ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Adrian Docea, fondator, Nordensa - platformă pentru investiţii în jucători de fotbal: Am deschis o rundă nouă de finanţare în care ţintim atragerea a minim 600.000 de euro. Vrem să începem să investim în marketing pentru a atrage mai mulţi utilizatori

14 nov 2024 Autor: Ioana Nita

♦ Platforma Nordensa a atras până acum peste 7.000 de utilizatori, dintre care 5% au făcut deja investiţii în tineri jucători de fotbal ♦ Pentru 2025, start-up-ul vizează primul milion de euro în venituri şi lansarea primului show TV interactiv de scouting din lume.

Start-up-ul sports tech Nor­densa din Cluj-Napoca, care a dez­voltat o platformă prin care fanii pot investi în tinere talente din fotbal, a deschis o nouă rundă de finanţare în care vizează atragerea unei sume cu­prinse între 600.000 euro şi 1,8 mili­oa­ne euro. Noua finanţare va fi utilizată pentru dezvoltarea de funcţionalităţi noi în platformă şi pentru partea de marketing pentru a atrage mai mulţi utilizatori. Anterior, compania a reuşit să obţină o investiţie totală de 1,65 milioane euro de la investitori precum Vertical Seven Group, Cabrio Investment, DMA Develop­ment, V7 Capital şi alţi business angels din străinătate şi România.

„O să luăm undeva între 600.000 euro până în 1,8 milioane, depinde de cât de repede ne mişcăm cu rândul ăsta. Dacă durează un pic cam mult, atunci aş prefera să închidem undeva la 600.000 euro plus şi să deschidem runda de seria A cândva anul viitor. Dacă reuşim să ne mişcăm repede, aş vrea să închidem şi nu mai deschidem seria A anul viitor, ci doar în 2026“, a menţionat Adrian Docea, fondatorul Nordensa, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Noua rundă de finanţare va fi disponibilă atât pentru investitori tra­diţionali, cât şi prin crowdfunding pe platforma Seedblink, unde vor fi lis­taţi 600.000 de euro din total. „Până pe 15 ianuarie va fi deschisă campania pe Seedblink. Avem o lună de cam­pa­nie privată până la mijlocul decem­brie şi apoi din 15 decembrie se va deschide şi către ceilalţi membri ai Seedblink. Practic, deschidem, pentru prima dată, porţile pentru investitori obişnuiţi, fani de fotbal care vor să fie parte din povestea Nordensa. Până acum, doar investitorii de nivel mediu, care investeau câteva zeci de mii de euro, puteau să intre în Nordensa. Acum o să avem o sumă minimă de intrare de 890 euro, care e valoarea unui «share» (părţi sociale - n.red.) în Nordensa“, a completat el.

În prezent, platforma Nordensa are aproximativ 7.000 de utilizatori, dintre care circa 5% au făcut deja investiţii în tineri jucători.

„În ultimele 12 luni am văzut că investiţia medie este undeva la 15 euro pe lună, ceea ce e mai mult decât la Netflix. Dar cel mai interesantă e că atunci când utilizatorii sunt activi într-o lună, suma pe care au investit-o în medie a fost de 93 de euro pentru un utilizator activ pe lună“, a punctat Docea.

Pentru anul 2025, Nordensa pregăteşte o serie de funcţionalităţi şi proiecte noi. Una dintre cele mai importante iniţiative este lansarea unui show TV interactiv de scouting. „Este primul show interactiv de fotbal din lume. Închipuiţi-vă Vocea României dar pentru fotbal în care vin nişte tineri fotbalişti şi fanii de fotbal din toată ţara pot să voteze în Nordensa care e jucătorul care merită şansa unui «trial» cu una dintre echipele mari din Anglia“, a explicat el.

Start-up-ul plănuieşte şi extinderea tipurilor de investiţii disponibile în platformă. „Mai avem o surpriză faină pentru fanii de fotbal. În câteva luni am vrea să avem un nou tip de «asset» în Nordensa şi anume, nu doar că o să poată susţine tineri jucători, dar o să poată investi în academii de fotbal aşa încât să deţină în mod real «shares, equity» în fotbal.“

O altă noutate va fi introducerea sistemului de abonamente. „Vom introduce o subscripţie - în loc să plăteşti 30 de euro pe un «share», să zicem într-o lună, plăteşti o subscripţie lunară de 20 de euro şi primeşti un «share» gratis, adică o să ai un «share» de 30 de euro în acel pachet de 20 de euro plus toate funcţionalităţile pe care le construim chiar acum“, a detaliat fondatorul Nordensa.

Platforma va implementa, de asemenea, şi un program de recomandări. „Lansăm o funcţionalitate foarte interesantă pe care o numim Nordensa Ambassadors. Dacă eşti utilizator şi îţi aduci un prieten care cumpără un «share» şi tu vei primi un «share free». Asta este foarte bine, mai ales pentru fanii de fotbal care au mai mult timp decât bani, de exemplu, studenţi“, a punctat el.

Pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor, start-up-ul lucrează şi la dezvoltarea unei funcţionalităţi de comunicare directă cu jucătorii. „Construim o funcţionalitate unde tu ca fan să poţi comunica cu jucătorul, ceea ce e foarte fain pentru că în mod normal nu ai acces la jucător.“

În ceea ce priveşte modelul actual de business, start-up-ul se bazează pe un comision de 10% din tranzacţiile efectuate în platformă. „Deocamdată avem un comision de tranzacţionare de 10% din toate activele pe care le găseşti pe platformă, deci în momentul în care investeşti 30 de euro, tu investeşti de fapt 30 plus 3 euro din care încercăm să plătim nişte costuri - să plătim chiria, ca să zic aşa, şi o parte din salarii. Dar ăsta e deocamdată o sursă de venit insuficientă“, a precizat Docea.

Pentru 2025, start-up-ul are obiective ambiţioase: "Ţintim să ne apropiem de primul milion de euro ca venituri anul viitor. Avem multe lucruri inovatoare pe care le vom lansa anul viitor şi vrem să atragem un număr mai mare de utilizatori, dar în acelaşi timp vrem să continuăm să facem experienţa aplicaţiei mai interesantă. Planul este să avem undeva la 100.000 de descărcări ale aplicaţiei anul viitor pentru că e deja prins în buget şi e prins în planul de marketing."

În ceea ce priveşte strategia de marketing şi achiziţie de utilizatori, Nordensa va aloca cel puţin o treime din noua finanţare pentru această direcţie. "În ultimele 12 luni de când am lansat, ne-am axat un pic mai puţin pe partea de <<user acquisition>> pentru că n-am vrut să investim bani în asta până când experienţa nu este suficient de bogată. Acum este momentul să începem să aducem utilizatori. De asta, după ce încheiem noua rundă, deja începem campanie globală de marketing", a subliniat fondatorul Nordensa.

O altă direcţie de dezvoltare vizează parteneriatele cu branduri: "Am vrea să începem părteneriate cu branduri interesate să comunice cu baza de utilizatori pe care o să o construim. Vrem să creăm nişte experienţe premium în aplicaţie. Nu vor fi reclame listate, pentru că ar face ca experienţa să fie mai puţin plăcută. O să fie nişte experienţe create de branduri de sport în Nordensa."

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR