ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alina Mitrică, CEO, theMarketer – platformă de e-mail marketing şi automatizări: Vrem să ajungem la 2.500 de clienţi plătitori şi o cifră de afaceri de 5-6 milioane de euro anul acesta. Ne axăm în principal pe pieţele din Ungaria şi SUA

25 mar 2025 Autor: Ioana Nita

Până în prezent, theMarketer a atras clienţi din 17 ţări, iar investiţiile se ridică la câteva milioane de euro, fonduri proprii ale asociaţilor.

Start-up-ul românesc theMarketer, care a dezvoltat o platformă de email marketing şi automatizări în special pentru industria de e-commerce, dar nu numai, şi-a propus ca la finalul acestui an să ajungă la 2.500 de clienţi plă­titori şi la o cifră de afaceri de 5-6 mi­lioane de euro, în condiţiile în care se axează în prezent pe extinderea la nivel internaţional, în special pe pieţele din Ungaria şi Statele Unite ale Americii. Platforma theMarketer a fost lansată oficial în iunie 2023 şi a reuşit să atragă până în prezent peste 1.000 de clienţi plătitori şi peste 3.000 de clienţi în total, din 17 ţări.

„Noi ne dorim să păstrăm o rată de creştere foarte ridicată, pentru că suntem abia în al doilea spre al treilea an. Este sănătos să avem o rată foarte pu­ternică de creştere. De aceea, noi sperăm că vom închide anul 2025 cu circa 2.500 de clienţi plătitori, deci vrem să dublăm cel puţin baza de clienţi. Ca şi cifră de afaceri, am închis 2024 cu peste 10 milioane de lei, deci peste 2 milioane de euro, şi noi sperăm să închidem anul 2025 cu 5-6 milioane de euro“, a decla­rat Alina Mitrică, CEO al theMarketer, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. 

Start-up-ul theMarketer a fost demarat de antreprenorul local Rareş Bănescu, cunoscut pentru businessul Retargeting.biz, iar investiţiile de până acum se ridică la câteva milioane de euro. 

„Fondurile sunt 100% româneşti, ale asociaţilor. Deci, nu am recurs până acum la investiţii externe. Ne-am dezvoltat pe baza resurselor proprii“, a precizat CEO-ul theMarketer. 

Platforma theMarketer le pune la dispoziţie businessurilor soluţii complexe de email marketing şi automatizări, fiind proiectată pentru a ajuta companiile să comunice mai eficient cu clienţii lor şi să-şi optimizeze costurile de achiziţie.

„Unul dintre principale avantaje competitive ar fi complexitatea produsului. Este un produs extrem de complex. Este un produs 8 în 1, cum îl umim noi. Ca şi soluţie principală pe care o oferim este cea de email marketing. Este un email marketing foarte complex. Avem o serie de automatizări pentru că punem foarte mult accent pe automatizări, plus un program de loialitate, ş.a.m.d.“, a explicat Alina Mitrică.

Ea a adăugat că în cazul în care clienţii provin din industria de e-commerce, platforma ajută magazinele online să-şi gestioneze şi să dezvolte relaţiile cu clienţii existenţi: „Aici intervenim noi, cu aceşti clienţi care au comandat o dată şi care deja au investit încredere în acel business şi cu care de obicei nu se mai comunică. Sau cu acei abonaţi la newsletter de multe ori se comunică la modul general. Primeşti şi tu şi eu acelaşi newsletter care de multe ori pentru tine poate fi relevant, iar pentru mine poate nu este relevant. În acest moment intervenim noi, astfel încât tu să primeşti ceva relevant pentru tine, eu să primeşti ceva relevant pentru mine.“

Clienţii ţintă

Platforma the Marketer nu se adresează doar jucătorilor din e-commerce, ci unei game variate de companii, inclusiv din zona financiar-bancară, ceea ce a permis extinderea rapidă a bazei de clienţi.

„Noi ne adresăm oricărui tip de business, nu doar magazinelor online. Acesta este un alt lucru care ne-a avantajat foarte mult în abordarea noastră, pentru că ne-am extins foarte mult piaţa. Ne adresăm atât business-urilor din e-commerce, cât şi non e-commerce. Practic orice business care doreşte să comunice în mediul online poate să ne folosească. De la bănci şi instituţii financiare la companii din domeniul sănătăţii, magazine online şi business-uri din zona de turism. Deci orice tip de business care comunică în mediul online şi trimite email-uri de marketing sau SMS-uri pentru că avem şi acest serviciu, poate să ne folosească", a menţionat CEO-ul theMarketer.

Clienţii pot opta pentru diverse planuri de abonament, în funcţie de tipul de business: „Au două planuri. Dacă eşti business non-e-commerce ai planul standard. Dacă eşti business de e-commerce ai la alegere planul e-commerce sau planul pro, acesta fiind mult mai avansat, cu programul de loializaare şi automatizări mult mai complexe."

Conform informaţiilor de pe site-ul themarketer.com, abonamentul standard costă 20 euro/lună, abonamanetul e-commerce 25 euro/lună, iar cel pro costă 147 euro/lună. Totodată, pentru businessurile mici, care au maxim 1.000 de contacte, există şi o versiune gratuită a platformei.

Printre clienţii theMarketer se numără companii româneşti cunoscute din diverse domenii: Flanco, The Home, Lensa, LibraBank, SmartBill, Karcher, Mezoni, Farmacia Spring, Tui Travel, F64, depurtat.ro, Floria, Fila, Jolidon.

În prezent, majoritatea clienţilor theMarketer sunt din România, dar compania îşi propune să-şi extindă prezenţa internaţională, în special în Ungaria şi SUA.

„Eforturile noastre au fost la început pe dezvoltarea în România. Şi atunci clienţii, cel puţin la final de 2024, au fost circa 70% din România şi 30% din restul ţărilor. Însă în primul trimestru din 2025, am văzut o creştere destul de bună în Ungaria şi Statele Unite, unde am intensificat eforturile de creştere şi unde le vom intensifica din ce în ce mai mult până la finalul anului. Deci ne aşteptăm să scadă ponderea României şi să crească pentru celelalte ţări", a precizat Alina Mitrică.

Strategia de extindere a theMarketer se bazează pe două canale principale de go-to-market: „Unul dintre ele este direct către clienţi, fie prin echipa de sales, fie prin marketing sau efectiv îi contactăm prin diverse alte canale. Sau avem reţeaua de parteneriate, care este un departament de sine stătător."

Compania a dezvoltat până acum o reţea de 150 de agenţii partenere: „Noi dezvoltăm şi încercăm să pregătim, să educăm piaţa în acest sens. Avem deja contracte cu peste 150 de agenţii, atât în România cât şi în afara ţării, cu care avem permanent training-uri şi discuţii one-to-one sau one-to-many, astfel încât să fie pregătiţi pentru ca clienţii lor să desfăşoare campanii în theMarketer, să folosească theMarketer pentru clienţii lor. De fapt, acesta este scopul final."

Noi funcţionalităţi şi dezvoltări viitoare

theMarketer continuă să-şi îmbunătăţească platforma, lansând noi funcţionalităţi pentru a răspunde mai bine nevoilor clienţilor, în special ale celor mici şi mijlocii. “Am lansat deja o serie de automatizări, de <<magic buttons>> cum le spunem noi, şi urmează şi alte noutăţi care vor ajuta foarte mult business-urile mici şi medii să îşi seteze conturile. Vom avea flow-uri automatizate şi presetate pentru ei. Noi considerăm că va fi un ajutor extraordinar pentru conturile mici şi medii", a explicat Alina Mitrică.

Compania lucrează totodată şi la integrări cu diverse platforme de e-commerce şi noi canale de comunicare: „Vom avea şi parteneriate strategice care ne vor ajuta şi pe noi şi pe ei: practic, va fi o sinergie şi vor ajuta business-urile de pe platformele respective de e-commerce să utilizeze mult mai uşor platforma noastră."

În ceea ce priveşte canalele de comunicare, pe lângă email, SMS şi notificări push, theMarketer lucrează şi la integrarea WhatsApp şi explorează şi alte aplicaţii de mesagerie: „Avem în vedere şi alte aplicaţii, de exemplu Viber, pentru că WhatsApp nu este neapărat folosit şi în ţările din jurul nostru. Este foarte folosit în România, în multe alte ţări, dar sunt ţări, de exemplu Bulgaria, unde WhatsApp-ul nu este foarte popular şi atunci investigăm şi dezvoltări pe alte platforme, aplicaţii, precum Viber, în ţările în care WhatsApp-ul nu este majoritar. Dar în momentul acesta, WhatsApp este cel pe care îl testăm şi sperăm să îl şi lansăm cât de curând”, a menţionat ea.

Planuri de dezvoltare pe termen lung

Pentru 2025, theMarketer se va concentra pe extinderea în Ungaria şi SUA, dar are în vedere şi alte pieţe europene.

„Acum deschidem birou în Ungaria. Avem deja echipă vorbitoare de limba maghiară, dar în momentul acesta este în România. Însă acum vom deschide şi birou în Ungaria", a precizat Alina Mitrică.

Pe termen mai lung, compania evaluează şi alte oportunităţi de extindere: „Mai sunt şi alte ţări din jurul nostru pe care noi le avem în vizor ca să le dezvoltăm. Avem colegi şi birouri şi în Bulgaria şi în Grecia (prin businessul Retargeting.biz. – n.red.). Deci putem să dezvoltăm echipele şi acolo. Vom lua aceste decizii la finalul anului 2025", a conchis CEO-ul theMarketer.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR