ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Marius Mazilu, fondator al VBoard, platformă pentru învăţământ online. „Depăşim un număr de 24.000 de elevi şi profesori care folosesc platforma VBoard şi creştem în medie cu 100 de utilizatori pe săptămână“

7 oct 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Platforma este gratuită, dar vom lansa abonamente lunare: 4 euro pentru pachetul de bază şi 10 euro pentru pachetul avansat, care include şi partea audio - video.“

Platforma educaţională VBoard, care îşi propune să îmbunătăţească procesul de predare online, şi care a fost lansată pe piaţă în toamna anului 2020, înregistrează în prezent peste 24.000 de elevi şi profesori care desfăşoară ore online, având o creştere medie de 100 de utilizatori noi pe săptămână, a spus Marius Mazilu, fondator al VBoard în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

„În primele opt luni de la lansare am înregistrat aproximativ 21.000 de utilizatori – elevi şi profesori – pe platformă. Apoi a fost o pauză, evident, cu vacanţa. În momentul de faţă a început să crească numărul de utilizatori cu o medie de 100 de elevi şi profesori noi pe săptămână care ţin ore zilnic pe platformă“, a spus Marius Mazilu.

El a adăugat că pe platformă se regăsesc şi profesorii activi în mediul privat, o parte dintre utilizatori desfăşurând ore de meditaţii prin intermediul VBoard.

„Avem şi profesori din mediul privat. Am observat o creştere a pieţei de meditaţii pentru elevi şi  am discutat cu un profesor pentru a vedea dacă platforma îl ajută sau dacă are nevoie de alte funcţii pentru a desfăşura orele de meditaţii pe platformă. Feedbackul lui a fost scurt, a spus că el face bani cu platforma asta şi am continuat să îi ascultăm pe cei care o folosesc pentru a o îmbunătăţi.“

De asemenea, platforma VBoard este utilizată şi de profesori din alte ţări – în special de cei din Republica Moldova, putând fi accesată în limba română şi în limba engleză, astfel că fondatorul acesteia are în plan lansarea la nivel internaţional.

„Planul este să ne extindem la nivel global, iar pentru asta lucrăm la o strategie de marketing. În primă fază am vrut să vedem reacţia profesorilor din România, să creaăm un produs care să fie util şi folosit cu încredere de profesori şi având în vedere cât de încurajator a fost feedback-ul primit vrem să mergem mai departe şi vizăm ţările vorbitoare de limbă engleză în prima fază.“

VBoard a fost dezvoltat după ce un profesor, care este şi prietenă cu Marius Mazilu, l-a contactat pe acesta din urmă pentru a cere ajutor, atunci când pandemia a mutat şcoala în mediul online.

„Apoi s-au mai alăturat şi alţi profesori care ne-au ajutat şi au contribuit cu informaţii, cu propuneri de dezvoltare de funcţionalităţi, practic ne spuneau ce era mai necesar pentru ei şi implementam“, a menţionat fondatorul VBoard.

El a spus că principala problemă cu care se confruntau profesorii la începutul anului şcolar anterior era legată de partea de interacţiune cu elevii.

„Astfel, am implementat transmiterea în timp real în momentul în care elevii scriu. Profesorul vede în timp real cum elevii formează literele. Asta ajută la clasele primare, pe partea de caligrafie sau în anumite situaţii, spre exemplu, am văzut că se folosesc la predarea de limbi străine - precum japoneză, chineză. O altă nevoie pe care a trebuit să o rezolvăm a fost lucrul individual şi am introdus şi partea de audio – video.“

De asemenea, platforma include şi o bibliotecă digitală în care profesorii pot salva cursurile pregătite de ei, iar în continuare antreprenorul român vrea să ofere acces liber la materialele didactice salvate în biblioteca virtuală, pentru ca profesorii să poată împărtăşi între ei cursurile.

Până în prezent VBOard nu a ridicat nicio rundă de finanţare, însă, a participat în cadrul programului de accelerare şi mentorat pentru start-up-uri Innovation Labs, iar în prezent are în plan mutarea platformei pe cloud-ul Azure al Microsoft.

„Am intrat în programul Microsoft for Startups iar acum vrem să mutăm platforma pe cloud-ul Azur. De asemenea, am primit credite de la ei pentru a muta platforma anul acesta, pe lângă alte beneficii, precum acces la consultanţi specializaţi, la arhitecţi şi experţi în diferite domenii.“

În prezent, platforma VBOard este gratuită, însă, fondatorul start-up-ului vrea să introducă două abonamente lunare cu costuri între patru şi 10 euro.

„Lucrăm la planul de monetizare pe care urmează să îl lansăm în viitorul apropiat. Ne vom axa pe abonamente lunare, iar preţul va începe de la 4 euro pentru un pachet de bază şi 10 euro pentru pachetul avansat care include şi partea audio - video. Va rmâne şi o variantă gratuită pentru cei care vor să folosească în continuare platforma şi care nu au nevoie poate de mai mult decât funcţiile de bază.“

 

Ce a mai spus Marius Mazilu la ZF IT Generation

► Proiectul a început în 2020 când m-a sunat o bună prietenă şi mi a spus că a intrat în panică pentru că şcoala a fost mutată în mediul online. Nu ştia ce să facă, era pusă brusc în faţa acesui fapt şi am zis să încerc să ajut, să fac ceva rapid cu care să ajut profesorii să treacă peste situaţia de la momentul respectiv.

► Pe parcurs s-a alăturat şi colegul meu Lucian care a început să se ocupe şi de partea de business, deoarece la momentul acela era totul gratuit şi mare parte din efortul financiar şi costurile le suportăm noi. După care a mai apărut un coleg şi în continuare vrem să ne extindem cercul de colaboratori.

► Faptul că digitalizarea s-a accelerat în zona de educaţie a făcut ca graniţele dintre profesori şi elevi să dispară. Nu mai depindem de distanţă. Un elev din Timişoara poate să facă meditaţii cu profesorii din Bucureşti. De asemenea, dacă sunt elevi în zonele rurale care nu au acces la tarnsport şi trebuie să parcurgă distanţe foarte mari până la profesorul de meditaţii, poate face mediţii online.

► Un alt factor la care am fost atenţi a fost să facem platforma să funcţioneze pe orice dispozitiv, deoarece unii elevi nu îşi permit poate un calculator sau o tabletă şi astfel, VBoard funcţionează inclusiv pe telefonul mobil.

► VBoard permite profesorului să dea un exerciţiu la clasă sau un set de exerciţii, să apese un buton şi în momentul ăla fiecare elev primeşte practic foaia lui sau foile lui şi le completează, iar profesorul vede în timp real ce face fiecare dintre elevi, chiar mai bine ca în clasă. Este ca şi când ai sta ai vedea instant caietele tuturor elevilor şi poţi să urmăreşti orice, profesor poate intra pe tablele respective să le vadă şi să completeze, să marcheze ce nu e bine sau ce este bine rezolvat/completat.

► Lucrez de peste 20 de ani în industria IT. Partea de antreprenoriat nu era neapărat ceva ce îmi doream la început. Practic am început din dorinţa de a rezolva o problemă, pentru că aveam o experienţă în zona e IT şi ştiam că pot să ajut.

► Cunoşteam partea de product development, dar partea de business şi cerinţele din acest mediu de afaceri au fost mai vizibile cu ajutorul Innovation Labs. Programul Innovation Labs aduce partea de mentorat în care se aruncă un ochi critic asupra proiectului pe care îl ai. La urma urmei, în primă fază toţi suntem cu vise şi speranţe că facem ceva frumos, ceva util, dar e bine să vină cineva să întrebe cum mergi mai departe şi ce planuri ai. Practic, ni s-au pus întrebări mai dificile la care am învăţat să răspundem.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: