• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco – aplicaţie mobilă pentru reducerea risipei alimentare: Am încheiat de curând o rundă de finanţare. Vrem să ne extindem în alte oraşe din România, dar şi în străinătate

3 ian 2022 Autor: Ioana Nita

♦ „Până la finalul anul 2023 vrem să vindem 30 milioane de pachete cu mâncare.”

Start-up local bonapp.eco, înfiinţat de Grégoire Vigroux, antreprenor de origine franceză cu mai multe businessuri la activ pe plan local, vrea să se extindă de anul acesta şi în alte oraşe din ţară, dar şi din regiune, prima piaţă vizată din străinătate fiind Bulgaria. Start-up-ul a lansat în noiembrie 2021 aplicaţia mobilă cu acelaşi nume prin care şi-a propus să reducă risipa alimentară, investiţia iniţială fiind de 100.000 euro.

„Avem nevoie de bani pentru a ne extinde în alte oraşe din România, dar şi în alte ţări din regiune. În primul rând, ne uităm foarte mult la Bulgaria, unde avem şi alte businessuri şi mulţi parteneri de afaceri, dar ne uităm şi la alte ţări din regiune. Foarte curând vom anunţa o rundă de finanţare de tip seed pe care am încheiat-o. Însă momentan suma este confidenţială”, a declarat în cadrul emisunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco. Prin inter­mediul aplicaţiei bonapp.eco, comercianţii au posibilitatea de a-şi vinde produsele alimentare al căror termen de valabilitate se apropie de expirare, iar utilizatorii le pot achiziţiona la preţuri mai mici cu 40% - 80%.

În prezent în aplicaţie sunt înscrişi peste 40 de comercianţi afiliaţi din Bucureşti - supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, brutării, cafenele şi hoteluri.

Printre primii parteneri care s-au alăturat reţelei bonapp.eco din Bucureşti se numără Accor, Cora, foodpanda, PENNY România, Starbucks şi Up (anterior denumită Chèque-Déjeuner)

„În primele două săptămâni de la lansare, aplicaţia a avut 5.000 de descărcări şi a intermediat 500 de vânzări. Am ştiut de la început că vom avea un ritm de creştere foarte alert”, a punctat el, adăugând că start-up-ul trebuie însă să atragă mai mulţi parteneri în aplicaţie fiindcă cererea este mai mare decât oferta. Momentan, ţinta este setată la 200 de comercianţi, dar pe termen lung planurile sunt ambiţioase.

„Până la finalul anul 2023 vrem să vindem 30 milioane de pachete cu mâncare”, a precizat antreprenorul francez.

Modelul de business al bonapp.eco se bazează pe perceperea unui comision de 1,09 euro per tranzacţie, valoarea medie a unei tranzacţii fiind estimată la 5 euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR