ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Sorin Iacob, cofondator Carfix - aplicaţie pentru întreţinerea maşinii: Am investit aproape 3 mil. lei în soluţie până acum şi continuăm să o dezvoltăm. Lansăm mai multe funcţionalităţi noi şi mizăm pe minimum 12.000 de utilizatori până la finalul anului

27 oct 2021 Autor: Ioana Nita

Compania locală GTM Managing Services, specializată în automatizarea proceselor de daună, evaluarea maşinilor şi calcularea devizelor de reparaţie, a investit circa 2,8 milioane lei până acum în aplicaţia de mobil Carfix, care digitalizează procesul de constatare a daunelor auto şi oferă în acelaşi timp un one-stop-shop pentru proprietarii de maşini, fie că este vorba de poliţe de asigurare auto, revizia sau reparaţia maşinii, ITP-ul sau rovinieta. Aplicaţia Carfix a fost lansată oficial pe piaţă pe 1 aprilie anul acesta, iar până în prezent a fost descărcată de peste 12.000 de persoane.

„Practic, în momentul de faţă poţi să faci în aplicaţie tot ce ţine de partea de alerte şi stocarea documentelor şi a informaţiilor despre maşină. Poţi să faci o avizare de daună, o constatare de daună sau o inspecţie de risc sau orice alt proces de tip check-in/check-out sau inspecţie pe care compania cu care lucrezi l-ar putea imagina în relaţia cu utilizatorul. În cursul acestei săptămâni vom lansa vânzarea de poliţe auto RCA, propunându-ne ca până la finalul anului să adăugăm şi poliţele opţionale CASCO. De asemenea, tot în cursul acestei săptămâni vom lansa inclusiv funcţionalitatea automată de capturare a informaţiilor din fotografii - cum ar fi seria de şasiu, numărul de înmatriculare sau alte informaţii specifice, urmând ca până la

15 noiembrie să lansăm şi programarea în service”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Sorin Iacob, cofondator al Carfix.

Investiţia iniţială, necesară pentru lansarea aplicaţiei în primăvara acestui an, s-a situat la 1,5 milioane de lei, iar pe parcursul acestui an compania aproape că a dublat suma investită pentru dezvoltarea noilor funcţionalităţi.

„Pe parcursul acestui an am mai asumat costuri de aproape aceeaşi sumă, în momentul de faţă investiţia totală în aplicaţie ajungând la peste 2,8 milioane de lei, asumând până la finalul anului încă undeva între 400.000 şi 600.0000 de lei pentru investiţii”, a precizat el.

La început, GTM a investit din fonduri proprii în dezvoltarea aplicaţiei Carfix, iar la începutul trimestrului al doilea al acestui an s-au alăturat proiectului şi doi investitori strategici – Autonom şi SSIF BRK Financial Group SA.
“Am atras şi 2 investitori aş spune strategici, nu doar pentru finanţarea pe care au adus-o în companie, cât mai mult pentru expertiza şi pentru capacitatea lor de a ne ajuta să creştem mai departe în acest proces”, a punctat Sorin Iacob.

Până în prezent, aplicaţia Carfix a fost descărcată de aproape 12.000 de utilizatori, iar până la finalul acestui an, echipa GTM şi-a propus să dubleze acest număr.

“Din aceste aproape 12.000 de descărcări, reuşim sa convertim în conturi 40% din descărcări, iar gradul de retenţie era la sfârşitul săptămânii trecute de 99,85%. Practic, odată ce clientul şi-a făcut cont sau utilizatorul final şi-a făcut cont sunt foarte mici şansele să îl pierdem. Până la finalul anului ne-am propus să depăşim 25.000 de descărcări şi implicit să ajungem între 12.000 şi 14.000 de conturi create în aplicaţie, iar până la sfârşitul lunii martie, practic trimestrului întâi din 2022, dorim să atingem un prag minim de 25.000 de utilizatori în aplicaţie”, a menţionat el, adăugând că proiectul va ajunge la pragul de rentabilitate atunci când aplicaţia va avea peste 35.000 de utilizatori.

“Estimăm că în momentul în care depăşim un număr de 20.000 de utilizatori, vom avea un grad de utilizare de 15 la sută a cel puţin unui serviciu cu venit asociat ori direct de la utilizatorul final, ori din zona B2B. Atunci vom avea vom avea un un cash flow independent să spunem aşa, aplicaţia nu va mai avea nevoie de capital pentru a rula, iar la break even vom ajunge la peste 35.000 de utilizatori.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR