Start-up-ul local Lifetoon, pornit de Mara Ilie împreună cu Ruxandra Mazilu, dezvoltă o platformă bazată pe inteligenţă artificială care permite transformarea fotografiilor personale în benzi desenate unice şi personalizate. Echipa pregăteşte lansarea primei versiuni a produsului (MVP - minimum viable product) la finalul acestei luni, aprilie 2025, şi vizează încă de la început piaţa din Statele Unite ale Americii.
„Partea de backend este finalizată, iar acum ne ocupăm de partea de frontend şi de experienţa pe care, de fapt, o are utilizatorul atunci când intră pe platformă. Lansarea versiunii alpha va fi la sfârşitul acestei luni şi de atunci va putea fi şi testată platforma. Ne uităm din start la piaţa din SUA pentru că are un venit mai ridicat decât ceea ce găsim noi pe piaţa locală. În general, este mult mai uşor să vinzi în vestul Europei faţă de estul Europei. Dar acolo este şi cea mai mare competiţie, de asemenea“, a spus Mara Ilie, cofondatoare şi CEO Lifetoon, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
Ideea de a dezvolta proiectul Lifetoon, demarat în urmă cu trei luni, a apărut dintr-o experienţă personală a sa, legată de dorinţa de a oferi cadouri cu adevărat semnificative. „Lifetoon a pornit dintr-o zonă foarte emoţională. De fapt, voiam să-i fac un cadou de Crăciun mamei mele. De când eram mică, mi-a plăcut foarte mult să scriu. Îmi scriam atât mie scrisori, cât şi părinţilor, le făceam lucruri «handmade». Şi nu o văzusem pe mama mai fericită când venea vorba de cadouri, decât atunci când primea ceva semnificativ, care să o facă să simtă: «Ok, deci mă observă, îşi dă interesul». Ce poţi să iei în mod normal? Un parfum sau flori care se ofilesc.“
„Căutam un mod de a exprima emoţiile profunde faţă de persoanele la care ţin cu adevărat, căutare care ulterior s-a transformat într-un produs, în încercarea de a găsi ceva asemănător care să mă ajute să transpun momentele frumoase pe care le avem în familie într-un stil comic şi hiper-personalizat. Şi aşa am ajuns la Lifetoon“, a povestit Mara Ilie.
Platforma utilizează inteligenţa artificială pentru a ghida utilizatorii prin procesul de creaţie. „Odată ajuns pe platformă, primul lucru pe care îl faci este să îţi creezi un cont. Ulterior, când vine vorba de a-ţi crea propria poveste, începi cu personajele pe care vrei să le incluzi. Pentru personaje trebuie să oferi poze de referinţă, astfel încât AI-ul să îţi surprindă trăsăturile şi să înţeleagă ce vede efectiv: «o fată blondă cu ochi căprui etc.", a detaliat cofondatoarea Lifetoon.
Utilizatorii pot alege apoi stilul vizual şi pot construi povesetea. "După care, alegi stilul în care vrei să te înfăţişeze, fie că e vorba de anime, cartoon, manga, GTA. Plănuim să adăugăm mai multe stiluri în viitorul apropiat. (...) Ulterior, urmează să adaugi firul narativ. Poate fi de la o singură propoziţie, la un document întreg. Oricum, dacă ai nevoie de puţin ajutor, AI-ul e acolo, astfel încât să te ajute să îmbunătăţeşti prompt-ul şi să creezi o poveste mai consistentă."
Generarea benzii desenate este rapidă, iar editarea este posibilă ulterior. "Şi, ulterior, dai click şi în sub un minut ai banda desenată personalizată gata. Poţi să o editezi, să refaci anumite poze sau să modifici direct textul, sau să adaugi bule de dialog. Rămâne la latitudinea user-ului, în funcţie de ceea ce îi place," a adăugat Mara Ilie.
Monetizare planificată după testare
Pentru început, accesul în platformă pentru versiunea alfa va fi gratuit, echipa axându-se pe colectarea de feedback. "Plănuim să avem o lansare cât mai «broad», astfel încât să atragem cel puţin 100-150 de utilizatori care să testeze platforma în mod gratuit. Să vedem exact cine sunt aceşti oameni, de unde vin, ce pasiuni au, ce au creat şi, ulterior, să ne întoarcem către ei şi să vedem care le-a fost motivaţia din spate pentru accesarea platformei", a subliniat Mara Ilie. Planul de monetizare va fi introdus odată cu lansarea versiunii beta, programată orientativ pentru începutul lunii iulie. "Iar pentru lansarea beta vrem să avem un model «one-time payment», având în vedere că este o carte digitală, dar şi fizică pe care vrem să o livrăm" a explicat ea.
Publicul ţintă iniţial vizat, conform ipotezelor testate de echipă, sunt "femeile cu vârste cuprinse între 20 şi 45 de ani" din SUA, considerate mai predispuse să achiziţioneze un astfel de cadou personalizat.
Dezvoltarea de până acum a fost realizată "pe cont propriu", cu resurse investite de echipă. Start-up-ul este şi parte din programul de accelerare Innovation Labs, care îi deschide oportunităţi de finanţare viitoare. "Când vine vorba de investiţie de capital, noi facem parte din programul Innovation Labs, unde la final, unul dintre beneficiile pe care le pot avea echipele care ajung la Demo Day este o potenţială investiţie de aproximativ 500.000 de euro."
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE