ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Philip Choban, Telios Care, servicii de telemedicină: Am ajuns la investiţii totale de peste 1,5 milioane de euro. Următoarea etapă este listarea la bursă. Acum ne concentrăm pe piaţa locală şi pe extinderea în ţările vecine Moldova, Ungaria şi Bulgaria

20 iul 2021 Autor: Ioana Nita

Telios Care, start-up-ul de telemedicină fondat pe plan local de americanul de origine română Philip Choban, a ajuns la investiţii totale de peste 1,5 milioane euro, odată cu cea mai recentă rundă de investiţii care cumulat s-a situat la peste 1 milion de euro, compania fiind evaluată astfel la circa 6,5 milioane euro. În prezent, start-up-ul se axează pe dezvolta­rea pe piaţa locală şi pe extinderea în ţările vecine, iar pe termen mai lung obiec­tivul Telios Care este listarea la bursă.

„Planul este ca această ultimă rundă de finanţare să ne ajute pentru partea de îngrijire cronică, îngriire la domiciliu şi expansiune. Nu cred că vom mai accesa o altă rundă de finanţare în viitor. Obiectivul nostru este să ne listăm la bursă ori aici, ori în străinătate, vom decide acest aspect în timp. Aş prefera însă să ne listăm aici la bursă pentru că am înfiinţat compania aici, cred în România şi într-un viitor aici“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Philip Choban, fondator şi CEO al Telios Care. El a fondat Telios Care în România în 2017 cu spijinul unei companii americane de telemedicină.

„Atunci când am început, am investit circa 200.000 dolari - finanţare obţinută din SUA. Apoi, am luat o finanţare de 350.000 dolari. Practic, înainte de această ultimă rundă de finanţare, am avut în total o investiţie de circa 550.000 dolari din SUA şi de la investitorii fondatori.“

Printre investitorii Telios Care se numără Fortech, compania locală spe­cializată în dezvoltare software în regim outsourcing, grupurile locale de business angles Transylvania Angels Network, TechAngels şi Growceanu, plus o serie de alţi investitori privaţi individuali care au finanţat start-up-ul prin inter­mediul plat­formei de equity crowdfunding SeedBlink. Telios Care le oferă angajaţilor şi persoa­nelor asigurate acces non-stop la consiliere medicală de specialitate şi wellness pentru o gamă largă de specia­lităţi prin intermediul unei platforme online.

„Activăm pe segmentul B2B. Abonamentele noastre încep de la 15 lei pe lună, iar în aceşti 15 lei nu are acces doar angajatul, ci şi familia sa apropiată. Deci, dacă ai un soţ/soţie şi copii, prin acest abonament beneficiază toată familie la acest cost. Acum, desigur, acest cost scade cu cât compania este mai mare. Dacă este vorba de o companie care are zece mii de angajaţi, sau un asigurător care are cincizeci de mii de clienţi, mergem pe un cost de sub un euro pe lună. Totul depinde de dimensiunea portofoliului de angajaţi/clienţi, dar cel mai mare tarif pe care îl va plăti cineva este de 15 pe lună“, a explicat Philip Choban.

În prezent, Telios Care lucrează direct cu medicii, nu prin intermediul clinicilor medicale, start-up-ul fiind în sine înregistrat ca o clinică medicală. Însă în viitor intenţionează să colaboreze şi cu clinici private.

„Avem aproximativ 80 de medici înregistraţi acum. În total avem 21 de specialităţi şi adăugăm mai multe în fiecare lună. În prezent, avem aproximativ 170.000-180.000 de utilizatori ai platformei. Am crescut mai mult decât m-aş fi putut gândi vreodată, compania a crescut mult mai repede decât mi-am imaginat, dar acest lucru se datorează în mare parte unui grup de early adopters, companii de asigurări, firme de logistică care folosesc platforma şi văd beneficiile. Iar noi am fost capabili să dovedim că investiţia lor are un randament bun”, a precizat fondatorul şi CEO-ul Telios Care.

Anul acesta, start-up-ul şi-a propus să îşi dubleze numărul de clienţi şi să îşi tripleze veniturile comparativ cu 2020.

„Ţinta noastră este să dublăm numărul de clienţi pe care îi avem înainte de finalul acestui an, şi de asemenea vrem să ne dublăm şi veniturile faţă de 2020. Anul trecut am ajuns la venituri brute de 280.000 euro, iar ţinta pentru anul curent este să dublăm această sumă, însă după cum arată acum lucrurile putem ajunge şi la o triplare a veniturilor”, a punctat Philip Choban.

Ultima rundă de finanţare obţinută, în cuantum total de peste 1 milion euro, va ajuta start-up-ul să adauge noi servicii şi funcţionalităţi platformei şi va fi folosită de asemenea pentru extinderea businessului în ţările vecine - Republica Moldova, Ungaria şi Bulgaria.

„Vom folosi cea mai recentă investiţie în primul rând pentru partea IT, pentru a adăuga noi funcţionalităţi platformei. IT-ul este scump aşa că o parte destul de mare va merge în această direcţie. O altă parte va merge în zona de îngrijire la domiciliu şi îngrijirea cronică. Îngrijirea cronică este o gaură neagră aici în România. Nimeni nu ştie cât costă îngrijirea cronică aici. Costul diabetului. Costul cancerului. Costul îngrijirii cardiace. Sperăm că prin intermediul telemedicinei, ne putem implica nu numai în sectorul privat, ci şi în sectorul de stat. Putem demonstra că se pot economisi bani în sistem, aşa cum sunt folosiţi aici de către stat, mai exact impozitele şi taxele plătite lunar. În al doilea rând, vrem să ne dezvoltăm în regiunea Europei Centrale şi de Est şi mă refer Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova. Iar apoi, printr-un parteneriat de tip joint-venture, printr-o asociere cu unul dintre principalii jucători de telemedicină din nordul Europei, vom intra şi în restul pieţelor din regiune în următorii 2-3 ani.”

Telios Care urmează să lanseze serviciile de telemedicină în curând în Republica Moldova, iar cel mai probabil până la sfârşitul celui de-al treilea trimestru al acestui an şi în Ungaria. Ulterior, vor urma pieţe din Slovacia. Republica Cehă şi Serbia.

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: