ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alin Breabăn, cofondator al Vestinda - platformă de investiţii automatizate: Am lansat un program de educaţie pentru investitori din România şi pregătim expansiunea în Italia şi Germania. În prezent, peste 20.000 de utilizatori din 40 de ţări folosesc soluţiile noastre

23 oct 2024 Autor: Ioana Nita

Vestinda a atras o finanţare de peste 500.000 de dolari de la investitori precum Techstars, Banca Sella şi peste 60 de investitori de tip angel prin intermediul Seedblink şi Bravva Angels În septembrie, veniturile recurente lunare ale start-up-ului au depăşit 10.000 de dolari, iar pentru final de an se aşteaptă să ajungă la 20.000 de dolari pe lună.

Start-up-ul local Vestinda, care dezvoltă o platformă de management al investiţiilor automatizate, şi-a extins ecosistemul de soluţii cu un produs educaţional destinat investitorilor de rând, marcând astfel o schimbare strategică de la publicul ţintă iniţial care viza în principal doar persoane specializate şi experimentate pe zona de investiţii, în special pe criptomonede (traderi). Noul program, numit Vestinda Elite, combină educaţia financiară cu accesul la experţi şi tehnologia de automatizare a investiţiilor, fiind testat şi lansat întâi în România înainte de expansiunea în alte ţări europene.

„Anul acesta ne-am concentrat foarte mult pe introducerea unui nou produs în ecosistemul nostru. Dacă noi, ca şi companie, am pornit ca o companie de tehnologie care construia la început tehnologie pentru fonduri de investiţii cu capital de risc din zona de criptomonede şi am gestionat împreună cu partenerii noştri portofolii şi active de peste

80 milioane de dolari, acum ce facem este să lărgim piaţa de desfacere, mergând către investitorii de rând, adică oameni care doresc să-şi gestioneze portofoliile de investiţii. Deci, pe lângă componenta de tehnologie pe care avem o platformă, venim şi cu o componentă de educaţie“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alin Breabăn, cofondator şi CEO al Vestinda.

Cu acest nou produs, start-up-ul se adresează unor persoane care pot aloca lunar minimum 300-400 de euro pentru investiţii şi care doresc să îşi construiască un portofoliu pe termen lung. „Este un produs care se duce către oamenii ce au o putere de investiţii de măcar 300-400 euro pe lună. Adică sunt oamenii care în momentul acesta au deja fie nişte economii, fie pot să obţină acea sumă de 300-400 euro pe lună, minim, pe care să o pună deoparte în ideea că într-o perioadă de 10 ani, mai mult sau mai puţin, ajung să aibă un portofoliu care să producă deja unele venituri de care să se bucure“, a detaliat el.

Start-up-ul a dezvoltat noul produs cu ajutorul rundei de finanţare de peste 500.000 de dolari pe care a reuşit să o finalizeze anul acesta, investitori fiind Techstars, Banca Sella şi peste 60 de investitori de tip angel din comunităţile Seedblink şi Bravva Angels.

Cu produsul pentru educaţie, Vestinda vrea să intre şi pe alte pieţe din Europa în 2025, ţările vizate fiind Italia, Germania şi o ţară din Europa de Est. "Avem deja în minte trei pieţe importante. Una este Italia şi acolo mergem din mai multe motive. În primul rând pentru că avem ca investitor Banca Sella care este în Italia şi poate să ne ajute. În al doilea rând pentru că avem diaspora foarte mare în Italia, foarte mulţi români care locuiesc acolo şi câştigă bine şi au un portofoliu pe care ar vrea să şi-l îmbunătăţească şi evident pentru că Italia este în zona de cunoaştere mai bună a investiţiilor, dar şi pentru că au o infrastructură financiară destul de învechită şi putem să aducem valoare acolo", a explicat cofondatorul şi CEO-ul Vestinda.

În ceea ce priveşte platforma de automatizare a investiţiilor, produsul principal al Vestinda, echipa pregăteşte integrarea de noi active, pe lângă criptomonede. "La nivel de testare, avem deja componenta prin care poţi să testezi cum ar funcţiona portofoliile tale sau cum ar fi funcţionat portofoliile tale pe zona de active tradiţionale, ETF-uri, acţiuni, metale preţioase. Iar în noiembrie vom fi live cu portofolii pe crypto, iar în 6-9 luni o să ne putem conecta şi la active tradiţionale cu toate produsele noastre", a menţionat Breabăn.

În prezent, peste 20.000 de utilizatori din peste 40 de ţări au folosit produsele din ecosistemul Vestinda, dintre care peste 3.000 sunt utilizatori activi ai soluţiilor de automatizare.

În ceea ce priveşte veniturile, start-up-ul a făcut progrese semnificative în ultimele luni. "Dacă până acum aveam şi parteneriate sau entităţi de care depindeam pentru veniturile pe care le aduceam în platformă, în companie, toate veniturile din septembrie vin din canale proprii, din acele <<playbook-uri>> (produsul de educaţie în investiţii – n.red.) pe care putem să le replicăm uşor odată ce începem scalarea. Asta înseamnă că avem o organizaţie bine pusă la punct. Avem şi componenta de marketing acoperită şi componenta de vânzări, componentă de produs şi o componentă de educaţie şi de experţi ", a explicat Breabăn.

Start-up-ul îşi propune să ajungă la pragul de rentabilitate în următoarea perioadă, deşi obiectivul principal rămâne scalarea. "Ne propunem să ajungem în punctul în care am putea să fim break-even. Dar obiectivul este să scalăm, obiectivul este să construim, să cheltuim şi să construim acest <<playbook>> care funcţionează bine şi pe care să-l putem apoi replica pe plan internaţional şi pe alte pieţe cu bani din extern", a adăugat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR