ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Pitch. Victoria Dănilă, fondator, Minodora - soluţie pentru monitorizarea copiilor născuţi prematur: Avem nevoie de o finanţare de aproape 10.000 euro pentru a finaliza şi testa prototipul

1 sep 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul şi-a propus să lanseze produsul pe piaţă în circa şase luni Minodora s-a numărat printre proiectele finaliste în cadrul programului de preaccelerare Inoovation Labs de anul acesta.

Start-up-ul Minodora din Republica Moldova, care dezvoltă o soluţie pentru monitorizarea copiilor născuţi prematur integrată într-un produs vestimentar pentru aceştia, are nevoie de o investiţie de aproape 10.000 euro pentru a finaliza şi testa prototipul soluţiei ce integrează sen­zorii din îmbrăcămintea pentru copil şi softul care va prelua şi trans­mite datele de la aceştia către medici şi către părinţi. Până acum, start-up-ul s-a autosusţinut din fonduri proprii, dar a primit şi granturi în valoare totală de circa 10.000 euro.

„Am avut şi un suport financiar din exterior. Am participat la câteva proiecte din Republica Moldova şi am primit anumite granturi care ne-au ajutat să mergem mai departe. Dar asta a fost doar pentru produsul textil, adică pentru îmbrăcăminte, iar ce ţine de partea de îmbrăcăminte in­tegrată cu senzori suntem în căutare de suport, de investitori, de colabo­rări, ca să putem să definitivăm soluţia“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Victoria Dănilă, fondator Minodora.

Ce face însă mai exact soluţia dezvoltată de start-up-ul Minodora? „Noi elaborăm produse vestimentare funcţionale pentru copiii născuţi pre­matur şi nu doar, ci şi pentru cei care au nvoie de produse funcţionale a­dap­tate la anumite situaţii. Sunt pro­duse integrate cu senzori ceea ce ne permite monitorizarea parametrilor vitali a copiilor aflaţi atât în terapie intensivă cât şi la domiciliu, ceea ce ne permite să reducem timpul de acordare a ajutorului medical imediat şi favorizează în acelaşi timp atât îngrijirea din partea medicilor, cât şi a părinţilor care sunt la domiciliu, dar copilul necesită o anumită asistenţă“, a explicat ea, adăugând că produsul vestimentar integrat cu senzori pentru monitorizarea parametrilor vitali va transmite prin intemerdiul unui soft o alertă către telefonul sau ceasul inteligent al doctorului sau al părinţilor în cazul în care una dintre funcţiile vitale monitorizate nu va fi în parametri normali. Astfel, copilul va putea primi ajutor medical mult mai rapid în caz că este necesar.

„Noi acum suntem în etapa de dezvoltare a acestui soft care va recepţiona datele şi le va expedia părintelui sau medicului pe telefon sau ne gândim noi să fie transmise pe ceas pentru că acestea sunt dispozitive care sunt permanent atât la părinţi, cât şi la medici. Aşa pot monitoriza mai uşor starea de sănătate a copilului şi dacă vor primi semnalul în caz de insuficienţă respiratorie sau bătăi ritmice mai puţine, spre exemplu, vor putea interveni.“

Diferenţiatorul soluţiei dezvoltate de Minodora, faţă de alte soluţi similare disponibile în străinătate, constă în faptul că senzorii sunt integraţi în îmbrăcămintea pentru copil şi nu sunt poziţionaţi direct pe pielea copilului.

„Produsul vestimentar este adaptat pentru mărimea copiilor. Şi noi am prevăzut să integrăm aceşti senzori, în aşa fel încât să putem să şi curăţăm îmbrăcămintea - spălat, călcat etc. Ataşând aceşti senzori noi avem posibilitatea să şi monitorizăm parametri vitali ai copilului precum respiraţie, temperatura corpului ş.a.m.d.“, a subliniat Victoria Dănila.

După finalizarea soft-ului, soluţia va fi gata pentru testare în secţii de terapie intensivă de la maternităţi, iar în circa şase luni, start-up-ul speră să poată lansa efectiv produsul pe piaţă.

„Avem o colaborare avem o colaborare cu Spitalul Municipal Gheorghe Palade din oraşul Chişinău din Republica Moldova în care planificăm să facem aceste teste. Noi ne dorim ca produsul să fie comercializat pe piaţă anul viitor şi să fie accesibil atât pentru părinţi, dar şi pentru centre medicale. Ne gândim să colaborăm cu ONG-uri uri care sunt de fapt mai aproape de spitale şi de maternităţi, iar ulterior ne dorim să accesăm şi piaţa internaţională.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR