• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Leontin Tăbăran, cofondator Credify – marketplace pentru credite: Vrem să luăm o primă finanţare de 70.000 euro. În 2022 vrem să ajungem la o medie de 1.000 de credite acordate lunar

17 feb 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul vrea ca în viitor Credify să fie disponibilă la nivelul întregii Uniuni Europene, primele pieţe vizate pentru extindere fiind Polonia şi Spania.

Start-up-ul Credify, care dezvoltă o platformă de tip marketplace pentru accesarea creditelor online, şi-a propus să atragă anul acesta o primă finanţare, în valoarea de 70.000 euro, şi să ajungă totodată la o medie de 1.000 de credite acordate lunar prin platformă. Proiectul Credify a pornit în 2019, iar până în prezent investiţiile iniţiale au ajuns la 60.000 euro.

„În primă fază noi ţintim pentru acest an o finanţare de 70.000 de euro pentru a ne ajuta să dezvoltăm produsul şi să il promovăm. Proiectul iniţial a pornit cu o investiţie de 20.000 de euro, însă pe parcurs ne-am dat seama că este nevoie de noi funcţionalităţi şi am depăşit suma de 60.000 de euro până în prezent. Am testat soluţia cu circa 1.000 de aplicanţi în cadrul unui proiect pilot cu un IFN pentru a vedea exact care este mersul pieţei şi pentru a vedea exact cum se comportă creditorul şi clientul în acest flux. Iar pentru anul acesta ne dorim o medie a cel puţin 1.000 de credite acordate lunar”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Leontin Tăbărăn, cofondator Credify. De profesie executor judecătoresc, el a pus bazele proiectului Credify alături de Mădălina Colceag, de profesie avocat, ideea venind pe baza experienţei proprii profesionale în care s-au confruntat cu multe cazuri de executări silite a activelor deţinute de debitori.

„Eu sunt de profesie executor judecătoresc şi am o experienţă de peste 10 ani în acest domeniu, iar asociatul meu este un avocat cu o experienţă de peste 13 ani in profesia de avocatură. Practic, am pornit de la ideea sau de la mottoul «creditul perfect fără drumuri la bancă». Totul a început în 2019 când am realizat faptul că pentru a accesa un credit este nevoie de foarte multe drumuri la bancă sau să ne înregistrăm în platforma fiecărui creditor, ceea ce ne mănâncă foarte mult din timpul personal sau ne face să creştem costul creditului - fără o comparaţie reală a tuturor ofertelor, costul creditului creşte undeva la 10%”, a relatat Leontin Tăbăran. El a explicat că platforma include soluţii de KYC (know your customer), de semnătură digitală şi de marketing online şi offline.

„Cu Credify se poate accesa un credit online, se poate semna contractul şi se pot compara ofertele pentru a găsi cel mai bun credit. Cleintul nu va fi redirecţionat niciodată către platforma creditorului. Tot procesul se va realiza în platforma Credify, inclusiv procesul de cunoaştere a clientului şi semnarea documentelor, atât a cererii, cât şi a contractului, iar experienţa pentru client va fi aceeaşi indiferent care ar fi creditorul.“

„Integrarea cu creditorul se va face prin API sau dacă nu există o digitalizare în ceea ce priveşte platforma creditorului se poate pune la dispoziţie un user şi o parolă, făcându-se doar un import-export de documente şi informaţii.”

În prezent, în Credify este integrat un singur creditor online, însă start-up-ul vrea să adauge încă minim 2 creditori, astfel încât să poată începe să câştige tracţiune pe piaţă.

„Pandemia ne-a ajutat foarte mult pentru că ne-a deschis aceste uşi, ne-a deschis foarte multe negocieri în relaţia cu creditorii. În toată această perioadă am pus pe hârtie proiectul, am analizat piaţa, am făcut unele teste să vedem exact ce îşi doresc clienţii cu adevărat. Am făcut modificări la platformă faţă de stadiul iniţial, iar în momentul de faţă mai avem de integrat doar partea de KYC după noile modificări aduse în legislaţie, iar semnătura este integrată deja. Ne dorim foarte mult să avem integrare cu Biroul de Credit şi ANAFpână la finalul acestui an, pentru a face un pre-scoring complet înainte de trimiterea cererii de creditare. Nu este o integrare foarte facilă pentru că trebuie să îndeplinim mai multe condiţii, atât tehnice, cât şi din punct de vedere al echipei, dar cu siguranţă vom realiza şi aceşti paşi”, a precizat cofondatorul Credify.

Prin intermediul platformei Credify se vor putea accesa şi produse care nu pot fi oferite 100% online, cum sunt creditele ipotecare, însă pentru care se vor putea parcurge în platformă primii paşi. “Pentru această situaţie se va parcurge doar prima parte a fluxului, respectiv cererea semnarea termenilor şi condiţiilor, acordul ANAF şi acordul GDPR, primirea ofertelor de creditare şi alegerea uneia dintre ele. Trebuie făcută menţiunea că prin platforma Credify ofertele întotdeauna vor fi personalizate - ofertele primite nu vor fi oferte generale urmând după aceea să se discute în cadrul agenţiei sau pe platforma creditorului pentru obţinerea unei oferte personalizate”, a menţionat Leontin Tăbăran.

Ofertele de creditare de pe Credify vor fi personalizate atât pe baza criteriilor utilizatorului, cât şi ale creditorului. “În spatele fiecărei cereri stă un pre-scoring pe baza informaţiilor oferite de către fiecare aplicant şi pe baza condiţiilor solicitate de către creditor. Spre exemplu, dacă una dintre bănci sau IFN ne solicită să nu primească cereri de la persoane care au un venit sub 2.000 de lei, persoanele respective nu vor putea aplica la creditorul respectiv”, a explicat el.

Platforma Credify nu se adresează însă doar clienţilor care doresc un credit sau băncilor şi IFN-urilor, ci se adresează şi brokerilor care doresc o integrare rapidă online cu toţi creditorii din piaţă. „În momentul în care în Credify vor exista mai mulţi creditori, un broker poate doar să încheie o colaborare cu noi si se poate adresa oricărui creditor din piaţă fără să existe o colaborare directă între cei doi”, a subliniat Leontin Tăbăran.

În primii ani de activitate, start-up-ul se va axa pe piaţa din România, iar apoi va intra şi pe alte pieţe europene precum Spania şi Polonia, scopul pe termen lung fiind ca platforma Credify să fie disponibilă la nivelul întregii Uniuni Europene.
 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR