ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch.Teodora Nemeş, fondator, CyclinGO, soluţie pentru creşterea siguranţei bicicliştilor în trafic: Am atras prima investiţie de 40.000 de euro în 2021 şi avem nevoie de o nouă finanţare pentru dezvoltare

5 oct 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Ne-am orientat spre pieţele cu infrastructură rutieră dezvoltată pentru biciclişti şi în care bicicleta este un mijloc de transport utilizat, precum Olanda, Norvegia şi alte ţări din Europa, dar vizăm şi piaţa din Japonia.”

CyclinGO, start-up înfiinţat în urmă cu un an de Teodora Nemeş, prin care a dezvoltat o soluţie ce îşi propune să crească siguranţa în trafic a bicicliştilor printr-un sistem de semnalizare inteligent, vizează a doua rundă de finanţare pentru validarea prototipului şi dezvoltarea produsului. În primăvara acestui an, CyclinGO a ridicat prima rundă de finanţare în valoare de 40.000 de euro, pentru 20% din companie, după participarea în cadrul programului de accelerare şi mentorat pentru tineri antreprenori Innovation Labs, a spus Teodora Nemeş, fondator al CyclinGO în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

„Iniţial, am pornit din propriile resurse din care am reuşit să achiziţionăm piesele şi să dezvoltăm conceptul. Avem nevoie de o nouă rundă de finanţare pentru a automatiza procesul de producţie şi a reuşi să creştem în masă produsele pe care reuşim să le dezvoltăm şi pe care le vindem. Am avea nevoie de câteva sute de mii de euro. Momentan, calculele sunt în curs şi variază şi în funcţie de numărul de produse pe care noi o să le vindem şi în funcţie de cererea de pe piaţă”, a spus Teodora Nemeş, tânăr antreprenor şi elevă în clasa a XII a la Liceul de Informatică din Cluj-Napoca.

Ea a explicat că platforma este formată din două părţi – cea dedicată protecţiei bicicliştilor care include diverse produse şi soluţii ce pot fi folosite în trafic, şi partea de advertising, unde pot fi afişate mesaje promoţionale de la parteneri şi companii de profil.

„Partea hardware este divizată în două produse – safety şi advertising. Ambele dispun de funcţionalitatea de semnalizare, cel de-al doilea venind şi cu posibilitatea de a afişa logouri şi mesaje promoţionale. Momentan, monetizarea se va face prin vânzarea de produse şi prin serviciul de închiriere a spaţiului publicitar pentru firme.”

În prezent, pe platforma CyclinGO sunt listate cinci produse dedicate siguranţei în trafic a bicicliştilor, precum veste de semnalizare ce pot fi activate atât prin apăsarea unui buton, cât şi prin intermediul aplicaţiei.

„Achiziţia produselor este disponibilă direct pe site-ul nostru propriu. Momentan avem în jur de cinci produse şi colaborăm cu o firmă locală de livrare care urmează să afişeze diverse logo-uri a unor parteneri. Produsele ce pot fi găsite pe platformă sunt veste de semnalizare pentru biciclişti, sub diferite forme - câteva dintre ele se poziţionează pe spate şi au şi panouri modulare cu leduri care afişează ce are nevoie biciclistul să vadă, şi mai avem o alternativă de sistem de semnalizare care se aşează sub şaua bicicletei astfel încât să afişeze doar semnalele luminoase şi să fie mai uşor de purtat pentru utilizator”, a explicat fondatoarea CyclinGO.

De asemenea, aplicaţia se află în faza de testare şi este disponibilă în prezent pe mai multe pieţe, în general vizând ţări cu infrastructură rutieră dezvoltată pentru biciclişti.

„Am dezvoltat mai multe variante de prototipuri şi am lansat şi aplicaţia precum şi site-ul. Acum ne aflăm în faza de testare şi vrem să validăm care dintre soluţiile pe care noi le-am dezvoltat până acum este cea mai potrivită pentru utilizator. Ne-am orientat spre pieţele care au o infrastructură rutieră bine dezvoltată pentru biciclişti şi în care bicicleta este un mijloc de transport utilizat, precum Olanda, Norvegia şi alte ţări din Europa. Însă, ne uităm şi la ţări precum Japonia.”

Planurile pentru următorul an vizează dezvoltarea portofoliului de produse şi accesorii dedicate bicicliştilor şi potecţiei acestora în trafic şi creşterea echipei care în prezent numără cinci persoane.

„Vrem să ne extindem către cât mai multe accesorii pentru bicicletă, să încercăm să facem diverse produse care se pot monta pe ghidon, pe roţi şi nu numai pentru biciclişti şi pentru alţi utilizatori de mijloace de transport urbane. Ţinând cont de suma pe care noi am reuşit să o ridicăm în prima rundă de finanţare, estimările privind cifra de afaceri după un an de activitate, adică la finalul anului 2022, sunt între 100.000 de euro şi 200.000 de euro”, a conchis Teodora Nemeş.

 

Ce a mai spus Teodora Nemeş la ZF IT Generation

► În următorii cinci ani ne propunem să automatizăm procesul de producţie şi să aducem cât mai multe persoane în echipa noastră tehnică. Vrem să creăm un start-up stabil şi care să fie mereu într-o continuă dezvoltare, care să ajute cât mai multe persoane atât în ţară cât şi în străinătate, iar la final, când produsul nostru o să atingă cumva aceste limite să avem un exit frumos din piaţă.

► Probabil că mi-ar fi plăcut să dezvolt şi o soluţie pe zona de health care să fie tot mai în zona de tehnologie pentru că, până la urmă, acesta este domeniul meu de bază şi zona pe care vreau să mă specializez. Mi se pare o piaţă foarte interesantă şi un domeniu în care poţi mereu să creşti şi să vii cu idei noi.

► La început s-au simţit anumite influenţe ale pandemiei pentru că pe partea de colaborare cu echipa a fost mai greu să realizăm întâlniri fizice, mai ales că start-up-ul nostru a luat naştere şi s-a format chiar în mijlocul pandemiei. Dar am reuşit să găsim cât mai multe modalităţi să comunicăm, să colaborăm. Am folosit şi mediul online şi am descoperit că poate pandemia este şi o perioadă prielnică pentru a începe inovaţia, pentru startup-uri şi pentru noi.

► La Innovation Labs am avut ocazia să facem mult networking cu persoane din domenii diferite. Am cunoscut mulţi mentori, mulţi antreprenori care lucrează în zona tehnică, zona de sănătate, care îmbină toate sferele de antreprenoriat şi pentru noi a fost un plus de valoare. Am văzut păreri diferite de la oameni cu experienţă care aveau cumva o expertiză asupra conceptului nostru şi care au adus îmbunătăţiri produsului nostru.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: