♦ Softlead, care a construit o platformă prin care companiile sau instituţiile pot determina de ce software au nevoie primind şi o estimare de buget, a semnat un parteneriat cu Network One Distribution - cel mai mare distribuitor de echipamente IT&C, pentru a le oferi clienţilor soluţii software integrate şi cu hardware.
Companiile de IT traversează o perioadă de repoziţionare, de regândire a strategiilor - pe fondul turbulenţelor cu care se confruntă industria - astfel că mulţi jucători încep să calculeze la ce produse din portofoliu să renunţe şi chiar evită să mai lanseze oferte de livrare pentru orice proiect disponibil pe piaţă şi se feresc de proiecte care presupun dezvoltări la comandă, personalizate, chiar dacă piaţa se contractă.
„O luăm ca o perioadă de tranziţie, o perioadă de înţelegere a ceea ce se întâmplă, de repoziţionare, de refacere a strategiilor“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandra Roată, cofondator al Softlead, o platformă care ajută companiile să identifice ce software li se potriveşte în funcţie de gradul lor de digitalizare, le oferă estimări ale bugetului necesar, şi le pune în legătură şi cu companii de IT care le pot livra soluţiile căutate cu ajutorul unui marketplace.
Această perioadă de reaşezare prin care trece industria de IT se observă în mai multe moduri în platforma Softlead, a explicat Alexandra Roată. Unul dintre ele - companiile se uită cum să-şi optimizeze portofoliul. „Foarte multe companii vor
să-şi aleagă din suita de soluţii software pe care o au în portofoliu produsele care sunt mai profitabile, mai eficiente, mai uşor de implementat“. Un alt „simptom“ este faptul că unele cereri de soluţii lansate prin marketplace nu primesc oferte de la companiile de IT. „În al doilea rând, poate pare foarte ciudat că vorbim despre o piaţă de IT unde se simt nişte contracţii, dar în acelaşi timp care nu foloseşte la maxim o platformă de tip marketplace. Ca să se înţeleagă la ce mă refer, sunt foarte multe cereri de ofertă care rămân efectiv staţionare în platformă, care nu primesc răspuns din partea companiilor software.“
Situaţia poate fi explicată în unele cazuri şi de impactul negativ al întârzierii cu care se derulează unele programe de finanţare cu bani europeni, care duce la blocarea de resurse. „Probabil că este o afectare şi din perspectiva capacităţii de vânzări. Pentru că dacă ai avut un pipeline constituit din foarte multe oferte pe fonduri europene care n-au primit finanţare, tu ca firmă de software care ai echipă de vânzări şi implementare unde nu s-a întâmplat nimic, e posibil să fie şi de acolo nişte efecte“.
De altfel, unele companii de IT marchează de la înrolarea în platforma Softlead că nu vor să participe la proiecte care sunt finanţate cu bani europeni. „Problema întârzierii alocării fondurilor nu a afectat doar partea companiilor care cumpără, a afectat cu siguranţă şi companiile software.“
„Sunt tot mai multe companii de software care evită să oferteze proiectele care sunt susţinute prin fonduri europene, care bifează în platformă de la începutul listării faptul că nu sunt interesate de ofertare pe zona asta de finanţare prin fonduri.“
Perioada de reflecţie prin care trec unele companii de IT nu este însă echivalentă cu un îngheţ total al pieţei, a spus Alexandra Roată, adăugând că din perspectiva companiilor care caută soluţii de IT vara a fost una aglomerată. „Vara a fost extrem de plină din perspectiva companiilor care căutau să achiziţioneze soluţii şi care au folosit Softlead Digital DNA pentru a aplica la proiecte cu finanţare europeană. Am fost extrem de implicaţi în susţinerea companilor care au aplicat pentru diverse forme de finanţare europeană sau granturi guvernamentale în sensul oferirii instrumentului Softlead Digital DNA pentru a le ajuta pe aceste companii care urmau să aplice, să genereze raportele de audit. Softlead Digital DNA poate fi folosit acum şi pentru aceste audituri şi pentru studii de fezabilitate cu atât mai mult cu cât am introdus la începutul anului - ca şi noi funcţionalităţi - partea aceasta de validare a îndeplinirii criteriilor din indicele economiei şi societăţii digitale (DESI)“.
Un alt pas important pentru Softlead a fost semnarea unui parteneriat cu Network One Distribution - cel mai mare distribuitor de echipamente IT&C din România – pentru ca platforma să le poată livra companiilor recomandări pentru soluţii integrate. „Ceea ce lipsea din ecosistemul nostru era segmentul hardware. Prin parteneriatul cu Network One Distribution scopul nostru este acela de a aduce soluţii hardware, echipamente hardware, ca o componentă integrată în procesul de digitalizare al companiilor. Au început să fie foarte multe proiecte cu fonduri europene şi nu numai, cu granturi guvernamentale, a început să fie o creştere foarte mare a numărului de lead -uri, de solicitări de oferte software care să includă şi componenta hardware. Şi atunci atât prin Softlead Digital DNA cât şi prin platformă, recomandările noastre aveau cumva un minus pe segmentul acesta, astfel încât clientul trebuia să se ducă să-şi obţină singur oferte inclusiv pentru segmentul hardware şi cumva a venit organic parteneriatul. Network One Distribution este lider de piaţă, lucrează cu cei mai importanti producători pe zona de echipamente şi are o reţea foarte mare de reselleri. Şi atunci ce ne -am dorit noi este să putem să oferim, exact ca şi în zona software, să putem să oferim acces rapid şi să fie un parteneriat pe care să-l-şi construim foarte rapid. Mai mult decât atât este una dintre echipele care lucrează cu o rapiditate foarte mare, a fost parteneriatul care s-a încheiat extrem de repede şi cu foarte multe sinergii văzute la comun. Practic acest parteneriat cu NOD era cumva piesa de puzzle care lipsea unui ecosistem complet. Vom avea câteva anunţuri importante şi în zona de Softlead Digital DNA, ca update-uri software adică vom avea şi o componentă de identificare a recomandărilor hardware, astfel încât să le oferim companiilor şi posibilitatea asta de a înţelege de ce echipamente au nevoie. Pentru că şi aici o problemă - ai zice că e destul de simplu să îţi dai seama că ai nevoie de trei laptopuri, dar pentru anumite tipuri de companii sau din anumite tipuri de industrii care îşi doresc să investească în tot felul de tehnologii, s -ar putea să fie soluţii despre care să nu ştie.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE