ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alex Mareş, CEO şi cofondator, eBriza - suită de soluţii pentru digitalizarea proceselor din HoReCa: Vrem să luăm o finanţare mai consistentă pentru a ne creşte cota de piaţă în România, dar şi pentru a ne extinde în străinătate

1 iun 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul analizează în principal pieţele din Spania, Ungaria şi Dubai pentru extindere pentru că din aceste ţări are deja câţiva clienţi Soluţiile eBriza sunt folosite în prezent în 500 de locaţii din ţară, plus 30% faţă de 2022 Ţintele pentru 2023 vizează creşterea numărului de clienţi cu 20% şi a veniturilor cu 50%.

eBriza, start-up-ul din Cluj-Napoca care a dezvoltat un sistem POS şi de gestiune în cloud pentru in­dustria HoReCa, are în plan să atragă o finanţare mai „consis­ten­tă“ pentru a putea accelera creşterea pe plan local, dar şi pentru a intra pe pieţe externe. Principalele pieţe analizate pentru extindere sunt Spania, Ungaria şi Dubai, în condiţiile în care start-up-ul are deja câţiva clienţi din aceste ţări pentru care a adaptat deja soluţiile eBriza. Momentan însă echipa este în expectativă pentru extindere având în vedere contextul economic nefavorabil de anul acesta, însă pe piaţa locală eBriza şi-a propus să îşi crească portofoliul de clienţi cu 20%, iar veniturile cu 50% în 2023. „Ex­pansiunea într-o ţară străină este de ceva timp un subiect foarte important în eBriza. În acelaşi timp nu este un pas uşor de făcut, drept urmare testăm marea cu degetul în diferite direcţii. În acest moment avem cli­enţi în Ungaria, Spania şi cochetăm cu Dubai. Numărul de clienţi nu este unul sem­nificativ, deoarece majoritatea ne-au găsit ei pe noi, în online. Acum căutam să ridi­căm o nouă rundă de finanţare mai con­sistentă pentru a ne mări cota de piaţă în Ro­mânia, dar în acelaşi timp şi pentru a activa noi pieţe în afara ei“, a spus Alex Mareş, cofondator şi CEO al eBriza. El a pornit proiectul eBriza împreună cu Cris­tian Dinescu în 2015, iar până acum start-up-ul a obţinut finanţări în valoare totală de 500.000 euro, cumulată din trei run­de de investiţii. Cele trei runde de finan­ţare au avut loc în 2017, 2018 şi 2019, cea mai mare parte a investiţiei totale - 300.000 euro - fiind obţinută de la Banca Transilva­nia, ală­turi de care au investit şi fondul de acce­lerare clujean Risky Business, Marce­lus Suciu, fondatorul Marty Restaurants, şi Dan Isai, fondatorul Salad Box.

„De atunci însă nu am mai luat alte in­vestiţii pentru că nu era nici momentul o­por­tun în piaţă ţinând cont de conjunctura economică. Ne dorim însă să luăm o altă run­dă de investiţie. Ţinând cont de situaţia foarte bună a firmei, mai exact de ritmul constant de creştere şi faptul că am dovedit că este o soluţia care funcţionează, ne aş­tep­tăm să nu avem o problemă în această direcţie. Aşteptam totuşi să treacă această perioadă incertă din punct de vedere eco­nomic, pe plan mondial“, a punctat Mareş.

Start-up-ul a trecut cu bine de perioada de pandemie, aceasta fiind de altfel chiar un motor de creştere pentru businessul eBriza în condiţiile în care din cauza restricţiilor impuse, antreprenorii din HoReCa au fost nevoiţi să găsească soluţii rapide şi uşor de implementat pentru a-şi menţine afacerile pe linia de plutire.

„În anul 2020 soluţia eBriza era pregătită din punct de vedere tehnic, însă aveam o problemă de penetrare a pieţei, o piaţă reticentă la schimbare. Pandemia ne-a ajutat foarte mult. Mai exact a ajutat la procesul de onboarding. Brusc antreprenorii au trebuit să găsească soluţii alternative, pe care să le implementeze repede, şi pe care să le plătească lunar, ţinând cont de incertitudinea pieţei generate de pandemie. Dacă până în 2020, antreprenorul român era obişnuit ca cineva să vina în locaţie ca să instaleze şi să configureze conturi, în timpul pandemiei, nu a avut de ales şi a trebuit să facă toate astea singur. Foarte interesant este faptul că şi-a dat seama că poate. Iar eBriza a fost concepută tocmai în această direcţie - un serviciu online, cu suport online, simplu de utilizat, proactivă şi nu reactivă“, a precizat el.

Sistemul dezvoltat de echipa eBriza pentru digitalizarea proceselor din industria HoReCa are în prim-plan soluţia de vânzare POS (Point of Sales), la care se adaugă o serie de alte aplicaţii precum aplicaţia pentru gestionarea livrărilor sau cea de gestionare a operaţiunilor.

„În eBriza avem mai multe verticale foarte importante pentru noi. În primul rând este aplicaţia de vânzare, POS-ul efectiv. În ultimii trei ani am adus foarte multe îmbunătăţiri de performanţă. Am dezvoltat varianta Android pe lângă cea iOS în acest fel standardizând modul în care faci vânzarea în eBriza indiferent de platforma pe care o utilizezi. O altă verticală importantă este partea de livrări. Am integrat toate canalele posibile de livrare direct în POS-ul eBriza: Bolt, Gloria Food, Glovo, Deliverect, Tazz, site-ul personal, comenzi telefonice, ş.a.m.d. Ne mândrim cu această funcţionalitate, deoarece clientul nostru poate opera tot fluxul de livrări doar din tableta eBriza prin câteva <<tap-uri>>. Asta îl ajuta să opereze mai multe comenzi de livrare cu un efort minim din partea angajaţilor“, a explicat Alex Mareş.

Soluţia POS eBriza este optimizată pentru a rula pe terminale bancare sau de plată. “Pe scurt, operezi vânzarea prin eBriza direct pe terminalul de plată, unde şi încasezi cu cârdul, totul automatizat. Aici lucram împreună cu mai mulţi colaboratori şi bănci pentru a oferi eBriza embedded pe terminale”, a adăugat el.

Care sunt cele mai funcţionalităţi şi soluţii din sistemul eBriza? “Pe partea de gestiune, am adăugat comenzi către furnizori. Aici avem o viziune mai complexă, dar pentru moment, clienţii eBriza pot trimite comenzi către furnizorii lor prin WhatsApp, SMS sau Email, comenzi care mai tărziu sunt convertite direct în NIR (nota intrare recepţie)”, a precizat CEO-ul şi cofondatorul eBriza, menţionând că start-up-ul a dezvoltat şi o aplicăţie mobilă gratuită pentru manageri, numită eBriza Operations (OPS). “De aici ei pot să îşi vădă rapoartele optimizate pe mobil, sau să facă un inventar direct în depozit, sau să trimiţă acele comenzi către furnziori. Pe viitor vor fi adăugate şi alte funcţionalităţi.”

O altă aplicaţie din ecosistemul eBriza se adresează comercianţilor care vând “la tejghea”.

“Le oferim o soluţie interactivă prin care clienţîi lor pot oferi bacşiş, totul automatizat. Ne bucurăm de feedbackul clienţilor noştri, care ne-au confirmat că de când folosesc acest feature gratuit, bacşişurile angajaţilor lor s-au dublat.”

Nu în ultimul rând, echipa eBriza a redefinit complet şi modul în care oferă suport clienţilor.

“În urma unui proces îndelungat de recrutare dar mai ales tehnologic, serviciul eBriza devine unul proactiv şi nu reactiv. Pe scurt, încercăm să aflăm de problema clientului înainte că el să ne-o sesizeze. Bineînţeles că acesta este un proces în continuă dezvoltare, dar feedback-ul clienţilor până acum ne confirmă că suntem pe drumul cel bun.”

În prezent, soluţiiile eBriza sunt folosite în 500 de locaţii din întreaga ţară, cu precădere din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Constanţa. Numărul de locaţii a crescut până acum anul acesta cu 30% faţă de 2022. Clienţii eBriza au businessuri de diferite dimeniuni, printre acestea numărându-se locaţiile Poke House, French Revolution, Zest, Modelier şi Sloane, din Bucureşti,  Meron, Store Restaurants, Tokyo Cluj şi Taste of Asia din Cluj-Napoca, Pulcinella şi Overide din Timişoara şi Neversea şi Coretto din Constanţa.

Recent, start-up-ul a intrat şi în retailul de mici dimensiuni – băcănii şi magazine de specialitate, un exemplu fiind Desoi.

Soluţiile eBriza pot fi accesate din cloud pe baza unei subscripţii lunare. Mai exact, aceştia trebuie ca întâi să folosească soluţia POS, pentru a putea avea acces şi la soluţiile din marketâplace-ul eBriza. Tariful pentru pachetul de bază porneşte de la 49 de euro/lună plus TVA. “Majoritatea clienţilor noştri aleg pachetul Pos Premium Pack (PPP). Pachetul premium le dă acces în marketplace-ul eBriza, de unde pot instala alte servicii sau aplicaţii. Dintre aceste aplicaţii, cele mai frecvent instalate sunt aplicaţia de gestiune şi aplicaţiile de livrări. Pe lângă cele uzuale mai sunt aplicaţiile operaţionale, cum ar fii Registru de Casă sau Insights.”

Anul trecut, compania Ebriza Software, care administrează businessul cu acelaşi nume, a înregistrat o cifră de afaceri de 1,2 milioane de lei, în creştere cu aproape 50% faţă de 2021, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR