ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Mihai Năstase, fondator Cargo Buddy, aplicaţie pentru transport de marfă: Anul acesta vom ajunge la venituri de peste 1 mil. euro şi vom avea în aplicaţie 10.000 de transportatori şi 10.000 de clienţi

31 mar 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local Cargo Buddy, care a creat aplicaţia mobilă cu acelaşi nume ce ajută la digitalizarea industriei de transport de marfă, şi-a propus să ajungă la finalul lui 2021, acesta fiind de altfel şi primul an de funcţionare, la venituri de peste un milion de euro, în condiţiile în care acesta vizează o creştere rapidă a numărului de utilizatori - până la 10.000, atât în ceea ce priveşte transportatorii de marfă, cât şi companiile care fac export sau import de marfă.

În prezent, pe platfoma Cargo Buddy sunt înregistrate aprox. 5.000 de camioane şi circa 1.500 de persoane juridice care au marfă de transportat, aplicaţia fiind lansată în luna ianuarie a acestui an.

“Ni s-au depăşit aşteptările, creşterea fiind mai rapidă decât credeam. Noi practic la începutul anului când am lansat aplicaţia ne doream să ajungem la 1.600 de transportatori până la sfârşitul anului şi la circa 2.500 de expeditori. Acum, ne-am schimbat planurile şi ţinta noastră pentru numărul de transportatori şi expeditori s-a modificat - ne dorim ca până la finalul anului să ajungem la 10.000 de utilizatori care să posteze în fiecare zi marfă, dar şi numărul de transportatori să se dubleze la 10.000 astfel încât să avem variantă de transport pentru fiecare oraş din Europa” a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation la rubrica Start-up Pitch Mihai Năstase, fondatorul Cargo Buddy.

El a început să pună bazele proiectului Cargo Buddy în 2019 în urma experienţei acumulate atât în zona de transportator, cât şi în zona de client – companie ce are nevoie de servicii de transport marfă. Pentru a demara proiectul, antreprenorul a obţinut o finanţare europeană de 100.000 euro, cu o cofinanţare de 20%, sumă cu care a reuşit să dezvolte aplicaţia de mobil lansată în luna ianuarie a acestui an.

Ce face însă mai exact aplicaţia mobilă Cargo Buddy? Aceasta le permite clienţilor să trimită marfă de orice dimensiune, la nivel naţional şi internaţional, la orice oră, deoarece aplicaţia aduce într-un singur loc cererea si oferă de pe piaţa transporturilor de mărfuri, mai exact pune în contact clienţii cu transportatorii ce oferă soluţiile potrivit nevoilor acestora. Astfel, cei care au nevoie să trimită un colet/marfă, fie că sunt persoane juridice sau persoane fizice, îşi creează cont în aplicaţie, iar apoi introduc marfa pe care vor să o livreze şi data când doresc să ajungă la destinaţie. Ulterior, transportatorii din aplicaţie care se potrivesc solicitărilor clientului listează oferta, iar clientul o acceptă pe cea care i se pare convenabilă, predă marfa şoferului şi aşteaptă mesajul de confirmare a livrării.

“Odată ce îşi postează marfa, aplicaţia se ocupă să le caute variantă de transport şi scapă de această grijă. Aplicaţia se ocupă de absolut tot procesul transportului - de la încărcarea mărfii şi până la descărcarea acesteia”, a subliniat Mihai Năstase.

Unul dintre avantajele pe care îl oferă aplicaţia clientului este că acesta poate monitoriza cursa în timp real, astfel ştie în orice moment unde se află transportatorul pe traseu. Toţi transportatorii din aplicaţie sunt verificaţi de către echipa Cargo Buddy, iar principalul beneficiu pe care îl au prin folosirea aplicaţiei este că plata se realizează la destinaţie, când clientul a confirmat primirea mărfii, cât şi faptul că primesc consultanţă şi suport din partea echipei Cargo Buddy şi îşi pot utiliza eficient flota pe care o deţin.

În prezent, în aplicaţia Cargo Buddy sunt înscrise circa 5.000 de camioane şi aproximativ 1.500 de persoane juridice care au marfă de transportat.

“Din ianuarie până în prezent am avut transporturi în valoare de 200.000 euro şi suntem în plină creştere. Nu ne aşteptam să avem o creştere atât de rapidă într-un timp atât de scurt. Noi eram pregătiţi ca la început să introducem utilizatori şi apoi să începem efectiv, dar odată ce am lansat aplicaţia au apărut foarte mulţi transportatori şi în acelaşi timp au apărut şi foarte mulţi expeditori care au început să posteze marfă în fiecare zi”, a precizat fondatorul Cargo Buddy.

Până acum, aplicaţia a fost folosită de clienţi din România care exportă sau importă marfă din Europa, dar şi din China, Republica Dominicană sau Africa.

“Avem clienţi din România care cer cotaţii de transport pentru marfă din diverse colţuri ale lumii. Momentan, transportatorii sunt doar din România. Pentru a putea controla transportatorii şi pentru a avea un control asupra lui - să îi verificăm şi să ştim toate datele despre ei, am ales ca momentan să înregistrăm doar transportatori din România şi companii din România”, a explicat el.

De anul viitor, start-up-ul vrea să se extindă şi în ţările vecine, printre primele pieţe vizate numărându-se Bulgaria şi Grecia. “Avem foarte multe transporturi din Bulgaria şi sunt foarte mulţi parteneri din Bulgara care deja ne-au căutat. La fel sunt şi foarte mulţi parteneri din Grecia care ne-au căutat şi vor să avem discuţii pentru a putea intra şi pe piaţa de acolo”, a menţionat Mihai Năstase.

Începând de luna viitoare aplicaţia va fi tradusă în mai multe limbi precum engleză, italiană, franceză, germană, greacă şi bulgară, astfel încât start-up-ul să înceapă treptat să intre şi pe aceste pieţe.

“Momentan nu le vom putea oferi însă toate beneficiile. Expeditorul spre exemplu nu va putea beneficia de plata la termen”, a punctat el.

Modelul de business al Cargo Buddy presupune perceperea unui comision pentru fiecare comandă plasă - între 5 euro şi 30 euro per transport. Având în vedere interesul tot mai crescut pentru utilizarea aplicaţiei, start-up-ul estimează că până la sfârşitul anului va depăşi un milion de euro ca venituri dacă lucrurile decurg la fel ca în primele două luni ale acestui an. Ca atare, businessul se poate auto-susţine, însă o finanţare ar putea ajuta Cargo Buddy să accelereze şi mai mult creşterea.

“Noi în acest moment avem deja un cash-flow cu ajutorul căruia ne putem susţine din toate punctele de vedere o bună perioadă de timp, dar acest lucru nu înseamnă că refuzăm o finanţare pentru că o finanţare ne-ar putea accelera creşterea exact cum ne-am dorit şi am gândit proiectul încă de la început”, a spus antreprenorul, adăugând că a fost de contactat de diferite fonduri de investiţii, platforme de crowdfunding şi investitori.

“Acum suntem în discuţii, însă momentan nu am luat nicio decizie. Dacă vom găsi un investitor care să fie pe placul nostru şi împreună să avem aceeaşi viziune pentru a ne extinde cât mai rapid în Europa, cu siguranţă vom discuta pentru a vedea care sunt nevoile noastre şi cerinţele lor.”

În condiţiile în care anul viitor start-up-ul vrea să se extindă şi în ţările vecine, cash-flow-ul necesar s-ar situa la un milion de euro. “Aceasta ar fi finanţarea de care am avea practic nevoie.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR