ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alina Mitrică, director comercial, Retargeting.biz – platformă de marketing automatizat pentru e-commerce: Ne-am propus o creştere de 30% în 2022. În 2021 am avut un business constant în condiţiile în care am relansat platforma la final de an

12 apr 2022 Autor: Ioana Nita

Compania are clienţi în principal din industriile home&deco, fashion, librării şi suplimente naturale.

Retargeting.biz, compania locală care a dezvoltat o platformă de marketing automatizat all-in-one pentru magazinele online, şi-a propus o creştere de 30% a cifrei de afaceri anul acesta, în condiţiile în care actuala sa strategie de business, odată cu relansarea soluţiei în toamna anului trecut, vizează contracte de valoare mai mare şi pe termen mai lung cu clienţi medii şi mari. Iniţial, Retargeting.biz viza o creştere de 30% a businessului pentru anul trecut, însă dat fiind că noua versiune a platformei a fost lansată în septembrie, în ultimele luni din 2021 compania şi-a restructurat portofoliul de clienţi pe strategia actuală. În 2021, cifra de afaceri a Retargeting.biz a fost aproape la acelaşi nivel ca în 2020, când s-a situat la peste 9 mil. lei.

„Anul acesta ne-am propus o creştere de 30% peste anul trecut. În momentul acesta suntem peste plan, dar ne ducem mai mult în zona intensivă şi mai puţin extensivă, adică ne ducem în zona de clienţi medii şi mari şi în România şi în celelalte ţări în care suntem prezenţi. Mergem către clienţi care practic au şi o durată de viaţă mai lungă în platformă. Un client mare alege cu mult mai multă atenţie furnizorul de servicii - avem un client cu care am început discuţiile de anul trecut şi abia acum suntem în implementare şi vom începe în curând colaborarea. Practic, aceşti clienţi analizează mult mai mult înainte schimbarea unui furnizor de servicii, aleg respectivul furnizorul şi apoi durata de viaţă este mult mai lungă. Deci este mai puţină instabilitate, iar valoarea contractelor este mai mare”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alina Mitrică, director comercial, Retargeting.biz. În urma restructurării portofoliului de clienţi, compania are în prezent 530 de clienţi, faţă de 800 în 2020, jumătate fiind din România, iar restul din celelalte trei ţări în care este prezentă - Grecia, Bulgaria şi Ungaria. „Pentru noi acest lucru este foarte bun pentru că ne-am concentrat pe acei clienţi care se potrivesc cel mai bine platformei noastre. În momentul acesta platforma nu mai este publică, deci un client nou nu îşi poate face cont ca şi până acum online şi să folosească serviciile noastre, fără a trece prin filtrul echipei noastre de vânzări, care în urma unei discuţii şi a unei analize asupra magazinului online vede dacă soluţia noastră se potriveşte pentru acel client. Aşadar, numai în urma stabilirii acestei compatibilităţi se merge mai departe către crearea contului şi începerea colaborării dintre cele două părţi”, a explicat ea.

Versiunea nouă a platformei Retargeting.biz, în care compania a investit în total 3 mil. euro, reuneşte toate canalele de marketing relevante pentru un magazin online - de la reclame automatizate în Google, Facebook, Instagram, la push notifications, pop-ups, SMS, recomandări dinamice şi newsletter dinamic, cu conţinut personalizat.

În prezent, platforma Retargeting.biz se adresează magazinelor online cu minim 20.000 de vizite lunar, fiindcă pentru a funcţiona în parametri optimi şi a fi într-adevăr de ajutor pentru clienţi, soluţia are nevoie de cât mai multe date astfel încât algoritmul să poată performa.

„Platforma noastră funcţionează foarte bine pentru clienţii care au spre 100.000 – 200.000 de sesiuni lunare şi excelent pentru cei care se duc chiar mai mult de atât, deoarece cu cât sunt mai multe date, cu atât mecanismele din spate, algoritmul culege mai multe informaţii şi poate în felul acesta să dea rezultate foarte bune atât pentru modulul de recomandări de produse, care este unul dintre cele mai căutate în perioada aceasta şi care se afişează atât în site cât şi în newsletter, newsletterul personalizat fiind practic cel de-a doilea serviciu de top pe care îl avem noi în noua platformă şi care a fost de altfel cel mai bine primit”, a detaliat Alina Mitrică.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR