ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Ion Gavrilescu şi Cristian Dragomir, fondatori ai Smarthuts – soluţie software pentru gestionarea activităţii din teren: Acum strângem o investiţie de 140.000 euro, iar anul viitor runda de finanţare va fi de peste 500.000 euro

19 nov 2021 Autor: Ioana Nita

Proiectul este evaluat în prezent la 2,5 mil. euro, iar pentru anul viitor echipa mizează pe o creştere a valorii companiei de până la 3,5 mil. euro.

Smarthuts, start-up-ul local ce a dezvoltat o soluţie software care ajută la gestionarea activi­tăţii echipelor de pe teren, se află acum în plin proces de strângere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, acesta fiind primul pas care va ajuta echipa să-şi crească numărul de clienţi şi să extindă în afara României. Runda actuală de finanţare are o valoare totală de minimum 140.000 euro, iar în cazul următoarei runde de investiţii, prognozată pentru a doua jumătate a anului viitor, suma va depăşi 500.000 euro.

„În acest moment vrem să strângem de pe SeedBlink între 140.000 euro şi 190.000 euro, dintre care 40.000 vor veni de la investorii noştrii de dinainte. În prima zi am avut o tracţiune foarte bună - au fost investiţi 40.000 euro de către investitorii de pe SeedBlink”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Ion Gavrilescu, cofondator Smarthuts. El a adăugat că banii din această rundă de finanţare vor fi utilizaţi cu precădere pentru marketing, vânzări şi branding. Totodată, start-up-ul vrea să se extindă şi în regiune, în alte ţări din Europa de Vest şi să atace anul viitor şi piaţa din Marea Britanie.

Soluţia Smarthuts se adresează companiilor cu efective între 10 şi 250 de angajaţi, care prestează servicii cu echipe în teren, precum cele de intreţinere şi reparaţii, instalări şi mentenanţă IT, instalaţii, echipamente, curăţenie, întreţinere de spaţii verzi, soluţia putând fi adaptată pentru numeroase alte domenii, spre exemplu, servicii medicale mobile sau managementul flotelor.

„Soluţia noastră ajută firmele care au echipe pe teren, firme care au între 10 şi 250 de angajaţi, să îşi organizeze activitatea de lucru. Ideea ne-a venit începând din 2014 de la un software pe care l-am facut pentru un client foarte mare. Am obţinut o finanţare pe fonduri europene, am dezvoltat un produs mult mai larg, iar acesta este un modul care a prins foarte bine la piaţă şi pe care îl vindem activ din ianuarie 2020”, a precizat Ion Gavrilescu.

Cum anume ajută însă soluţia Smarthuts echipele din teren? „Soluţia este una care îşi doreşte să digitalizaze fluxul acesta în care sunt implicaţi cei de la biroul care coordonează oamenii din teren, şi oamenii din teren propriu-zis. În momentul în care eşti la birou, în care ai un laptop şi ai nişte unelte software care să te ajute sa îţi desfăşori activitatea, de genul Outlook, ERP, CRM, îţi este uşor. Însă, când ai plecat în teren te loveşti de faptul că nu ai informaţia la tine, nu ştii de multe ori ce trebuie să faci şi unde trebuie să ajungi, care este prioritatea, ce ar trebui să ai cu tine şi bineînţeles cum ar trebui să rezolvi o problemă”, a punctat Cristian Dragomir.

„În acest moment, pentru companiile din targetul nostru aceste probleme se rezolvă prin diverse instrumente. De exemplu, când ar trebui să transmiţi oamenilor din teren unde trebuie să ajungă şi ce trebuie să facă, acum îi suni, le dai un mail, le scrii pe WhatsApp sau pe un alt tool de instant messaging sau le dai hârtii. Ei vin la birou şi iau o hârtie şi după aceea au plecat, sunt cumva de capul lor. Ce face soluţia noastră? Îţi organizează sarcinile de lucru. Dacă eşti o companie care oferă mentenanţă tehnică pe teren poţi să trimiţi în timp real sarcinile angajaţilor, trimiţi doar sarcinile pe care trebuie să le facă acum şi în viitorul apropiat. În sarcina respectivă angajatul primeşte pe telefonul mobil sau pe tabletă o listă în funcţie de cât are de făcut, mai scurtă sau mai lungă, primeşte o notificare cu ce are de făcut, unde trebuie să ajungă şi în principiu toate informaţiile de care are nevoie. A intrat pe tabletă, a dat click, a văzut unde trebuie să ajungă, a dat în progres la sarcină, a ajuns acolo, a rezolvat problema, a dat finalizare, a introdus anumite informaţii care pot fi şi obligatorii, a făcut poze. La sfârşitul sarcinii aplicaţia noastră generează tot felul de documente automate - procese verbale sau alte lucruri - devize, face cereri de piese şi aşa mai departe”, a continuat el să explice cum se foloseşte soluţia Smarthuts efectiv.

Soluţia, lansată oficial în ianuarie anul trecut, este folosită deja de către 22 de companii din diferite industrii, cu precădere firme care asigură mentenanţă în diverse domenii. Printre clienţi se numără companii mari precum Helinick, Dacris şi AFI.


Soluţia Smarthuts poate fi utilizată atât din cloud, în regim SaaS (software as a service), cât şi on premise (instalată direct la client). Tarifele pentru utilizare variază în funcţie de numărul de conturi şi de funcţionalităţile incluse.

„Avem două tipuri de pachete: 25 de euro pe cont/lună şi 50 de euro pe cont/lună cu un număr minim de 10 conturi, adică 250 de euro pe lună per companie sau 500 de euro pe lună per companie, în funcţie de funcţionalităţi”, a menţionat Ion Gavrilescu.

De la lansare, în 2020, start-up-ul a înregistrat venituri de 293.000 euro şi a ajuns, în luna noiembrie 2021, la venituri recurente lunare de peste 15.000 euro.

„Vom ajunge la sfârşitul acestui an la venituri de 180.000 de euro, iar anul trecut au fost în jur de 120.000 euro. Avem o creştere destul de importantă şi la sfârşitul anului viitor vom avea venituri anuale prognozate, bazate şi pe ce avem în momentul de faţă în <<pipeline>> şi pe clienţii cu care discutăm, de jumătate de milion de euro. Este vorba de venituri din România, însă noi am început deja discuţii cu câţiva clienţi care au o prezenţă regională în Europa de Est, în 5-6 ţări din jurul României, şi vom atinge toată zona aceasta din Europa de Est -România, Bulgaria, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, prin parteneri”, a subliniat el.

Pentru a se putea dezvolta într-un ritm accelerat, start-up-ul va mai avea nevoie de o finanţare anul viitor care să ajute echipa să intre şi pe piaţa din Marea Britanie, acesta fiind pasul necesar către extinderea ulterioară peste ocean, în SUA.

„Următoarea rundă ar trebui să fie curpinsă între 500.000-600.000 euro şi 700.000- 800.000 euro, în funcţie de rezultatele pe care le vom prezenta până la runda respectivă. Suma este conform prognozei pe care o avem acum, ea conţine o componentă foarte puternică de marketing, adică minim 60% de marketing, branding şi efortul de susţinere a efortului de vânzare. Însă această sumă are şi o componentă de dezvoltare, cumva de pregătire a prezenţei pe internet, ţinta noastră finală fiind prezenţa aproape exclusivă şi vânzarea şi promovarea soluţiei aproape exclusiv prin internet. Soluţia este SaaS, aşa că are un potenţial de creştere foarte mare. Tot ce trebuie facem noi este să ajungem la clienţii ţintă”, a precizat Cristian Dragomir.

Ion Gavrilescu, Smarthuts

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR