ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up pitch. Sorin Petcu, fondator şi CEO Santinela, o platformă industry 4.0 pentru producţie, ţinteşte venituri de 200.000 de euro în acest an

9 iun 2021 Autori: Adrian Seceleanu , Ioana Nita

Santinela, un start-up local care a dezvoltat o suită de soluţii software pentru companiile producţie, ce a câştigat printre clienţi subsidiara locală a gigantului Danone, mizează în acest an pe venituri de câteva sute de mii de euro.

„Ţinta de venituri pentru acest an este în jur de 200.000 de euro, în funcţie de talia clienţilor pe care îi vom avea şi de cum vom reuşi să accelerăm procesul de marketing şi de vânzări. Avem în portofoliu clienţi pe care dorim să-i abordăm sau cu care suntem în discuţii avansate aşa că suntem foarte încrezători în viitor“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Sorin Petcu, fondator şi CEO al Santinela. „În momentul actual avem 3 clienţi dintre care cel mai mare şi cel cu care ne mândrim cel mai mult este Danone România, este compania care ne-a acordat încredere din primul moment şi care acum utilizează aplicaţia pentru a mo¬nitoriza toate liniile de producţie din fabrică. Mai avem un client în Germania şi unul în Anglia“, a adăugat el.

Ce face mai exact soluţia? „Santinela este o platformă industry 4.0 care este creată pentru şi orientată către oamenii din producţie. Practic, ce facem noi este ca împreună cu clienţii noştri să dezvoltăm inteligenţă în timp real pentru producţie şi să le dăm suport în a rezolva problemele. Ce aş dori să punctez despre aplicaţia noastră: noi venim cu foarte multe experienţă de producţie în spate şi nu vindem soft, noi dorim să ne creăm parteneriate corecte cu clienţii noştri, şi să le optimizăm procesele din fabrici. Prin procese optimizate ei obţin rezultate mai bune şi o productivitate excelentă. În al doilea rând, soluţia noastră IT nu este o soluţie simplă, este un hibrid între un Manufacturing Execution System - adică trasabilitatea a tot ceea ce se întâmplă cu producţia, un sistem de mentenanţă preventivă şi alte sisteme de management în fabrică“, a explicat Sorin Petcu. Lui i-a venit ideea dezvoltării Santinela în 2017 în urma experienţiei proprii de 18 ani în consultanţă în lean manufacturing în cadrul unor firme precum Nestle, Danone, Cargill etc.

“Din această experienţă mi-am dat seama că tot ceea ce înseamnă optimizare de procese în fabrici duce la oprimizarea productivităţii. Cum orice proces dintr-o fabrică poate fi optimizat, am spus în felul următor - există 2 etape: îl stabilizezi şi îl îmbunătăţeşti împreună cu echipele pentru că echipele sunt un factor cheie în lean manufacturing, iar a doua etapă este aceea de accelerare a optimizării procesului. Iar accelerarea aceasta se poate face în mod masiv cu ajutorul noilor tehnologii industry 4.0. Deci de aici a venit ideea aplicaţiei, iar apoi ne-am uitat la durerile cele mai mari ale celor care lucrează în industria de manufacturing şi am luat lucrurile în mod prioritizat.”

Dezvoltarea suitei de aplicaţii Santinela a pornit în 2018 cu primul modul – Santinela OE, start-up-ul investind foarte mult în prospectarea pieţei.

“A fost o investiţie masivă în muncă şi în cheltuieli de prospectare a pieţei. Nu pot da o sumă o exactă, dar resursele materiale s-au situat în jurul a 30-40.000 euro, dar munca şi ideile introduse în aplicaţie constituie adevărata investiţie în start-up-ul nostru”, a subliniat Sorin Petcu.

În prezent, aplicaţia Santinela cuprinde 5 module.  “Primul modul monitorizează liniile de producţie din punct de vedere al randamentului, al opririlor, al vitezei de lucru, al producţiei. Soluţia include şi un modul de ticketing, care este şi inima aplicaţiei şi care este destinat să concentreze şi să ajute lumea să lucreze în echipă”, a explicat fondatorul şi CEO-ul Santinela, adăugând că obiectivul este ca peste 80% dintre oamenii dintr-o fabrică să lucreze cu acest sistem pentru a rezolva problemele în timp real. “Al treilea modul este unul de mentenanţă preventivă şi acesta integrat cu modulul de ticketing pe care îl avem şi care gestionează tot ce înseamnă acţiuni de prevenţie şi reliability pentru echipamente. Al patrulea modul este unul de <<standard work>>, noi considerând că procesele viabile şi standardizate aduc rezultatee corecte am creat acest model în vedere dezvoltării unor checklist-uri prin care să se monitorizeze, să se poată îmbunătăţi aceste procese standardizate. Toată această trasabilitate şi monitorizare este foarte utilă şi pentru audituri de tip ISO. În acest moment finalizăm al cincilea modul care este destinat trasabilităţii materiilor prime şi pierderilor acestora şi mai avem şi alte module pe care dorim să le dezvoltăm.”

În prezent, start-up-ul discută cu potenţiali parteneri din Germania şi Marea Britanie şi are în vedere ulterior intrarea pe pieţele din Franţa, Spania şi Polonia.

“Dacă vorbim de planul cincinal ne dorim o prezenţă pe trei continente, 15 ţări, ne dorim o echipă sudată, competentă şi care să asculte de nevoile clienţilor. Ne dorim clienţi care să aibă avantaje multe de pe urma aplicaţiei noastre şi un rezultat excelent al investiţiei în ea, scopul fiind să existe şi o monetizare să avem acţionari şi angajaţi mulţumiţi”, a conchis Sorin Petcu.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR