♦ Reţeaua socială axată pe învăţare a ajuns la 7.000 de utilizatori şi îşi propune să devină alternativa europeană la platformele social media americane şi chinezeşti, principalul diferenţiator fiind validarea conţinutului de către experţi ♦ Banii din runda nouă de finanţare vizată vor fi alocaţi în mod egal pentru dezvoltarea tehnologiei şi pentru marketing, în vederea expansiunii pe noi pieţe europene, primele vizate fiind Estonia şi Polonia ♦ Viziunea pe termen lung a SoNexy este de a deveni un „Spotify pentru învăţare“, un marketplace care să ofere utilizatorilor acces la multiple platforme educaţionale, precum Coursera sau Udemy, printr-un singur abonament.
Start-up-ul românesc SoNexy, care dezvoltă o reţea socială dedicată exclusiv învăţării, se pregăteşte pentru o nouă etapă de creştere, având ca obiectiv atragerea unei finanţări de 2 milioane de euro pentru a accelera dezvoltarea şi pentru a-şi îndeplini viziunea de a deveni principala platformă de învăţare socială din Europa. Proiectul, fondat în urmă cu peste un an Adrian Florea, managing partner al grupului de training şi consultanţă Trend Consult, se diferenţiază de platformele de social media prin faptul că pune accentul pe partajarea de conţinut valoros şi pe validarea informaţiilor de către specialişti. În total, în proiectul SoNexy s-au investit până în prezent peste 500.000 de euro.
„Am depăşit 500.000 de euro şi majoritatea banilor sunt nu doar de la prima rundă de investiţii la care au participat angel investors, ci sunt banii pe care îi alocă holdingul din care facem parte, Trend Consult. Iar acum planul de investiţii este de peste 2 milioane euro pentru următoarea rundă. În runda a doua vom trece la faza de fonduri de investiţii, pentru că ne trebuie 2 milioane distribuiţi aproape 50-50 în development şi marketing“, a declarat Adrian Florea, fondatorul SoNexy, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
Capitalul investit până acum în dezvoltarea platformei provine din trei surse distincte. „O parte a venit de la mine personal, o parte a venit de la holding-ul în care sunt acţionar, iar o treia parte a venit de la prima rundă de investitori - investitori de tip business angels, au fost 27 de persoane care au intrat în prima rundă“, a explicat el, adăugând că valoarea rundei atrase de la aceştia s-a ridicat la 230.000 de euro.
SoNexy se defineşte ca fiind „locul de întâlnire a celor care învaţă“, funcţionând ca o reţea socială, nu ca o platformă de social media, o distincţie pe care fondatorul pune mare preţ. „Insist pe diferenţa dintre termeni, pentru că reţeaua socială ar trebui să ne facă mai puternici, mai deştepţi pe toţi membrii reţelei, în timp ce social media are fix efectul opus. Timpul petrecut pe social media nu are neapărat o contribuţie în creşterea IQ-ului consumatorilor de social media“, a subliniat Florea.
Platforma le permite utilizatorilor să creeze "staţii de învăţare" din orice sursă digitală – cursuri de pe Coursera sau Udemy, cărţi, podcasturi, articole – şi să le combine în "călătorii de învăţare" personalizate.
Principalul diferenţiator şi una dintre cele mai noi funcţionalităţi este sistemul „Guardian“, care separă opinia experţilor de cea a publicului larg. „În SoNexy, suntem singura reţea în care cele două opinii – de popularitate versus de specialitate – sunt identificabile separat, adică ratingul specialiştilor se vede în scuturi albastre, în timp ce ratingul de popularitate se vede în steluţe. Ori aici s-ar putea să ai opinii foarte populare despre un articol de psihologie care pare wow, dar să vină un specialist care chiar ştie psihologie şi spune: <<Guys, este pop science, nu este science. Uite ce spune ştiinţa, de fapt>>. Prin urmare, chiar dacă are cinci stele de popularitate, la nivel ştiinţific, eu îi dau doar o stea.“ Pe lângă acest sistem, start-up-ul organizează şi evenimente fizice pentru a consolida comunitatea, şi testează un concept de întâlniri de grup restrâns, de tip „blind date“, pentru a conecta oamenii cu interese similare.
În prezent, platforma are 7.000 de utilizatori, preponderent din România. Fondatorul recunoaşte că, deşi rata de utilizatori activi săptămânal este bună, de peste 20%, majoritatea preferă să consume conţinut pasiv. „Sunt foarte mulţi utilizatori care se uită la noi ca la un almanah pentru intelectuali. Consumul, spre exemplu, este foarte mare la filozofie. Avem un feedback pe care nu reuşim să-l rezolvăm: că părem deocamdată intimidanţi, pare un pic prea elitistă reţeaua şi de asta majoritatea preferă doar să se uite şi ezită să intre în interacţiune“, a explicat el.
Pe zona B2B, SoNexy colaborează deja cu companii mari precum Autonom şi Up Romania. Acestea folosesc platforma pentru a crea academii interne în grupuri închise sau pentru a oferi conţinut educaţional angajaţilor, pe lângă beneficiile standard. În acest moment, start-up-ul monetizează printr-o formă de „bootstrapping”, oferind servicii plătite de curare de conţinut pentru aceste companii. „Nu i-aş spune chiar monetizare, pentru că în realitate ideea de monetizare este mult mai generoasă. Asta este doar o formă de supravieţuire”, a punctat Adrian Florea.
Viziunea pe termen lung este ambiţioasă şi presupune transformarea SoNexy într-un „Spotify al cursurilor online”. „Poate fi asemănată piaţa cu ce a făcut Spotify-ul în industria muzicală, în care există o singură platformă care îţi dă acces printr-un singur abonament la toate platformele de învăţare la care îţi doreşti să ajungi. Asta este SoNexy şi asta devine practic: un marketplace pentru orice business de învăţare modernă sau digitală astăzi”, a detaliat fondatorul SoNexy. Această viziune este dublată de o ambiţie strategică: aceea de a crea prima reţea socială europeană de anvergură, motiv pentru care a refuzat, deocamdată, sugestiile de a muta compania în SUA. „Care este reţeaua socială a Europei? Nu există răspuns. Chiar credem că e nevoie şi vine din filosofia noastră că ar fi nevoie de o reţea socială care să ne păstreze mai degrabă forţa socială decât să ne prostească. Asta s-a transformat într-un obiectiv strategic. Preferăm să mergem până la consacrare pe ideea că este o reţea socială europeană, nu <<another American story>>”, a concluzionat Adrian Florea.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE