ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Pitch. Robert Stănciulescu, fondator TALK: Am creat un „Twitter de voce”. Vocea transmite mult mai mult şi într-un timp mult mai scurt

13 mai 2022 Autor: Ioana Nita

„Mă aştept ca TALK să ajungă la câteva mii de utilizatori până la finalul anului.”

Robert Stănciulescu, consultant în domeniul logisticii, a dezvoltat o reţea socială bazată pe voce, numită TALK, mizând pe faptul că oamenilor le este mult mai uşor să vorbească pentru a transmite informaţii, decât să scrie sau să înregistreze video-uri. Platforma TALK este disponibilă momentan doar din browserul web, lansarea având loc în urmă cu peste o săptămână.

„TALK este de fapt prima reţea socială bazată pe voce, prima pe care o ştiu eu cel puţin, şi vine să aducă un pic de naturaleţe în ceea ce înseamnă comunicarea pe care o facem noi zi de zi, pentru că noi comunicăm foarte mult prin voce, nu comunicăm foarte mult prin scris şi mai puţin prin video fiindcă: scrisul transmite nişte emoţii şi nişte mesaje, însă vocea transmite mult mai mult şi într-un timp mult mai scurt. Cred că toţi folosim mesajele vocale pe WhatsApp pentru că atunci când eşti în trafic, de exemplu, sau când ai foarte mult de transmis este foarte greu să scrii şi atunci preferi să vorbeşti. Şi TALK vine să aducă naturaleţea asta în comunicare”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Robert Stănciulescu, fondatorul TALK. El a adăugat că ideea dezvoltării unei reţele sociale bazate pe voce a venit din propria nevoie, construind întâi o platformă de găzduit podcasturi numită AudioCast.

„Eu fac şi YouTube, am două canale acolo, şi vroiam să pun şi podcasturile, adică partea audio din video-urile respective pentru că tot le făceam. Şi am căutat platforme de găzduit podcasturi şi toate erau pe bani şi toate au limitări. Pot fi gratuite însă platformele de genul acesta şi atunci am făcut propria platformă de podcast şi în felul acesta a venit şi ideea de a dezvolta TALK pentru că mi-am dat seama că este mult mai uşor să vorbeşti.”

Cum funcţionează practic platforma TALK? „Aceasta are funcţionalităţile unei reţele sociale. Până acum nu am dezvoltat însă partea de grupuri şi nu are algoritmi, adică la momentul actual ce se postează este vizibil pentru toată lumea.  Se pot adăuga prieteni, dar la momentul actual prietenii sunt pentru a putea folosi mesageria internă a aplicaţiei.“

Adică, pe lângă partea de postare şi răspuns la comentarii, pentru că inclusiv comentariile sunt vocale, sunt mesaje vocale, există şi o parte de mesagerie internă, tot cu mesaje vocale”, a explicat Robert Stănciulescu.

Reţeaua socială TALK este deschisă, adresându-se persoanelor care vor să transmită informaţii mai rapid şi a celor care vor să se informeze într-o manieră mult mai rapidă şi simplă decât în cazul platformelor actuale de social media, susţine fondatorul TALK.

„Eu vreau să păstrez platforma simplă şi curată. Îmi place foarte mult Twitter. Am un cont pe Twitter şi Twitter este o reţea curată, adică nu are încărcătura de pagină pe care o vezi pe Facebook. Este o reţea curată şi este o reţea foarte bine ordonată, care funcţionează bine şi care răspunde la nişte necesităţi.”

În circa o săptămână şi jumătate, TALK a atras aproape 50 de utilizatori, din care peste 30 au conturile confirmate.

Dezvoltarea platformei TALK a fost făcute de la zero de Robert Stănciulescu, estimarea investiţiei iniţiale fiind de peste 8.500 euro.

„Am scris cod de la zero 15 zile. Atât mi-a luat să o aduc în forma în care este acum, plus încă câteva ore. Dacă m-aş fi plătit pentru dezvoltare, costul ar fi ajuns la peste 8.500 euro. Voi lucra constant la ea pentru a o îmbunătăţi şi a adăuga funcţionalităţi noi.”

Antreprenorul are în vedere şi o modalitate de monetizare pentru momentul în care reţeaua TALK va prinde mai puternic tracţiune, existând posibilitatea de a afişa reclame într-un banner în partea de sus a paginii de feed.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR