ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Adrian Vicol, cofondator AgainstData.com - soluţie de protecţie a datelor personale: Estimăm venituri de 60.000-70.000 de euro pentru final de an şi am deschis o nouă rundă de finanţare pentru scalarea businessului

3 dec 2024 Autor: Ioana Nita

În prezent, AgainstData are aproximativ 20.000 de utilizatori în total, dintre care câteva mii sunt abonaţi plătitori. Finanţările totale atrase până acum de start-up se situează la peste 200.000 de euro.

Start-up-ul românesc Data Against Data (AgainstData.com), care a dezvoltat o soluţie pentru protecţia datelor personale, estimează că va încheia anul 2024 cu venituri anuale recurente de 60.000-70.000 de euro, în condiţiile în care a început să monetizeze din luna mai a acestui an, când a lansat versiunea plătită a soluţiei sale.

În jumătate de an, start-up-ul a reuşit să atragă câteva mii de clienţi plătitori dintr-un total de peste 20.000 de persoane care au folosit până acum soluţia AgainstData. Recent, start-up-ul a deschis şi o nouă rundă de investiţii de tip „seed” care să ajute la scalarea businessului. Finanţările totale atrase până acum de AgainstData se situează la peste 200.000 de euro, investitorii fiind fondul local GapMinder şi acceleratorul Start-up Wise Guys. 

„În ultimele patru luni am avut o creştere constantă de la lună la lună.Ne apropiem de 60.000-70.000 de euro venituri anuale recurente şi avem un potenţial bun de creştere pentru anul viitor. Noi am lansat produsul plătit la mijlocul anului acesta. Deci, practic, avem şase luni de creştere şi la nivelul acesta am ajuns. Pe măsură ce compania scalează, infrastructura necesară de a susţine creşterea creşte şi de aici este şi nevoia pentru o nouă investiţie", a spus Adrian Vicol, cofondator AgainstData, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că discută în prezent atât cu investitorii existenţi, cât şi cu investitori din străinătate, finanţarea urmând a fi folosită pentru dezvoltarea produsului în continuare şi pentru extinderea echipei şi promovarea soluţiei. 

„Avem o idee foarte bună despre ce funcţionalităţi să mai dezvoltăm şi ce să îmbunătăţim pentru că am început o comunitate de <<power users>>, să le spunem aşa, care ne dau foarte mult feedback cum să dezvoltăm produsul. Deci pe partea tehnică avem o idee foarte bună despre ceea ce vrem să facem. Apoi, bineînţeles, că trebuie să creştem şi echipa şi activităţile de promovare. Noi în momentul de faţă suntem prezenţi pe câteva canale de marketing, însă cu siguranţă trebuie dezvoltate şi deschise altele noi. Probabil jumătate din sumă se va duce pe produs şi jumătate pe creştere şi bineînţeles banii trebuie să ne ajungă până la un venit considerabil care să ne permit apoi o investiţie de tip serie A.”

Adrian Vicol nu a precizat însă şi suma ţintită în această nouă rundă de finanţare, pe care o avea în plan, conform declaraţiilor anterioare, încă de la finalul anului 2022. 

Soluţia dezvoltată de AgainstData le permite utilizatorilor să vadă ce companii deţin datele lor personale şi să transmită cereri de ştergere a acestora doar prin câteva click-uri. Practic, soluţia funcţionează ca un asistent digital în cadrul conturile de e-mail ale utilizatorilor, în prezent fiind compatibilă cu conturile de Gmail. Recent, start-up-ul a adăugat noi funcţionalităţi.

„Noi am început prin a le permite oamenilor să vadă ce companii au datele lor şi să poată să trimită o cerere de ştergere către aceste companii. Între timp am adăugat funcţionalităţi legate de «unsubscribe» ca să ajutăm oamenii să se dezabone şi să poată să-şi calculeze amprenta de dioxid de carbon a mail-ului lor pentru că fiecare mail are o amprentă, oricât de mică este. Noi avem avem clienţi chiar cu sute de mii de mesaje pe care le-au şters, deci se adună. Pe lângă asta, am adăugat chiar săptămâna trecută, când a fost lansarea unei noi versiuni, funcţia de «multi account». Asta înseamnă că în cadrul unui singur cont, pe aplicaţia AgainstData, pot fi gestionate mai multe conturi de e-mail. De exemplu, e-mailul personal, un e-mail de serviciu, sau chiar sunt multe persoane care au mai multe adrese de e-mail pe care le folosesc", a explicat Adrian Vicol. 

În prezent, AgainstData are aproximativ 20.000 de utilizatori în total, dintre care câteva mii sunt abonaţi plătitori. Distribuţia geografică a clienţilor plătitori arată că aproximativ 30% sunt din SUA, 30% din Marea Britanie, 30% din Uniunea Europeană şi 10% din alte ţări, inclusiv România. 

"Undeva în jur de 10% din clienţii noştri sunt de fapt din zona business-to-business. Noi am început iniţial pe un model de business-to-consumer, însă am observat că există foarte multe persoane care sunt fie antreprenori, fie deţin anumite afaceri şi folosesc produsul nostru pentru adresele lor profesionale. Dacă lucrezi ca freelancer, în mediul de taxare, în consultanţă sau în orice fel de servicii - inclusiv electricieni, lucruri de genul acesta - toate aceste afaceri au adrese de mail pe care clienţii le folosesc pentru a-i contacta şi a le comunica nevoile. Practic, este canalul lor principal de comunicare pentru business-ul pe care îl fac. De obicei, aceste adrese, mai ales dacă sunt afişate pe site-uri de prezentare sau sunt publice, sunt foarte repede năpădite de tot felul de corespondenţă nesolicitată. Şi atunci am observat că este un segment în creştere în rândul utilizatorilor noştri plătitori", a menţionat cofondatorul AgainstData.

Conform statisticilor AgainstData, numărul companiilor care deţin datele personale ale unui utilizator este surprinzător de mare. „Range-ul e destul de mare, aş zice că în medie undeva în jur de 350 de companii. Deşi dacă mă dau pe mine ca exemplu, eu am datele undeva la vreo 900 de companii din simplul fapt că interacţionez cu foarte multe start-up-uri şi cu foarte multe produse. Şi probabil eu nu sunt neapărat reprezentativ pentru cea mai mare parte a populaţiei, însă în general cam 300 de companii."

Pentru 2025, planurile start-up-ului se concentrează pe scalare şi dezvoltarea de noi funcţionalităţi. „Sperăm să putem să încheiem runda de finanţare în prima jumătate a lui 2025 şi să ne apucăm serios de partea de creştere - să mărim echipa şi să putem să livrăm creşterea pe care o promitem către investitori. Roll-out-ul funcţionalităţilor o să vină bazat pe nevoile pe care ni le-au comunicat clienţii", a conchis Adrian Vicol.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR