ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alin Roşca, fondator şi CEO RepsMate – platformă AI pentru call-centere: Suntem în curs de a lua o finanţare cuprinsă între 150.000 – 350.000 euro care să ne ajute să ajungem la o rundă seed de peste 1 milion de euro

14 iul 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul şi-a propus să ajungă la o evaluare de 10 milioane de euro odată cu runda de finanţare de tip seed vizată.

Start-up-ul local RepsMate, care a dezvoltat o platformă bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale pentru analiza conversaţiilor telefonice din call centere, inclusiv a comportamentului clienţilor, se află acum în proces de a lansa o campanie de finanţare de tip crowdfunding prin intermediul platformei Ronin, ţinta fiind de a atrage o sumă cuprinsă între 150.000 – 350.000 euro. Cu ajutorul acestei finanţări, start-up-ul va putea să îşi mărească echipa şi să atingă veniturile necesare pentru a putea accesa în circa un an o rundă de finanţare de tip seed în valoarea de peste 1 milion de euro. RepsMate a atras până acum o finanţare în valoare de aproape 120.000 euro, iar anul acesta a reuşit să ajungă la venituri anualizate de 50.000 euro.

„Prima rundă de finanţare, de aproape 120.000 de euro, a fost împărţită de fapt în două runde - a fost un pre-seed şi un convertible loan. Acum suntem în proces de a ridica a doua finanţare de tip convertible loan care o să ne ajute să mărim echipa. În momentul de faţă, în total suntem nouă colegi full-time şi dorim să creştem la 15 colegi full-time şi să ne axăm şi mai mult pe partea de R&D şi în acelaşi timp şi pe partea de business. Suntem într-o campanie de crowdfunding pe Ronin, suma minimă pe care o ţintim fiind de 150.000 euro, iar suma maximă de 350.000 euro. Odată mărită echipa vom intra într-un nou proces de strângere de fonduri - va fi o rundă seed în care vrem să ridicăm între 1-1,5 mil. euro. Avem deja în pipeline mai mulţi investitori din străinătate care ne aşteaptă practic să ajungem la veniturile care se corelează această rundă”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alin Roşca, fondator şi CEO RepsMate. El a adăugat că start-up-ul se află deja în contact cu investitori interesaţi pentru runda de tip seed, având nevoie doar să atingă nivelul necesar pentru venituri pentru a demara discuţiile.

„În maxim 8 luni ar trebui să începem demersurile pentru că avem deja investitorii care şi-au exprimat interesul. Ar trebui să meargă mult mai rapid decât o rundă normală de finanţare pw care o începi prin a găsi recomandări către fonduri noi. Practic, noi aşteptăm doar să atingem veniturile necesare ca să putem să începem discuţiile. Veniturile ar trebui să fie atinse din clienţii care sunt acum în proces de semnare, iar rolul rundei curente este practic doar să mărim echipa ca să bifăm toate criteriile unui start-up în care merită să investeşti.”

În prezent, RepsMate are în portofoliu de clienţi trei call-centere, BPO-uri, media de agenţi pe fiecare dintre ele find de 200 de agenţi. Totodată, start-up-ul se află în proces de a încheia contracte noi cu mai multe companii foarte mari de pe plan local din diferite industrii.

“Au fost agreate ofertele, termenii contractuali, pentru mai multe contracte importante, acum fiind în proces de semnare, Vorbim de corporaţii foarte mari din România din industriile telecom, medicală, retail, asigurări, banking, plus alte trei BPO-uri destul de mari din România. În acelaşi timp, suntem în proces de a semna un parteneriat cu un furnizor de centrale telefonice în cloud din Italia pentru a putea penetra şi această piaţă”, a punctat Alin Roşca.

Soluţia dezvoltată de RepsMate, bazată pe inteligenţă artificială, se adresează în principal call-centerelor. Mai exact, soluţia cuprinde un modul de recunoaştere vocală, dar şi de interpretare a comportamentului agenţilor şi clienţilor. Practic, platforma dezvoltată de RepsMate, nu doar că transcrie conversaţiile telefonice ale agenţilor cu clienţii, dar în acelaşi timp analizează şi emite un raport către manageri pe baza căruia aceştia pot lua diferite decizii şi îmbunătăţi performanţa agenţilor eficientizând astfel businessul.

“Am reuşit să avem un modul de recunoaştere vocală cu acurateţe foarte mare în industria call-centere-lor. Modelele de recunoaştere vocal - cele din media versus cele din call-center sunt puţin diferite pentru ca într-un call center ai zgomot de fundal, lumea vorbeşte cu onomatopee, fac mai multe pauze, cumva este mult mai complex şi am ajuns să avem o acurateţe foarte mare. Modulul de recunoaştere vocală trece în permanenţă printr un proces de <<fine tuning>> cu fiecare partener nou atras, pentru a ajunge la o acurateţe cât mai mare. Tot flow-ul este automatizat astfel încât în câteva ore să ajungem la o acurateţe de 95-97% în mediul de call-centere, indiferent de industria din care face parte - dacă avem deja parteneri care fac parte din industria respectivă automat sărim peste acest proces de <<fine tuning>>. Avem şi un modul de detecţie al emoţiilor. Este compus de fapt din două module - unul care identifică emoţiile din text, din transcript practic şi din contextul în care se regăseşte fiecare paragraf, şi un al doilea modul care compară emoţia detectată în text cu emoţia care se regăseşte în fişierul audio, în vocea respectivelor persoane, atât pentru clienţi cât şi pentru agenţi”, a explicat el, adăugând că pentru call-centere, soluţia RepsMate elimină procesul de ascultare aleatorie ale apelurilor.

“Practic, un manager are o echipă de 15-20 de agenţi sub el, poate chiar mai mulţi în anumite cazuri şi îi este imposibil să parcurgă toate apelurile generate de aceştia. Şi asta face RepsMate -  procesează şi analizează automat toate interacţiunile după care le dă un scor, ca şi cum ar fi date de un manager şi îi scot lui în evidenţă toate apelurile care nu sunt conforme sau care ar putea fi îmbunătăţite. În momentul în care noi avem o imagine de ansamblu a tuturor interacţiunilor putem depista care sunt abilităţile care trebuie îmbunătăţite de către agenţi. În 70% dintre conversaţii, un agent uită, spre exemplu, să menţioneze un lucru sau modul în care prezintă lucrul respectiv nu este conform.”

Anul trecut, start-up-ul a reuşit să obţină venituri, în condiţiile în care din 2021 a început să atragă primii clienţi. “Am încheiat anul trecut cu venituri ceea ce este un lucru extraordinar de bun pentru noi, iar anul acesta am ajuns să avem venituri anualizate de 50.000 de euro. Sperăm să închidem anul cu un milion de euro venituri anualizate.”

Odată cu obţinerea următoarei runde de finanţare, de tip seed, echipa RepsMate speră să ajungă la o evaluare de 10 milioane euro. În prezent, start-up-ul se află în discuţii atât cu fonduri de investiţii din România, cât şi cu investitori din străinătate - Germania,  Anglia, Croaţia, Polonia, dar şi din afara Europei.

“Sunt investitori foarte variaţi. Am găsit anumite lucruri comune la ei şi un lucru de care noi sperăm să beneficiem este ca în momentul în care luăm investiţii de la ei, aceştia să ne aducă o oarecare notorietate în ţările în care ei sunt localizaţi pentru a putea atrage clienţi mai uşor acolo.”

În perioada următoare, echipa RepsMate are în plan să facă disponibilă soluţia şi pentru limba engleză şi posibil şi pentru limba poloneză, în funcţie de cum decurg discuţiile cu investitorii.

 

Ce a mai declarat Alin Roşca în emisiune:

 

# Noi prin faptul că analizăm toate apelurile şi avem o imagine de ansamblu putem să îi arătăm managerului că agentul X, de exemplu, ar trebui să îmbunătăţească aria aceasta din apel. Odată eficientizată aria respectivă sau îmbunătăţită, practic noi optimizăm şi timpul petrecut cu clienţii în apeluri. Dacă un agent în medie petrecea să zicem două minute pe un subiect, prin faptul că noi ne dăm seama că el nu face bine lucrul respectiv, îl putem optimiza poate la un minut. Prin optimizarea aceasta sunt două beneficii - un beneficiu al call-centerelor sau al departamentelor de call-center pentru că aici ne putem referi la departamente externalizate către alte companii sau departamente interne. Prin faptul că îmbunătăţim acel minut din subiect înseamnă o reducere de costuri fiindcă de fiecare dată când cineva vorbeşte cu un agent din call-center, call-centerul are un cost, iar noi reducem acel cost. Prin faptul că agentul este mult mai eficient poate prelua mai multe apeluri, iar în al doilea rând clientul este satisfăcut.

# Vom adăuga limba engleză destul de curând, adică în următoarea lună. Avem deja un partener destul de mare care nu este trecut în contractele de implementare şi nu a fost menţionat acum este un BPO de 3.000 de agenţi, preponderent limba folosită de ei este limba engleza şi în acelaşi timp avem parteneriatul din Italia. Deci următoarele două limbi adăugate vor fi engleza şi italiana. Avem lead-uri şi din Polonia - am stat de vorbă cu două companii foarte mari din Polonia care şi-au arătat interesul pentru produsul pe care noi îl avem şi luăm în considerare ca a treia limba sa fie poloneza. Dar momentan aşteptăm să vedem exact de unde sunt investitorii respectivi şi cât de mult ne pot ajuta ei în a deschide o piaţă nouă.

# Runda curentă de finanţare, fiind de tip SAFE (simple agreement for future equity) de fapt va avea un <<cap>> investiţional de 3,5 milioane de euro şi în cazul în care runda următoare nu va trece de această evaluare, va avea un discount de 30%. Dar, prin prisma veniturilor pe care noi credem că le vom avea, deoarece contractele sunt deja în derulare, credem că următoarea evaluare va fi undeva la 10 milioane de euro. Deci cumva vor avea deja un randament de 2,5 ori în următoarele luni.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR