ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Gheorghe Şandru, fondator SPE Digital Wizard: Caut o finanţare de 250.000 euro pentru următoarea fază de dezvoltare a platformei AiAll - administrator digital pentru afaceri mici

14 iul 2021 Autor: Ioana Nita

Compania locală SPE Digital Wizard, care a lansat recent pe piaţă o soluţie de administrare digitală a afacerilor mici numită AiAll, se află în prezent în cău­tarea unei investiţii de 250.000 euro pentru a putea continua dezvol­tarea plat­formei şi a extinde categoriile publicului ţintă.

Până în prezent, dezvolta­rea administratorului digital AiAll, care se bazează pe tehnologia inteligenţei artifi­ciale, a presupus o investiţie iniţială de circa 200.000 euro. Platforma se adresează microîntreprin­derilor, PFA-urilor şi persoanelor fizice cu venituri independente din surse precum drepturile de autor sau chirii, iar până la finalul anului compania vrea să atragă 1.000 de utilizatori din aceste categorii.

„Platforma şi serviciile pe care le oferă platforma o fac de nerefuzat în multe situaţii şi atunci cred că va fi uşor să ajungă la mintea şi inima utilizatorilor, potenţialilor beneficiari ai platformei. Funcţionalităţile platformei pot fi dezvoltate astfel încât adresabilitatea ei să crească, să nu ne oprim la nivelul de zero şi un angajat, adică în zona în care este acum - companii mici şi foarte mici. Ar putea creşte astfel încât să acopere şi segmentul de piaţă al micro întreprinderilor cu până în 10 angajaţi şi care rămân în zona de un milion de euro ca şi venituri anuale”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Gheorghe Şandru, fondator SPE Digital Wizard.

Start-up-ul s-a desprins de fapt din compania Bizz Advisors pe care Gheorghe Şandru a înfiinţat-o acum aproape 18 ani.

„Platforma AiAll are istoria ei care ar trebui să îi dea greutate, să o credibilizeze. În spatele platformei AiAll este o metodologie completă de modelare a unei activităţi economice dezvoltată de mine la care lucrez de circa 12 ani. În anul 2019 am decis că ar trebui să capete viaţă, identitate şi am fost să o brevetez. Mergând la OSIM, cei de acolo au cerut o aplicaţie practică pe care nu o aveam decât în proiectele pe care le-am derulat. Acest lucru s-a suprapus cu preocuparea mea de a face consultanţă în zona business controlling - exact aceste servicii legate de suport în administrarea unei activităţi economice pentru companiille mici şi foarte mici, acolo unde nevoia este mult mai mare decât în zona companiilor medii şi mari care au capacitatea de a angaja competenţe în funcţie de nevoile pe care le au”, a relatat el.

Platforma AiAll standardizează, digitalizează şi automatizează fluxurile de administrare completă a afacerilor mici şi foarte mici, impozitate la venit. Mai exact, aceasta îi ajută pe antreprenori să îşi planifice activităţile zilnice, lunare şi anuale, face oferte, contracte, deconturi, facturi, verifică şi se asigură de conformitatea datelor introduse de antreprenor, generează evidenţe complete - operaţionale, financiare, fiscale şi contabile, face rapoarte, situaţii centralizatoare, şi generează şi depune declaraţii.

Cu ajutorul tehnologiei de inteligenţă artificială, platforma poate înlocui un contabil, jurist, consultant fiscal, manager de vânzări, manager financiar, manager de proiect sau asistent pentru o afacere mică, acest aspect având un impact semnificativ la nivel de costuri. Platforma AiAll poate fi accesată pe bază de abonament lunar, tariful de pornire fiind de 30 euro/lună fără TVA. Pachetul de bază include functionalităţile de planificare, monitorizare status, verificare a conformităţii, suport şi documentare, evidenţă şi raportare complete şi control al riscurilor fiscale, oferite ca servicii de suport pentru administrarea completă a unei afaceri mici sau foarte mici.

Până în prezent, costurile pentru dezvoltarea platformei AiAll au ajuns la circa 200.000 euro.

„Pe la sfârşitul anului trecut după circa 2 luni de muncă legată de platformă mi-am dat seama că tot ce investisem eu trebuia completat aşa că am făcut un pitch şi am plecat după bani cu platforma într-o fază nu incipientă, ci suficient de dezvoltată încât să câştige încrederea unui business angel. Aşa că am reuşit la sfârşitul anului trecut să atrag un business angel care a finanţat în ultima jumătate de an dezvoltarea platformei cu 65.000 euro, sumă care s-a adăugat dezvoltărilor pe care eu le făcusem anterior de aproximativ 140.000 euro”, a precizat fondatorul SPE Digital Wizard.

Start-up-ul şi-a propus să ajungă anul acesta la 1.000 de utilizatori ai platformei şi să aducă un al doilea investitor care să finanţeze următoarea etapă de dezvoltare a platformei.

„Prima sută de utilizatori care ar trebui să vină bulk, nu utilizator cu utilizator, califică proiectul la a demara a doua fază de invetiţii, pe care eu am definit-o de fapt ca prima fază de investitori calificaţi în acest proiect. Din evaluările pe care le-am făcut, ar trebui să mai investesc circa 250.000 euro, plus, minus, o dublare a investiţiei iniţiale care să facă din AiAll o platformă cu adresabilitate extrem de largă în piaţă”, a punctat el.

În ceea ce priveşte veniturile, ţinta SPE Digital Wizard este să ajungă la un venit lunar de 50.000 euro până la finalul acestui an.

„Avem un venit mediu per utilizator pe lună care este undeva la 45 euro calculat dintr-o medie a mix-ului de utilizatori, înmulţit cu 12, ajungem la circa 500 euro, şi înmulţit cu 1.000 este ceea ce ar trebui să avem ca venit lunar la finalul anului, adică undeva la 50.000 euro pe lună în decembrie.”

În următorii cinci ani, planurile SPE Digital Wizard sunt şi mai ambiţioase, antreprenorul având ca obiectiv atingerea pragului de 100.000 de utilizatori pentru platforma AiAll. „Am în vedere o piaţă care astăzi numără undeva la 1,2 mil. de potenţiali utilizatori, cel puţin aşa arată evidenţele pe care le-am consultat - numărul de companii cu zero angajaţi sau un angajat şi cu venituri de până într-un milion de euro, numărulul de PFA-uri, la care se adaugă numărul persoanelor fizice cu venituri independente, dar şi acele activităţi economice care ar putea să utilizeze AiAll în interiorul companiilor ca şi instrument de management în relaţia cu partenerii ş.a.m.d.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR