ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Ioana Surdu-Bob, cofondator şi CEO al Konvi, platformă ce permite deţinerea parţială a bunurilor de lux. „Vrem să strângem o primă finanţare de 475.000 de euro şi să ajungem la 40.000 de utilizatori în primul an de activitate”

15 sep 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Am lansat platforma la începutul anului şi avem peste 4.000 de utilizatori înregistraţi - din care peste 100 sunt din România şi 230 de investitori - dintre care opt sunt români.“

Start-up-ul Konvi, care a dezvoltat o platformă ce permite tranzacţionarea şi deţinerea parţială a bunurilor de lux, precum ceasuri, vinuri sau obiecte de artă, lansată la începutul acestui an, caută să ridice o primă rundă de finanţare în valoare de 475.000 de euro pentru a susţine dezvoltarea platformei şi extinderea portofoliului de produse, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch Ioana Surdu-Bob, cofondator şi CEO al Konvi.

„Acum strângem prima rundă de finanţare pentru a pune la punct un model scalabil de securizare a activelor, care poate ajunge până la 100 de milioane de euro în active în administrare, suficient încât să ajungem la profitabilitate. Am adunat deja 400.000 de euro în angajamente, iar acum căutăm parteneri la fel de entuziasmaţi ca şi noi pentru a închide această rundă de investiţie”, a spus Ioana Surdu-Bob.

Platforma a fost lansată la începutul anului în curs, fiind dezvoltată în urma unei investiţii de aproximativ 50.000 de euro, de o echipă formată din patru persoane. „Am început să dezvoltăm acest proiect în mai 2020, în primul val de COVID-19. Am construit aplicaţia fără nicio finanţare externă. Suntem patru persoane în echipă, dintre care trei fondatori. În prezent, căutăm două noi persoane, preferabil ar fi să vorbească italiană, pentru că piaţa noastră cea mai mare este Italia.”

În prezent, platforma înregistrează un număr de aproximativ 4.000 de utilizatori - din care peste 100 sunt din România, şi 230 de investitori - dintre care opt sunt români. „Cele mai multe persoane interesate vin din Italia, Franţa şi Germania. De ce vin din aceste ţări? Pentru că ei cunosc piaţa, cunosc mult mai multe branduri de lux şi înţeleg oportunitatea pe care o au în faţă când se gândesc la investiţia în bunuri de lux.

Momentan, peste jumătate dintre utilizatorii noştri sunt din Italia. În România avem peste 100 de utilizatori”, a mai spus Ioana Surdu-Bob.

Ea a adăugat că cei peste 4.000 de utilizatori înregistraţi în prezent pe platforma Konvi au rezervat în totalitate un ceas în valoare de 250.000 de euro.

De asemenea, profilul de clienţi este reprezentat de bărbaţi cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, însă, în continuare, reprezentanţii start-up-ului Konvi vor să diversifice portofoliul de produse pentru a atrage şi clienţi de sex feminin.

„Pe lângă faptul că sunt tineri, aceştia se caracterizează prin experienţa lor ca şi investitori. Ei investesc deja în acţiuni, în criptomonede . Aceştia înţeleg oportunitatea financiară din spatele ceasurilor de lux şi doresc să îşi diversifice portofoliul financiar. În continuare vrem să atragem şi investitori de sex feminin. Credem că vom putea să avem mai multe femei pe platformă în momentul în care vom avea şi alte bunuri, precum genţi de lux”, a menţionat CEO-ul Konvi.

În ceea ce priveşte monetizarea, platforma Konvi funcţionează pe bază de comision. „Percepem un comision de 5% când bunul este cumpărat şi un comision de 10% doar pe profit, când bunul este vândut. În perioada de apreciere, care momentan pentru primul bun este de 5 ani, nu percepem bani de la utilizatorii noştri.”

Pentru primul an de activitate principalul obiectiv al reprezentanţilor start-up-ului Konvi este să atingă un număr de 40.000 de utilizatori şi să ajungă la venituri directe în valoare de 30.000 de euro

„În cinci ani ne dorim să avem peste 100 de milioane de euro active în administrare şi nu ne gândim numai la ceasuri şi vinuri, ci vedem o extindere spre genţi, maşini de lux şi alte produse din această categorie. Ne gândim la genţi sau orice clasă de active în care oferta este mai mică decât cererea, iar din punct de vedere geografic, vrem să fim în toată Europa şi să ne extindem şi în Austria. În cinci ani o să avem peste 50 de angajaţi”, a conchis Ioana Surdu-Bob.

 

Ce a mai spus Ioana Surdu-Bob la ZF IT Generation

► Întotdeauna am avut un spirit antreprenorial. Întotdeauna am vrut să creez ceva al meu. În liceu am creat un magazin online, chiar dacă nu ştiam cum să creez acest magazin am învăţat. Am avut şi vânzări. Am avut şi sesiuni foto pe care le-am făcut între timp în liceu, iar în facultate am încercat totul, de la hackathon-uri până la prima mea idee de start-up mai serioasă care se numea Support Hub. Atunci a fost prima dată când am creat o companie cu partenerul meu de business şi am avut şi primul meu rol de director într-o companie. În momentul în care mi-a venit ideea de a crea start-up-ul Konvi am ştiut că avem în faţă o oportunitate uriaşă.

► La Konvi, facem posibilă deţinerea parţială a bunurilor de lux, precum arta, vinul şi ceasurile de lux. Activele alternative au reprezentat întotdeauna o oportunitate de investiţie oferind adesea randamente mai mari decât piaţa bursieră. În plus, acestea au o performanţă diferită faţă de metodele tradiţionale de investiţie, cum ar fi acţiunile sau aurul, ceea ce faci le face excelente pentru a diversifica orice portofoliu financiar. Dar doar persoanele mai bogate au acces şi fondurile necesare pentru a achiziţiona astfel de active care pot creşte în valoare enorm.

► Aplicaţiile web şi mobile Konvi permit oricărei persoane să deţină acţiuni în obiecte de lux. Cu ajutorul conexiunilor şi experienţei în piaţă suntem capabili să găsim bunuri de lux investibile, spre exemplu, ceasuri care cresc în valoare cu 20% pe an şi permitem oricărei persoane să înceapă cu doar 250 de euro.

► Prin primele experimente de marketing am constatat un interes deosebit din partea populaţiei de generaţie Z, deoarece preţurile bunurilor de lux cresc constant în valoare şi aceste bunuri sunt foarte scumpe - încep de la zeci şi sute de mii de euro – iar unele persoane ştiu de acest lucru şi investesc în aceste bunuri prin cumpărarea lor, dar nu toate persoanele au acces la aceste fonduri şi acces la aceste bunuri pentru că sunt foarte scumpe şi nu pot fi doar cumpărate. De aceea m-am gândit că pot să aduc această piaţă şi la persoanele „normale”, ca mine, care nu au sute de mii de euro să cumpere un ceas, spre exemplu, dar pot să beneficieze de această piaţă care practic este un alt mod de a investi banii. 

► Am investit aproximativ 50.000 de euro, dar cea mai mare investiţie a fost în fapt timpul necesar pentru a dezvolta website-ul şi aplicaţia. Principalele costuri au fost legate de crearea structurii noastre legale pentru rundele de crowdfunding dar şi de marketing. Dar acum începem să ridicăm capital.

► Suntem activi în toată Europa. Nu am început încă să avem venituri, ştim că suntem preaprobaţi pentru crowdfunding service provider regulation, care este în toată zona EEA (European Economic Area), ceea ce înseamnă că putem vinde oriunde.

► A fost complicat să învăţăm cum să vorbim cu investitorii. Până acum am vorbit cu peste 150 de investitori de la începutul anului, dar momentan merge mult mai bine decât înainte, mai ales că avem mai mult interes pe platformă şi putem să dovedim că suntem în stare să creăm o platformă globală. Dar, în mod cert, investiţiile externe convertibile pe care le-am primit sunt în jur de 100.000 de euro şi momentan îi folosim să terminăm structura legală, dar vrem să ridicăm 475.000 de euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: