ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Star. Dorin Boerescu, 2Performant - platformă de marketing afiliat: În următorii ani vrem să ne extindem în Europa Centrală şi de Est şi în toată Uniunea Europeană prin integrări cu alte reţele

12 nov 2021 Autor: Ioana Nita

Compania, înfiinţată în urmă cu 13 ani, a avut un ritm de creştere susţinut în fiecare an, urmând să ajungă anul acesta la încasări de 5 milioane de euro.

2Performant, companie locală de tehnologie care a dezvoltat o reţea de marketing afiliat încă de acum 13 ani, are în plan să se extindă în următorii ani în mai multe ţări din regiune şi ulterior la nivelul întregii Uniuni Europene prin integrări cu alte reţele de marketing afiliat din străinătate. Astfel, 2Performant va putea include în platformă mult mai mulţi comercianţi online, inclusiv jucători foarte mari activi la nivel global. Compania a început deja extinderea prin strategia de integrare cu alte reţele de marketing afiliat, cel mai recent parteneriat oferindu-i posibilitatea de a lista AliExpress în platforma sa.

„Strategia noastră pentru următorii ani este să ne extindem în Europa Centrală şi de Est şi în toată Uniunea Europeană prin integrări cu alte reţele de marketing afiliat, să investim în continuare în platforma noastră pentru a o face uşor de utilizat, pentru a le da atât magazinelor cât şi afiliaţilor cât mai multe informaţii astfel încât să poată să ia decizii de colaborare cât mai bune şi să investim în oportunităţile astea foarte mari pe care le aduce creşterea comerţului electronic, creşterea marketingului şi de ce să nu recunoaştem şi schimbările pe care pandemia le-a adus - s-au creat nişte oportunităţi atât în comportamentul de cumpărare, dar şi în comportamentul oamenilor care îşi caută job sau îşi caută surse de venit. Sunt mult mai deschişi acum oamenii să lucreze la distanţă, există un interes mult mai mare pentru afiliere din acest punct de vedere - oamenii au înţeles că poţi să lucrezi de acasă, dacă lucrezi de acasă nu mai ai nevoie neapărat să ai un angajator, un singur angajator“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Star, Dorin Boerescu, CEO şi preşedinte al Consiliului de Admi­nistraţie al 2Performant.  El a adăugat că 2Performant a început strategia de extindere prin integrarea cu alte reţele de marketing afiliat încă de acum circa doi ani.

„Noi am început prin integrarea cu Tradedoubler, una dintre cele mai mari reţele de afiliere din Europa, pentru că ne-am dat seama că în momentul acesta accesul la clienţi, la branduri, nu mai este dependent de o relaţie sau de semnarea unor contracte cu clienţii respectivi. Practic, prin API, printr-o integrare cu o altă platformă, unde clienţii respectivi sunt activi, avem acces la sute mii sau chiar zeci de mii de branduri globale cu care afiliaţii din 2Performant pot colabora. Ne-am integrat cu Tradedoubler şi am lansat branduri foarte interesante prin ei, de exemplu, ePantofi, CCC sau Reserved, şi în acest an ne-am integrat şi cu Admitad - o reţea de afiliere foarte mare prin care am lansat prima oară AliExpress. Practic, acum avem disponibil ca partener în 2Performant AliExpress, unul dintre cele mai mari marketplace-uri la nivel global şi clar unul dintre cei mai mari jucători din e-commerce la nivel global cu care afiliaţii 2Performant pot colabora pe toate pieţele din lume. Acesta asta schimbă cumva paradigma extinderii unei companii pe alte pieţe mod tradiţional. Vreau să angajez pe cineva care să se ducă să convingă clienţii să colaboreze cu tine şi să negociezi condiţii, putea să dureze şi un an şi jumătate să semnezi un contract cu cineva. Acum odată ce ne-am integrat tehnic cu aceste reţele, lansarea unui client poate să dureze câteva zile şi uneori şi mult mai puţin. Am lansat deja nişte zeci de clienţi şi urmează să lansăm sute anul viitor şi vrem să continuăm cu această direcţie de dezvoltare. Mai suntem în negocieri cu alte reţele de afiliere şi ne vom integra şi cu ei.“

 

Ce a mai declarat Dorin Boerescu în cadrul ZF IT Generation:

► Suntem o companie de tehnologie, ne ocupăm cu marketingul afiliat, suntem o reţea de marketing afiliat. Practic, prin platforma pe care noi am dezvoltat-o şi o dezvoltăm în continuare magazinele online pot descoperi specialişti în marketing online cu care pot colabora după un model la cost pe vânzare. Practic platforma noastră intermediază publicitate la cost pe vânzare, care este cel mai eficient mod de a cumpăra publicitate în ziua de astăzi. Suntem o companie listată pe Bursa din Bucureşti pe piaţa AeRO de anul trecut şi avem deja 12 sau 13 ani de existenţă, suntem lider de piaţă în România pe piaţa de marketing afiliat. Am intermediat până acum vânzări de 250 de milioane de euro, dacă nu mă înşel, şi începând de anul acesta am investit şi investim destul de mult în extinderea noastră pe pieţe externe.

► Lucrăm în special cu magazinele online. Avem peste 600 de magazine care folosesc chiar acum platforma 2Performant şi colaborează cu afiliaţi - aşa se numesc cei care o promovează magazinele online prin afiliere. Ca să dau câteva exemple, vorbim de comparatoare de preţuri, de oameni care fac review-uri de produse, bloggeri, programatori care construiesc proiecte dedicate de afiliere şi oameni care au o experienţă bună în marketing - ştiu să facă campanii de exemplu pe Google sau pe Facebook şi folosind afilierea ei pot să-şi monetizeze practic aceste skilluri şi această experienţă într-un mod cu totul nou de colaborare în sensul că nu mai ai un job 9 to 5, tu îţi alegi cu cine lucrezi şi pe ce perioadă şi ştii dinainte comisionul pe care îl primeşti.

► De exemplu dacă lucrezi cu un magazin online poţi sa te uiţi dinainte dacă dă 7% comision, 5% comision şi dacă şi dacă ai o audienţă pe care o consideri relevantă pentru acel magazin poţi să îl promovezi şi vei câştiga un procent din toate vânzările pe care le generezi. E o industrie în creştere foarte mare, la nivel global vorbim de industrie de zeci de miliarde de dolari, iar în România noi am fost first mover pe piaţa asta - ne-am lansat în 2009. Era o perioadă destul de romantică ca să zic aşa, nici e-commerce-ul nu era foarte bine dezvoltat, nu mai spunem de marketingul digital.

► Am crescut foarte rapid - în primul an de activitate am avut o cifră de afaceri de 10.000 de euro, în al doilea 100.000, iar anul acesta  o să depăşim 5 milioane de euro încasări. Evoluţia a fost bună, ajutată şi de creşterea pieţei de comerţ electronic şi de marketing digital din România.

► Prin prin afiliere prin 2Performant magazinele la fiecare euro investit primesc vânzări în jur de 15 euro.

► Marketingul afiliat se potriveşte foarte bine pentru comerţul electronic şi atunci el a avut o uşoară inerţie pe piaţa noastră ţinând cont de dezvoltarea sectorului de comerţ online. Însă. marketingul afiliat nu este concurent cu celelalte canale de marketing, el de fapt este un mod diferit de colaborare cu aceiaşi oameni cu care ai lucrat şi ca să cumperi reclama pe Google sau pe Facebook.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania Microsoft și Seedblink
Innovation Partner: