ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Gabriela Florea, CEO al H2B, platformă de digitalizare B2B în turism: Vrem să luăm o finanţare de 250 - 300 de mii de euro la începutul lui 2023

5 mai 2022 Autor: Ioana Nita

H2B vrea să se extindă în afara României de anul viitor, prima piaţă vizată fiind Ungaria, urmată de Germania şi Marea Britanie.

Echipa Hotel2Business (H2B), platformă pentru digitalizarea relaţiei dintre hoteluri şi agenţii de turism, nascută în cadrul TravelFuse, business axat pe dezvoltarea de soluţii software pentru industria de turism, şi-a propus să atragă o investiţie cuprinsă între 250.000 şi 300.000 de euro la începutul anului viitor, sumă care va fi alocată în principal pentru dezvoltarea tehnică în continuare, dar şi pentru intrarea pe pieţe din străinătate. Primele pieţe vizate pentru extindere sunt Ungaria, Germania şi Marea Britanie. Platforma H2B a fost lansată în octombrie 2021, investiţia iniţială fiind de 200.000 de euro.

„Acum suntem în etapa de consolidare a companiei, urmând ca la începutul anului viitor să trecem la cea de-a doua etapă de investiţii - investiţii din afara companiei. Din calculele noastre, ar fi nevoie de aproximativ 250.000 - 300.000 de euro, bani care din start ar intra în tehnologie, pentru că asta facem: digitalizăm şi încercăm să automatizăm cât mai multe procese. Pe termen lung, ne ajută pentru a nu mai face investiţii iar şi iar. Lucrăm la ora actuală la partea de proiect pentru aceste investiţii şi adunăm date concrete din vânzările care se fac zi de zi, astfel încât să venim cu un portofoliu bine consolidat”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Gabriela Florea, CEO al H2B.

În doar câteva luni de la lansare, platforma H2B a reuşit să atragă în total 350 de clienţi - 220 de hoteluri şi 130 de agenţii de turism, soluţia fiind foarte bine primită de ambii jucători de pe piaţa turismului. Printre cele peste 200 de unităţi de cazare care folosesc în prezent platforma H2B se numără nu doar hoteluri, ci şi foarte multe pensiuni şi conace. De ase­me­nea, pe partea de agenţii de turism, H2B lucrează atât cu jucători mari pre­cum Eximtour, Happy Tour şi Perfect Journey, Paradis, Vacanţe de Vis, cât şi cu agenţii mai mici din domeniu.

Cum funcţionează platforma H2B pentru o unitate de cazare? „Ca să se regăsească în platforma H2B, un hotel are nevoie în primul rând de o conexiune la un channel manager. Un channel manager este acel produs care le oferă hotelierilor posibilitatea să-şi distribuie conţinutul nu doar către H2B, ci către tot ce înseamnă furnizori şi platforme de vânzări online.

Apoi, îşi face cont, îşi încarcă tipurile de camere şi facilităţile, îşi încarcă pozele, etc., totul din câteva click-uri. Contractul dintre hotelieri şi agenţia de turism este tot la un click distanţă, iar apoi hotelul este live. De aici îşi creează mai departe conexiunile cu agenţiile de turism. Are posibilitatea să acorde disponibilitate şi tarife tuturor agenţiilor care sunt deja în sistem printr-un singur click sau poate să-şi selecteze partenerii în funcţie de preferinţe”, a explicat ea.

În ceea ce priveşte agenţiile de turism, acestea nu trebuie decât să îşi facă un cont şi să introducă datele cu privire la companie – informaţii bancare şi licenţa de turism.

„Se lucrează absolut legal. Atât agenţia de turism cât şi hotelierul îşi urcă documentele în baza cărora funcţionează iar apoi se face căutare şi se afişează disponibilităţile şi rezervările.”

Modelul de business al H2B presupune plata unui comision de 1% atât din partea unităţilor de cazare, cât şi a agenţiilor de turism. În viitor, platforma va avea şi o funcţionalitate de promovare pentru hotelieri, care va reprezenta o sursă de venit în plus. Până la finalul anului, echipa H2B şi-a propus să ajungă la venituri de 40.000 - 45.000 lei pe lună.

„Ne bazăm foarte tare pe faptul că s au ridicat restricţiile că oamenii au început să călătorească. La ora actuală de fapt se vinde de aproximativ 30.000 de lei pe zi ceea ce este o cifră frumoasă. Vrem ca până la finalul anului să ajungem undeva la 40.000 - 45.000 lei. Nu zic mai mult din simplul motiv că în turism există o sezonalitate şi partea aceea de extrasezon, eu vorbesc de o medie. Cifra aceasta este adevărat că a coincis şi cu 1 mai şi cu partea de early booking care încă se practică pe diverse diverse zone. Dar avem şi luni precum septembrie şi octombrie când turismul în România este la un nivel mai scăzut şi atunci ca o medie să ajungem undeva la 40.000 - 45.000 de lei pe lună”, a punctat Gabriela Florea.

Tot pentru anul acesta, pe lânga partea de promovare pentru hoteluri, echipa H2B lucrează şi alte funcţionalităţi şi integrări. „Vom avea în vedere partea de dezvoltare pe diverse conexiuni de channel manager astfel încât să putem să accedem nu doar în România, ci şi în viitor pe hotelurile din afară. Şi de asemenea vom merge pe partea de webinarii care să se poată regăsi în platformă cu funcţionalităţi ale sistemului de ofertare, de tarifare, de absolut orice şi în egală măsură să le folosim pe post de training pentru agenţii şi pentru hoteluri să poată să utilizeze platforma cât mai uşor.”

Prima piaţă externă pe care vrea să intre H2B anul viitor este cea din Ungaria, iar apoi cel mai probabil va ataca şi pieţele din Germania şi Marea Britanie.

„Oamenii aceştia sunt dornici să cunoască România, familiile lor veneau pe vremuri în România, doar că la ora actuală nefiind atât de bine marketat şi digitalizat produsul românesc nu reuşesc să-l găsească şi nu reuşesc să aibă acces la el. Plecăm pe aceste două pieţe ulterior tocmai din prisma faptului că există dorinţă acolo. Avem o promovare foarte bună pe partea regală acolo în Marea Britanie - ni se face reclamă frumoasă că avem avem o ţară ce merită vizitată şi atunci este bine să profităm.”

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR