VR2MED s-a numărat printre echipele finaliste din cadrul programului de preaccelerare Innovation Labs de anul acesta şi este de asemenea admis în cadrul unui program de accelerare din SUA numit Pioneer.app.
Start-up-ul VR2MED, fondat de patru studenÅ£i ai Facultăţii de InÂginerie Medicală din cadrul UniverÂsiÂtăţii Politehnica din BucureÅŸti, ÅŸi-a propus ca în primul an de funcÅ£ioÂnare să ajungă la venituri de circa 150.000 - 200.000 de euro, în conÂdiÂÅ£iiÂle în care vizează pentru început atraÂgerea a 5.000 - 10.000 de utilizatori din rândul studenÅ£iilor de la facultăÂÅ£iÂle de mediÂcină din toată Å£ara. PlatÂforma VR2MED, ce va funcÅ£iona ca un „Netflix“ pentru studenÅ£ii de la MeÂdiÂcină, adică va avea conÅ£inut viÂdeo direct din sălile de operaÅ£ie, urÂmează să fie lansată la finalul acestui an sau la începutului anului viitor.
„La început, când vom fi prezenÅ£i în piaţă, ne dorim să avem măcar 500 - 1.000 de ore de conÅ£inut. AÅŸa am luat în calcul. Până atunci testăm constant ÅŸi primim feedback, iar după aceea înÂcercăm să creÅŸtem destul de accelerat ÅŸi să oferim conÅ£inut conÂstant astfel încât utilizatorii care intră la noi în platformă să nu ajungă să consume tot conÅ£inutul fără să aibă altul din partea noastră. Ne aÅŸteptăm ca în primul an să ajungem la venituri de peste 150.000 - 200.000 de euro pentru că din analiza noastră avem undeva la aproximativ 13 centre medicale uniÂverÂsitare în Å£ară cu un număr minim de 40.000 - 45.000 de studenÅ£i înrolaÅ£i din care vrem să atragem ca ÅŸi clienÅ£i măcar 5.000 - 10.000. Aceasta este Å£inÂta noastră pentru primul an. Ulterior ne dorim să avem o aplicaÅ£ie ÅŸi o platformă atât de bună ÅŸi oportună pentru studenÅ£i, să considere că este foarte utilă, încât în al doilea ÅŸi al treilea an ne adresăm chiar către 70-80% dintre studenÅ£i“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Vlad DoboÅŸ, cofondator ÅŸi CEO al VR2MED. PlatÂforma se bazează pe tehnologia realiÂtăÂÅ£ii virtuale (VR - virtual reality), care le va permite studenÅ£ilor să participe diÂrect la operaÅ£iile filmate prin interÂmeÂdiul ochelarilor de realitate virtuală.
„Soluţia noastră se bazează pe o platformă în care vom încărca conţinut absolut dedicat pentru studenţii de la Medicină chiar filmat în sala de operaţie din spitalele noastre, iar ulterior vom extinde şi vom aduce colaboratori chiar şi din spitalele din Europa şi din America. Conţinutul este în totalitate real, deci nu realizăm un simulator de gaming, iar tehnologia de realitate virtuală este foarte importantă pentru că vom aduce acea perspectivă de participant direct la operaţie, direct în sala de operaţie, şi vom transmite această perspectivă prin intermediul ochelarilor de realitate virtuală. Ochelarii de realitate virtuală reprezintă o condiţie pentru a accesa conţinutul, însă îl vom publica şi în varianta normală, în care nu va fi neapărat accesibil doar prin VR, însă ne dorim să punem accent pe această tehnologie mai ales că astăzi vorbim de ochelari de realitate virtuală care nu mai sunt atât de scumpi aşa cum era acum câţiva ani când abia începea tehnologia. Acum un set de realitate virtuală este disponibil chiar şi la 30-40 de lei“, a explicat el.
În prezent, platforma VR2Med se află încă în curs de dezvoltare. „Punem accent foarte mult în perioada acesta pe a găsi cât mai mulţi colaboratori din spitale şi anume medici care să ne ajute să înregistrăm operaţiile. De asemenea, platforma se află în testare beta cu câţiva utilizatori şi vrem să vedem împreună cu ei dacă avem de îmbunătăţit câteva lucruri. Deci contează foarte mult feedback-ul pentru noi, iar în viitorul foarte apropiat vom lansa pe piaţă soluţia. Ne propunem ca până la finalul acestui an şi început de 2023 să avem deja soluţia implementată şi să fim prezenţi în flow-ul câtorva studenţi de la universităţile de medicină“, a precizat Vlad Doboş. El a pus bazele proiectului VR2MED împreună cu Cezara Machedon, Vlad Hruşcă şi Alexandru Nicolae, împreună dezvoltând platforma din fonduri proprii.
„Am început doar cu fondurile noastre proprii şi o să dezvoltăm în continuare cu fondurile proprii. Ne-am stabilit chiar şi o ţintă unde să ajungem şi care este investiţia totală pe care trebuie să o aducem. În momentul de faţă investim aproximativ 10.000 de dolari pentru a pune totul cap la cap şi a ajunge în piaţă, dar luăm în vedere şi cheltuielile care pot apărea pentru îmbunătăţirile pe care le mai facem în aplicaţie şi funcţionalitţile pe care le adăugăm şi ajungem la un target de maxim 50.000 - 100.000 de dolari până când vom începe să avem venituri. Am avut câteva discuţii cu finanţatori, însă suma aceasta va fi probabil tot din fondurile noastre proprii. Găsim oportună varianta cu aducerea unui investitor mai târziu când ajungem în faza de scale-up şi când ne vom adresa măcar către piaţa europeană sau chiar globală. În momentul de faţă avem totul pus la punct pentru intrarea pe piaţa românească şi ne descurcăm din fondurile noastre proprii.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE