ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Pitch. Radu Vladimir Răuţă, cofondator dMonitor – motor de căutare pentru persoane expuse politic: Suntem în discuţii cu mai multe companii din principalele industrii pe care le vizăm – financiar-bancară şi juridică. Sperăm să semnăm cu cât mai mulţi clienţi până în toamnă

4 aug 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a câştigat premiul “Spin-off of the Year” în cadrul programului de preaccelerare Innovation Labs de anul acesta.

dMonitor, proiect desprins din compania locală Process Lab în cadrul căruia se dezvoltă o platformă care simplifică şi automatizează procesul de asigurare a conformităţii cu reglementările financiare în vigoare, şi-a propus ca într-un an de funcţionare să atragă în portofoliul său de clienţi circa 30% din companiile care activează în industriile vizate – financiar-bancară, asigurări, juridică, tranzacţionare cu criptomonede, jocuri de noroc, şi imobiliare. Platforma dMonitor a fost lansată oficial în urmă cu o lună, la începutul lunii iulie, şi funcţionează ca un motor de căutare al persoanelor expuse public ce ajută companiile să îşi reducă riscul de pierderi financiare, având la dispoziţie într-un singur loc toate informaţiile necesare pentru evaluarea riscului în cazul unui client nou, expus public sau politic.

„Dorim ca pe termen mediu să ne poziţionăm ca un principal furnizor al acestui tip de soluţie. Momentan nu ar trebui să fie complicat, dar este cu atât mai dificil să te poziţionezi cum trebuie atunci când eşti un start-up tânăr românesc şi vii cu o soluţie de tip regulatory. De aceea, ne dorim foarte mult să avem parte de recunoaşterea acestei tehnologii, de adoptarea ei într-un procent bun în verticale pe care noi le ţintim, iar ulterior să venim cu noi funcţionalităţi. În prezent, suntem în discuţii cu diferite companii din toate verticale pe care le ţintim. Am putea spune că dacă într-un an am avea 30% din jucătorii din fiecare verticală ca şi clienţi, ar fi un lucru foarte important pentru noi. Vorbim totuşi de verticale cu undeva la 15-20 de companii”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Radu Vladimir Răuţă, cofondator dMonitor. Ideea dezvoltării platformei dMonitor a venit pe baza experienţei sale profesionale.

„Eu sunt şi doctorand - studiez condiţionalităţile anticorupţie ale Uniunii Europene în raport cu Balcanii de Vest - şi am lucrat în ultimii şase ani în consultanţă, în risk management şi compliance şi cam de circa cinci ani ştiam că ar fi această nevoie în piaţă“.

“Ştiam că sunt diferiţi furnizori de soluţii digitale la nivel internaţional care oferă ceva de genul acesta, dar nu oferă ceva specific pieţei româneşti. De aceea noi am considerat că este un spin-off pentru că venea atât din studiile mele, cât şi din experienţa profesională anterioară”, a povestit el.

Ce face însă mai exact soluţia dMonitor? “dMonitor a plecat de la nevoia legii privind combaterea şi prevenirea spălării banilor şi avem o platformă, un fel de agregator, de motor de căutare privind persoanele expuse politic din România - persoane expuse politic sau persoane puse public, depinde cum vrem să interpretăm prevederile Legii 129. Legea spune cine sunt persoanele, iar noi le-am identificat şi am structurat informaţiile publice disponibile despre aceştia într-un format uşor de căutat şi uşor de folosit în relaţia cu autorităţile de reglementare a unor companii şi industrii din România respectiv BNR, A.S.F. şi ONJN (Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc)”, a explicat Radu Răuţă. El a adăugat că start-up-ul are două abordări ale pieţei – una de tip consumer şi una de tip enterprise.

“Avem o abordare de tip consumer în care cumperi credite şi le foloseşti pentru a face căutări. Să zicem că îţi vine un nou clientul şi eşti un birou notarial undeva în ţară şi ştii că ai această obligaţie şi vrei să îi cunoşti pe toţi cei pe care îi ai în lista ta de clienţi. Să spunem că ai 200 de persoane, cumperi 200 de credite şi îi cauţi manual după nume. Dacă nu îţi apar, rămâi cu destul de multe credite. Dacă îţi apar atunci interoghezi şi afli informaţii despre ei şi poţi crea o fişă de raportare în relaţia cu autorităţile, atunci consumi un credit. Iar pentru acei clienţii de tip enterprise care au volume foarte mari -  spre exemplu o bancă are în medie 250.000 de interogări în toate sursele de informaţii publice din România privind clienţii săi noi în fiecare an, avem un pachet enterprise cu acces nelimitat, soluţia putând fi personalizată şi totodată putându-se integra foarte uşor în toate sistemele lor interne astfel încât să fie foarte uşor de folosit”, a detaliat cofondatorul dMonitor.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR