4.000 de utilizatori activi până la finalul anului 2025. În prima săptămână de la lansare, aplicaţia a atras peste 500 de utilizatori, iar în primele două luni a ajuns aproape de 1.000 de descărcări.

„În prima săptămână am avut un record de peste 500 de utilizatori înscriÅŸi ÅŸi care foloseau activ aplicaÅ£ia. A fost foarte fascinant pentru că un semiimpuls a pornit de la un grup de Facebook pentru mămici. Acum cred că ne apropiem de 1.000 de descărcări, ceea ce pentru primele două luni este foarte bine“, a spus Elvis Arteni, cofondatorul SnapSnack, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. 

Ideea aplicaţiei s-a născut la în­ceputul anului 2023, inspirată de pro­vocările personale ale unuia dintre membrii echipei. „SnapSnack a pornit la începutul anului 2023. A fost o idee începută de designerul nos­tru, Cosmin Tomescu, pentru că soţia lui aştepta un copil şi avea această dificultate acasă de a găti pentru că trebuia să vină cu idei, trebuia mereu să adauge vitamine - trebuia să susţină o alimentaţie ba­zată pe mai mult fier sau mai mult cal­ciu. Pe lângă asta, a fost şi ideea de risipă. Pentru că ei cumpărau mult şi rămâneau cu multe alimente la finalul săptămânii şi se făcea risipă“, a explicat Arteni cum a pornit proiectul SnapSnack.

Dezvoltarea aplicaÅ£iei a durat aproximativ un an, timp în care echipa a participat ÅŸi la acceleratorul Innovation Labs. „Am participat 

într-un accelerator Innovation Labs unde am conturat ideea, am validat ideea, am făcut P&L-uri (cont de profit şi pierdere - n. red.), planul de afaceri, am discutat cu oameni din domeniu. Am terminat Innovation Labs în mai 2024 şi în luna octombrie a acestui an am lansat versiunea alpha pe App Store şi pe Google Play“, a menţionat cofondatorul SnapSnack.

Aplicaţia foloseşte inteligenţă artificială pentru a analiza fotografiile alimentelor şi a genera reţete personalizate. „În această primă versiune a aplicaţiei practic treci printr-un intro în care îţi pui datele despre tine, cum ar fi dacă eşti alergic la anumite alimente, preferinţele alimentare, vârstă, gen şi dietă. După ce fotografia este selectată sau realizată în acel moment, algoritmul din spate, inteligenţa artificială analizează ce vede în imagine, îţi reproduce lista, listă pe care tu o poţi modifica - poţi extrage sau adăuga -şi după aceea treci la ultimul pas de generare în care AI-ul generează reţete bazate pe combinaţiile de alimente identificate şi se oferă trei reţete pentru mic dejun, prânz, cină“, a detaliat Arteni.

În ceea ce priveşte monetizarea, start-up-ul îşi propune să colaboreze cu retaileri şi să dezvolte campanii de marketing. „Momentan, oamenii care s-au înscris au prins un statut de gratuitate şi acum cei care se vor mai înscrie vor primi statutul de gratuitate după care vom face upgrade la acest statut. Aplicaţia va fi monetizabilă cu un pachet de <<cookies>>, cum le numim noi, unde un <<cookie>> va însemna o generare de reţete“, a precizat el.

Pentru viitor, SnapSnack are în vedere parteneriate cu magazinele care susţin sustenabilitatea. „Ne dorim să facem parteneriate cu companii, cu magazine care susţin sustenabilitatea. Cred că ştim foarte multe magazine care au promoţii de last minute, de ultimele zile, de reduceri. Acest aspect îl targetăm şi noi. SnapSnack o să-ţi spună de exemplu: <<ai un magazin la un kilometru sau la cinci minute depărtare care poate să-ţi ofere alimentele astea şi poţi doar cu 15 lei să faci X masă>>“, a explicat Arteni.

Start-up-ul vizează totodată atragerea unei investiţii cuprinsă între 100.000 şi 110.000 de euro pentru dezvoltarea ulterioară. „Ne uităm la o investiţie între 100.000 şi 110.000 de euro la care o să ne punem şi noi aportul. Această investiţie este necesară pentru partea de dezvoltare, pentru integrări şi pentru partea de marketing. La o asemenea aplicaţie marketingul este foarte important“, a concluzionat Elvis Arteni.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR